דף הבית אימון אישי אימון עיסקי חמשת כללי הזהבלשנה החדשה
חמשת כללי הזהבלשנה החדשה
שירן רז 16/01/11 |  צפיות: 3272

שנת 2010 הכינה אותנו לקראת תקופה חדשה.  ניראה כי סדרי עולם משתנים,מצד אחד אפילו לא ברור אם אנחנו נמצאים בקיץ או בחורף, ממוצע הטמפרטורה בעולם עלה, החרפה בתנאי מזג האוויר, שינוי באיזון האקולוגי  הדגים הגדולים בים נכחדים, המדוזות מתרבות,  תופעות אלימות ושחיתות,  בארגונים מעטים יש תרבות נתינה והתנדבות למען הקהילה, עולם מודרני חומרני המאלץ אותנו להחליט מהראש, התנתקות מהרגש, תחרותיות, נסחפים בקצב החיים מבלי לעצור לרגע אחד, להקשיב לשנות ולהתחבר למי שאנחנו באמת!

בתוך כל השינויים האלו- מהם הכלים שאספת לשנת 2011 ?

ושוב, הכוונה איננה לחפצי אומנות, סלון עור , או נעלי מוקסין ממעצב איטלקי אלא לכלים מעשיים, שיעזרו לשנה  זו להיות טובה  יותר מקודמתה.  לפנייך, שאלות הכוונה לזיהוי הכלים:

איזה פחד ישן התגברת?

איזה קושי פתרת?

איזה תובנה חדשה הגעת?

איזה אמונה שינית?

איזו החלטה לקחת על סמך האינטואיציה?

מה מעורר את התשוקה שבך?

חמש יסודות שכדאי לאמץ בשנה החדשה:

1. מערכות יחסים- הכוונה לכל יצור חי שיש לכם אינטרקציה איתו, היכולת לראות את הצורך/החוזקות/המעלות שלו, באמצעות הקשבה. הקשבה ללא אגו .הקשבה משמעה להתמקד בהווה מבלי לחשוב על אינטרסים ותוצאות. הקשבה ללקוח שלך  תרכוש את ליבו ולא רק את כיסו ותשאיר לקוח נאמן, הקשבה לספק שלך תעלה את רמת השירות שלו, הקשבה לעובדים שלך תעלה את המוראל והמוטיבציה לעבודה, הקשבה לבן זוג ולבני המשפחה תיצור משפחה מלוכדת ואוהבת יותר.

2. כבוד- כל אחד מאיתנו הוא עולם מלא ושלם, כבוד לאחר מתבטא בקבלת האחר השונה מאיתנו, עם כל הקשיים שלו וכל מה שמבדיל אותו מאיתנו: במחשבה, במראה, בהתנהגות. היכולת לאפשר לאחר להיות "מי שהוא" זה כבוד,  שליטה אינה כבוד , בוז אינו כבוד,  שיפוטיות אינה כבוד, אלימות והרס אינה כבוד.

כבוד גם לכדור הארץ שבו אנו חיים, כולל האנשים החיות הטבע ובעיקר  את עצמינו.

3. מנהיגות- מנהיגות שמטרתה ליצור הרמוניה ואיחוד, להוביל בעזרת שילוב חוזקות של אנשים שונים, יושרה וחיבור לאמת.

4. כנות –להיות קשוב לצורך האמיתי שלך,ולא מה שהסביבה החליטה עבורך, כנות זו היכולת להביע את אשר אתה מרגיש וחווה, כנות מאפשרת לך  לחיות חיים עם שקט נפשי ובריאות פיסית. שקר, מניפולציות, מירמה, עגול פינות, הפרת חוזים תביא לתהפוכות נפש והרס פיסי.

5. יהירות- כולנו שווים. אין לנו הזכות לפגוע / להעליב /  להתנשא.   לחשוב שאנו יודעים ושולטים  בכל, יהירות משאירה אותנו נוקשים, אפטים ולא מוכנים להזדמניות וסכנות החיים.

צניעות שומרת על העוצמה הפנימית, גמישות ופתיחות לבאות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירן רז

מתקשרת, מרצה בתחומי פתוח האינטואיציה ותקשור.ייעוץ והכוונה אישי וקבוצתי לקראת מנהיגות מצליחה.
שירן, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ומינהל. כלכלנית ומנהלת כספים לשעבר.
בנוסף לניסיון רב השנים בתחום הניהול והכספים רכשה ידע וניסיון בתחומי הנפש.



 


מאמרים נוספים מאת שירן רז
 
חמשת כללי הזהבלשנה החדשה
שנת 2010 הכינה אותנו לקראת תקופה חדשה. ניראה כי סדרי עולם משתנים, עולם מודרני חומרני המאלץ אותנו להחליט מהראש, התנתקות מהרגש, תחרותיות, נסחפים בקצב החיים מבלי לעצור לרגע אחד, להקשיב לשנות ולהתחבר למי שאנחנו באמת! בתוך כל השינויים האלו- מהם הכלים שאספת לשנת 2011 ?

מי אני ואיך אני מחליט?
נניח, שיש לך עכשיו דבר מה שאתה רוצה לעשות,או מנסה להחליט לגביו. חשוב על "הדבר הזה" פעם שנייה, האם יש מצב שכבר נתקלת בסוגיה דומה לזו בעבר?

הצלחה ואינטואיציה
מה מפריד בינינו לבין ההצלחה המיוחלת?!

מנהיגות מצליחה ואינטואיציה
"מנהיגות מצליחה ואינטואיציה" האם ברור לך הקשר?!

חלומות ופשרם
09/08/08 | חלומות
מידע ופתרונות שמקורם בחלום, קבעו את גורלם של אנשים רבים..
על חלומות ופשרם במאמר המצורף..


תקשור
תקשור בין ימינו- "מהו בעצם תקשור"?

מנהיגות אישית
09/08/08 | ניהול
"ניהול משמעו ביצוע נכון של דברים, מנהיגות משמעה עשיית
הדבר הנכון"


המוותרים והמצליחים
לא רק החכמים מצליחים משמע כי לא הכול מגיע מהראש לרגש יש מקום גם בעולם העסקים וגם בחיים האישיים .

אנשי "הבטן" ואנשי "הראש"
09/08/08 | מכירות
החיים רצופים התלבטויות והחלטות, לפני כל החלטה או צעד חשוב, יש לפנות אל המודעות, לעכל, לחוות, לדמיין את הצעד הבא, אם לא התעוררו בנו תחושות שליליות,נדע כי החלק הרגשי והחלק הראציונלי שלנו עיכל את ההחלטה היטב, והתשובה להמשך ניתנה...

מציאת הייעוד בחיים
הייעוד שלנו בחיים הוא עצם תכליתנו, ורק אם נגיע לתכלית חיינו נוכל למצוא לעצמנו אושר, סיפוק והגשמה, ובכך גם לתת ליקום מתנה.
הייעוד בחיים אינו סטאטוס משפחתי או עסקי, אינו תחביב או עיסוק, אלא הוא ביטוי קבוע – 24 שעות ביממה, יום אחר יום – של מיצוי מלוא הפוטנציאל העצמי.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI