למה להשתמש בפלטפורמה? בשנתיים האחרונות פיתחתי פלטפורמה למשחקים של שני שחקנים עם משחק אחד לדוגמא (שפועל על גבי הפלטפורמה) - משחק שש-בש. היתרון בפיתוח פלטפורמה הוא שכעת ניתן לפתח משחקים אחרים בהם שני שחקנים משחקים אחד נגד השני (לדוגמא: שחמט ודמקה), ללא פיתוח מחדש של כל המערכת, אלא רק החלק הספיציפי של המשחק. כל יתר החלקים (כגון: ממשק הניהול, לובי, טורנירים וכדומה) נשארים זהים וניתן לעצב אותם מחדש. הסיבה שכתבתי את המאמר היא להציע למתכנתים אחרים להשתמש בפלטפורמה כדי לפתח כל משחק של שני שחקנים. זמן הפיתוח, עקב השימוש בפלטפורמה, מתקצר באופן משמעותי מכיוון שהמתכנת מקבל מערכת מוכנה עם המון אפשרויות קיימות.
רשימת אפשרויות חלקית בפלטפורמה לובי, מערכת טורנירים, דירוג, וידאו-צ'אט וצ'אט בין השחקנים, אינטגרציה למערכות קיימות, כסף וירטואלי ואמיתי, קופה, צ'אט-תמיכה, הצגת פרסומות, סוכנים וסוכני-משנה (Affiliates), דמויות (Avatars), מערכת בונוסים, דגלי-מדינות, שיחזור משחק במידה ואחד השחקנים מתנתק, מסך-מלא, ממשק ניהול, גניה (Rake), החזר-גניה (Rake-back), סינון מילים בצ'אט, עדכון אוטומטי, מעקף חומת-אש (Firewall), התראה כאשר תורו של השחקן, תצוגת לובי כחדר וירטואלי עם שולחנות ודמויות, מאזנים, וריאציות משחק שונות, מחולל מספרים אקראיים מבוסס-חומרה, רשתות ואתרים שונים למשחק (Networks & Brands), מנוי חודשי, שעוני-זמן למהלך ולכל המשחק, כניעה, קובית הכפלה, חטיפת הכפלה, ריבוי-מטבעות, ריבוי-שפות, משחקים יחידים וסדרות משחקים, אפשרות צפיה במשחקים, השתקת צופים בצ'אט, שינוי מהירות משחק ועוד המון אפשרויות אחרות...
ארכיטקטורה הפלטפורמה משתמשת בטכנולוגיות של שניים מבתי התוכנה הגדולים בעולם: אדובי ומיקרוסופט. כל משחק שפועל על גבי הפלטפורמה יכול לפעול על כמות שרתים בלתי-מוגבלת ובכך כמות השחקנים שתוכל לשחק במשחק בו-זמנית היא אין-סופית. המערכת תוכננה להגיע לרמות-עומסים גבוהות ולעמוד בהם.
אבטחת מידע כל משחק שמפותח על גבי הפלטפורמה הופך להיות משחק מאובטח, מכיוון שכל פעולה של השחקן נבדקת בצד-השרת, בנוסף מפעיל המשחק יכול לקבל שרותי אבטחת משחקים מחברת GameDev.
יצירת קשר אם אתה מתכנת פלאש ורוצה להשתמש בפלטפורמה כדי לפתח משחק, צור איתי קשר, כתובת הדואר האלקטרוני שלי: [email protected] כל מה שתצטרך לעשות הוא להכין קובץ פלאש (FLA) לפי הנחיות שלי שמיישם API מסויים, עיקר העבודה תהיה ביישום חוקי המשחק החדש, אחרי שתסיים תקבל את כל האפשרויות של הפלטפורמה, באופן אוטומטי.
המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.