דף הבית אימון אישי אימון אישי מציאת הייעוד בחיים
מציאת הייעוד בחיים
שירן רז 09/08/08 |  צפיות: 3153

כל אדם שנולד על פני כדור הארץ – יש ייעוד לחייו. ישנם כאלה שיגיעו אל ייעודם, כאלה שיהיו בדרכם אליו וכאלה שלעולם לא יגיעו לייעודם בשל חוסר רצון לפעול כמתחייב מתובנה זו או בשל מחוסר מודעות.

הייעוד שלנו בחיים הוא עצם תכליתנו, ורק אם נגיע לתכלית חיינו נוכל למצוא לעצמנו  אושר, סיפוק והגשמה, ובכך גם לתת ליקום מתנה.

הייעוד בחיים אינו סטאטוס משפחתי או עסקי, אינו תחביב או עיסוק, אלא הוא ביטוי קבוע –  24 שעות ביממה, יום אחר יום –  של מיצוי מלוא הפוטנציאל העצמי.

 

מציאת הייעוד כשלעצמה היא משימה לא קלה ומורכבת. בתוך קוד הנשמה שלנו מצוי הפוטנציאל הגולמי היכול לכוונן אותנו לקראת המטרה, לקראת הייעוד. קוד הנשמה הוא בתוכנו ושם עלינו לחפשו. כל שעלינו לעשות בשלב הראשון הוא להכיר בעובדה שלכל אדם יש ייעוד, והוא שונה מאדם לאדם.

יש אנשים שייעודם הוא היכולת להקים ולפתח חיי משפחה טובים והרמוניים; ישנם כאלה שייעודם להיות מוסיקאים, אמנים וכדומה; ישנם כאלה שינהיגו את הציבור ועוד... סוג הייעוד חשוב פחות. חשיבותו המכרעת של הייעוד היא ביכולתו למלא את הצורך של הנשמה ברובד הנפשי, הפיסי והרוחני.

היכולת  שנתברכנו בה ומשמשת לנו כלי עזר שערכו לא יסולא  בפז היא האינטואיציה,

"החוש השישי". האינטואיציה מתפתחת באמצעות המודעות שלנו, ותפקידה לחדד ולהעצים את התכונות הטבעיות המולדות שלנו, לזרום עם מבנה האישיות שלנו ולהעצים אותו,

חשוב להבהיר כי אין סתירות או ניגודים בין פיתוח המודעות והאינטואיציה ובין ה"אני" שלכם.

פיתוח האינטואיציה אינו אומר כי עליכם להפוך לאורי גלר – לעמוד לפני קהל, לעשות מעשי קסמים ולהוציא שדים מאנשים... פיתוח האינטואיציה משמעותו כי עליכם לגרום לכל חוש מחמשת החושים להיות מודע: להתבונן במקום לראות, להקשיב במקום לשמוע.

כאשר חמשת החושים מתחדדים, הם יוצרים את החוש השישי שדרכו מתבהר נתיב חיינו. אין זה אומר שלא נעבור קשיים ומכשולים בדרך, אך גם קשיים הם דרך ללמידה ולהסתכלות מחודשת.

האינטואיציה, היא אותה יכולת המסייעת לאדם באופן פנימי ואינטואיטיבי לדעת מה נכון לו ומה אינו נכון לו; לגלות ולדעת מה ייעודו בחיים ולהיות בעל יכולות שאין להן  הסבר "לוגי"; לחיות את חייו  כך שיהפכו להיות החיים האידיאלים, מלאי הסיפוק וההגשמה העצמית שעליהם חולם כל אחד מאיתנו.

היכולת העל-טבעית: "האינטואיציה" –  "החוש השישי" שלנו –  אינה נפרדת מישותנו וממטרותינו בחיים, אלא מהווה חלק בלתי-נפרד מהגשמת ייעודנו בעולם. באותה המידה אי אפשר להפריד בין פיתוח היכולות  האינטואיטיביות לבין העבודה על איזון הנפש והגוף, כי רק גוף, נפש ורוח מאוזנים היטב יוכלו לעשות שימוש נכון וגבוה ביכולות על-טבעיות, ב"חוש השישי".

כאשר אדם פועל בהתאם לייעודו בחיים, הוא חש כי הוא מגשים את עצמו, תורם, משנה דברים בעולם. כאשר אדם לא מחובר אל ייעודו בחיים הוא מרגיש מנותק וחסר הגשמה.

לעיתים קשה לנו לדעת ולהצהיר מה הוא ייעודינו בחיים, אך אנו כן מסוגלים להבחין כאשר אנחנו לא בכיוון. במצב כזה דברים לא יסתדרו, יהיו תקלות רבות, תקיעות וקושי. נרגיש רע, ואפילו נחוש מתים ומנותקים.

בסוף התהליך של למידת האינטואיציה ויישומה, ורק כאשר יונח במקומו החלק האחרון בפאזל הייחודי של כל אחד ואחד מאיתנו, נוכל להגיע להגשמת ייעודנו בצורה מלאה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירן רז

מתקשרת, מרצה בתחומי פתוח האינטואיציה ותקשור.ייעוץ והכוונה אישי וקבוצתי לקראת מנהיגות מצליחה.
שירן, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ומינהל. כלכלנית ומנהלת כספים לשעבר.
בנוסף לניסיון רב השנים בתחום הניהול והכספים רכשה ידע וניסיון בתחומי הנפש.



 


מאמרים נוספים מאת שירן רז
 
חמשת כללי הזהבלשנה החדשה
שנת 2010 הכינה אותנו לקראת תקופה חדשה. ניראה כי סדרי עולם משתנים, עולם מודרני חומרני המאלץ אותנו להחליט מהראש, התנתקות מהרגש, תחרותיות, נסחפים בקצב החיים מבלי לעצור לרגע אחד, להקשיב לשנות ולהתחבר למי שאנחנו באמת! בתוך כל השינויים האלו- מהם הכלים שאספת לשנת 2011 ?

מי אני ואיך אני מחליט?
נניח, שיש לך עכשיו דבר מה שאתה רוצה לעשות,או מנסה להחליט לגביו. חשוב על "הדבר הזה" פעם שנייה, האם יש מצב שכבר נתקלת בסוגיה דומה לזו בעבר?

הצלחה ואינטואיציה
מה מפריד בינינו לבין ההצלחה המיוחלת?!

מנהיגות מצליחה ואינטואיציה
"מנהיגות מצליחה ואינטואיציה" האם ברור לך הקשר?!

חלומות ופשרם
09/08/08 | חלומות
מידע ופתרונות שמקורם בחלום, קבעו את גורלם של אנשים רבים..
על חלומות ופשרם במאמר המצורף..


תקשור
תקשור בין ימינו- "מהו בעצם תקשור"?

מנהיגות אישית
09/08/08 | ניהול
"ניהול משמעו ביצוע נכון של דברים, מנהיגות משמעה עשיית
הדבר הנכון"


המוותרים והמצליחים
לא רק החכמים מצליחים משמע כי לא הכול מגיע מהראש לרגש יש מקום גם בעולם העסקים וגם בחיים האישיים .

אנשי "הבטן" ואנשי "הראש"
09/08/08 | מכירות
החיים רצופים התלבטויות והחלטות, לפני כל החלטה או צעד חשוב, יש לפנות אל המודעות, לעכל, לחוות, לדמיין את הצעד הבא, אם לא התעוררו בנו תחושות שליליות,נדע כי החלק הרגשי והחלק הראציונלי שלנו עיכל את ההחלטה היטב, והתשובה להמשך ניתנה...

מציאת הייעוד בחיים
הייעוד שלנו בחיים הוא עצם תכליתנו, ורק אם נגיע לתכלית חיינו נוכל למצוא לעצמנו אושר, סיפוק והגשמה, ובכך גם לתת ליקום מתנה.
הייעוד בחיים אינו סטאטוס משפחתי או עסקי, אינו תחביב או עיסוק, אלא הוא ביטוי קבוע – 24 שעות ביממה, יום אחר יום – של מיצוי מלוא הפוטנציאל העצמי.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI