אליעד: אתה יושב כרגע על כסא, נכון? בוא נחקור את זה. תהיה אמיתי, בלי הגדרות. מה חסר לך כדי שתחווה שלמות אין סופית? מדוע אתה חווה צמצום? כי יש משהו במציאות שאתה לא רוצה אותו, נכון? מה אתה חווה כרגע?
שאלה: אני חווה שאני יושב על כסא.
אליעד: מה כרגע חסר לך? למה אתה לא מרגיש מצוין? אני רוצה שנהפוך את כל הדיבורים שלנו לממשיים. כרגע יש תחושה שממלאת אותך, מה אתה מרגיש? אתה רוצה ממני, שאגרום לך להרגיש יותר טוב. אז אני מנסה להבין מה גורם לך, ברגע הזה, לא להרגיש טוב? האם משהו מציק לך? האם אתה רוצה שיהיה לך משהו אחר?
האדם למעשה לא חופשי לגמרי, אפילו אם הוא לא מודע לכך, בתת מודע שלו הוא דואג. אז מה מונע ממך לחוות את השחרור? ההכחשה כל כך גדולה, שאתה אפילו לא יודע מה הבעיות שלך.
שאלה: יש לי דאגות, כמו עבודה, משפחה.
אליעד: אז תזכור, כל הדברים שאתה רוצה שיקרו הם הדאגות שלך. וגם כל הדברים שאתה לא רוצה שיקרו, הם גם הדאגות שלך.
שאלה: יש לי בעיה עם החוויה שלי, אני מרגיש דאגות.
אליעד: אז מה הבעיה עם זה? כי אתה לא רוצה את החוויה הזאת. אני מייצג עכשיו את אלוהים, ולפי אלוהים הכול מושלם. אבל אתה טוען, שדופקים אותך. אתה אומר שנתנו לך חבילה של דאגות. אז אני רוצה לשאול אותך מה הבעיה עם החבילה של הרגשות, מדוע זה לא נעים לך? אלוהים חושב שכדאי שתעבור עכשיו חוויה לא נעימה, אז מה הבעיה שלך?
שאלה: הבעיה היא שאני לא רוצה את הבעיה.
אליעד: אם היית עכשיו במצב של אבן, אז לא היית חווה חסר, נכון? אז למעשה יש לך בחירה, למה אתה לא רוצה? מה שמפריד אותך כרגע, בינך לבין השלמות, זה הרצון שלך. אני שוב שואל, למה אתה לא רוצה את התחושות הלא נעימות? למשל אתה שותה כרגע, למה אתה שותה? האם לפני ששתית לא היה לך טוב, והיית צריך לשתות כדי להרגיש יותר טוב? מה גרם לך להרגיש טיפה יותר טוב?
שאלה: בצורה כזאת, זה מראה שתמיד רע לי. גם אם אני רוצה וגם אם אני לא רוצה, תמיד רע. זה כמו דלי, שצריך כל הזמן למלא אותו מחדש. כל פעם מחשבה אחרת שרוצה משהו חדש.
אליעד: אם הכול היה לך מושלם, לא היית צריך לעשות שום דבר. את מבינה? את אומרת שאת בהרמוניה וטוב לך, אבל איפה כאן הטוב, אם את רוצה כל הזמן לשנות את המציאות? תהיו שקופים עם עצמכם, תראו את הדברים כפי שהם. אם הראש שלך היה כואב, אז כל היום היית חושב על הכאב. אל תתעתעו את עצמכם. אתה אומר אני כל היום חושב על זה, אבל יש רמות ריכוז וזה שונה
בוא נחזור לשאלה, עכשיו שינית את מיקום הישיבה שלך, מדוע, למה לא היה לך נוח מקודם?
שאלה: לא יודע.
אליעד: תקשיב, אתה רוצה להינות בחיים, אז אין דבר כזה לא יודע. אם תבין פעם אחת למה? תבין הכול. אני מנסה להבין למה אתה רוצה עוד משהו? מה מציק לך? מה העניין? מה אני מחפש? מה מטריד את מנוחתי? למה אני כל הזמן זז?
אפילו שאתה בחופשה, אתה דואג ולחוץ. זה אין סופי. אפילו הילדים לא תמיד שמחים, הם בשיגעון רצים מפה לשם, לאן הם רצים, למה? אני רוצה שתתקע בשאלה הזאת, כי היא מפרידה בינך לבין המציאות. אתה לא יודע כלום על עצמך, אבל רוצה להבין אחרים.
שאלה: לא רק זה, היום חשבתי, מה מניע אותי? האם יש בטרייה בתוכי, מה מניע את השרירים?
אליעד: יש לי שאלה אליך, האם כאשר העלה נופל גם היית שואל, מדוע העלה נופל? אתה מבין זה רק צורות, אתה צורה והעלה צורה, תתבונן בזה. מדוע אכפת לך שאתה זז ולא אכפת לך מהעלה? למעשה אותו דבר, גורם לשניכם לזוז.
בואי נחזור להתחלה, אתה יושב כאן, מה חסר לך?
שאלה: יש לי רצון להבין ורצון לכסף.
אליעד: אבל תתבונן, למה אתה רוצה את הדברים האלה? כדי שבסוף תרצה את המציאות. אתה אוכל, עובד, מתאמץ, למה? אתה תגיד שזה בגלל שאתה רוצה להגיע למצב שתהיה מרוצה. אם המטרה שלך בסוף, היא להגיע למצב שתהיה מרוצה ממה שיש לך, אז אין קשר למה שיש לך, אז מה ההיגיון לשנות את המציאות. אתה אומר, אם אהיה בריא יהיה לי יותר קל לרצות את המציאות, אבל למעשה אין קשר. בסוף בסוף אתה רוצה לרצות את המציאות, וההיגיון אומר שאם אתה צריך לרצות את המציאות אז למה אתה מתאמץ לשנות אותה? אז השאלה היא למה אתה רוצה לשנות את המציאות? אז מה הטעם לרצות לשנות את המציאות?
אם תתעקש להבין, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, אז אולי תבין מה הבעיה, ואז אולי תראה שאין בעיה. שאלת המפתח היא, למה אתה לא מרוצה מהמציאות.
אתה כרגע יושב בכסא, וחווה תחושה, האם אתה חווה שלמות אין סופית? מה חסר לך?
שאלה: לחזור להיות אם החברה שהייתה לי.
אליעד: למה? אם היית חוזר להיות איתה, היה לך יותר טוב, נכון? אז למה לא יותר טוב לך בלעדיה? למה אתה סובל בגלל זה? אתה רוצה כרגע שהיא תחזור אליך, וזה גורם לך להרגיש רע, אז למה אתה סובל? אלוהים כרגע רוצה שהיא לא תהיה איתך, ואתה בא לאלוהים בתלונה מדוע הוא עשה שתיפרדו? ואפילו סובל מזה, אז מדוע אתה סובל?
שאלה: אין לי תשובה, איך אני אמור לחוות את התשובה?
אליעד: אתה לא באמת שואל, יש לך שני אפשרויות האחת שתחזרו ותהיו ביחד והשנייה שתבין למה נפרדתם.
שאלה: חשוב לי לדעת למה נפרדנו.
אליעד: אתה יודע למה אתה לא מבין למה נפרדתם, כי אתה לא באמת רוצה לדעת.
שאלה: יש הרבה דברים שאני רוצה להבין.
אליעד: אז מה השאלה שלך?
שאלה: למה אני רוצה או לא רוצה? למה יש לי רצון?
אליעד: עכשיו תסביר לי מדוע אתה רוצה או לא רוצה? יש תשובה, אבל אם אני אתן לך אותה אתה לא תבין אותה. למה לא תבין? כי אתה לא רוצה ממש את התשובה. התשובה היא שרוצה ולא רוצה זה אותו הדבר, אין דבר כזה רוצה ולא רוצה. אין הבדל בין חווית רצון לבין חווית אי רצון. התשובה בסוף היא שאין שאלה, כי למעשה אין הבדל בין רצון לאי רצון.
שאלה: אני לא מבין את התשובה.
אליעד: ידעתי שלו תבין, נכון? כי אתה לא ממש רוצה להבין. הסיבה היחידה שאתה לא מבין היא בגלל שאתה לא ממש רוצה. מבטיח לך שאם כל כולך ירצה להבין, אז תראה שאין בכלל שאלה, שאין בכלל מה לדעת. אתה צריך להגיע למצב, שכשמישהו משוגע ישאל אותך למה אתה רוצה, אתה לא תבין בכלל, מה זה רוצה.
בוא נחזור לשאלה הראשונה, למה אתה רוצה משהו? תחזור על השאלה, תסביר לי את השאלה, מה זה נקרא רצון? אתה שואל למה יש לי רצון? אבל קודם תבין מה זה רצון? אתה שואל למה, אבל לא הבנת מה זה רצון, לכן זה שקר. אתה אפילו לא יודע מי אתה, אז איך אתה שואל למה יש לך רצון? אני רוצה שתבין למה אתה משקר.
כשאדם אומר אני רוצה להבין למה יש לי רצון, הוא אומר שהוא יודע מי הוא האני, מה זה רצון, וגם יודע שיש סיבה ותוצאה, אבל כל הדברים האלו לא מובנים לך. אז אנחנו קודם צריכים להבין מה זה אני רוצה. כדי לקבל את התשובה עליך להבין את השאלה, ואחר תבין שאין בכלל שאלה.
אם אתה לא מבין את המציאות זה סימן שאתה משוגע. עצם זה שיש לך ספק שאולי תשתגע, זה מראה שאתה לא מבין את החוקיות של העולם, ואז אתה משוגע.
שאלה: למעשה כל הקיום שלי לא תלוי בי. שאלה קיימת, רק כאשר אני מניח הנחות. ולכן מי אמר שמה שאני מניח נכון?
אליעד: תסביר לי מה זה אני רוצה? אני לא יכול לדעת מה זה אתה. תחשוב, מי אתה? תשאל מה אני? אתה אומר, אני רוצה להיות בריא, מה זה אני? התשובה היא שיש אלוהים שברא הכול, ואתה חלק מאלוהים.
שאלה: זאת לא תשובה.
אליעד: אז מה השאלה?
שאלה: מי אני?
אליעד: אתה יצור שחג בחלל החיצון. וספינת החלל שלך נמצאת בכדור הארץ. אתה צריך לשאול מה אני?
שאלה: מה ההבדל בין מי אני למה אני?
אליעד: מה זה יותר מהותי. כששואלים אותך מי אתה, תגיד אני השכן, אני בעל הבית. אבל ששואלים מה אתה, זוהי תשובה אחרת, מי אני, זה יותר הגדרות. ומה אני זה יותר מהותי.
שאלה: אתה יכול להגיד לי מה אני?
אליעד: אני יכול לעזור לך להבין מה אתה? אז מה אתה? כשאתה אומר, אני יודע שאני קיים, מה זה אומר? השאלה, מה אני? היא השאלה הנכונה, אבל האם אתה מבין מה זה האני? אם באמת היית בשאלה שאתה לא יודע מה אתה? אז איך אתה מרכיב משפטים עם המילה הזאת? אני רוצה להראות לך שאתה בכלל לא שואל את השאלה. אם באמת היית רוצה לדעת מה אני, השאלה לא הייתה עוזבת אותך. כשבאמת תרצה להבין, אז תבין.
כול מה שאני מלמד כאן, שבסוף אתה צריך לא להבין כלל. אני רק מסביר לך שכל, שבסוף תבין משהו אחר. לכן תתחיל כל פעם מחדש, אל תתקע בדברים שלמדת בעבר.
כאשר כואבת לך הרגל, כל כולך חושב על הרגל. כשאתה שואל מה אני, אתה לא שואל באמת. שתדע לך שמצד האמת אתה יודע את התשובה מה אתה? אבל זה רק באחוז קטן. כי אתה רוצה עוד דברים.
שאלה: איך אדם פשוט יכול להבין את הדברים שאתה מדבר?
אליעד: אתה לא אדם פשוט, אתה אדם ששואל המון שאלות, אתה אדם מתוחכם.
אתה אפילו לא יודע מה זה, מה אני? ובכול זאת יש לך המון שאלות. הראש שלך לא מקשיב לי, אלא רץ לשאלות אחרות.
שאלה: איך אני יכול לדעת שהכול אחד?
אליעד: על ידי זה שלא תשקר את עצמך בכלום. ואם אתה לא יודע משהו, אל תגיד שאתה יודע. אם באמת תהיה בשאלה של, מה אני? אז תחווה את התשובה של, מה אני? שתדע לך, שכול מה שחשבת, חושב ותחשוב זה שגוי. האם אתה יודע שיש "אחד" בסוף? לא. אז תפסיק לשאול שאלה על זה, תשאל רק על דברים שאתה יודע אותם.
אתה צריך לוודא את הכול, ואז תראה שהכול אחד. עכשיו העיניים שלך מטעות אותך, אני אנקה לך את הוישרים ואז תראה את האמת. אתה צריך לאמת את כל מה שעובר בראש שלך, האם זה נכון או לא נכון?
אני מבטיח לך שאם יקרה נס, תוכל להבין שהכול אחד. אבל אם לא יקרה נס, לעולם לא תוכל לדעת שהכול אחד. יש חוקיות בעולם, אולי בעתיד החוקיות תשתנה, אבל עכשיו יש חוקיות, והחוקיות אומרת, שאם לא תחפש מוחלטות, לא תדע מוחלטות. ולכן אם אתה רוצה לדעת את האמת, אתה צריך לבדוק כל מחשבה שלך האם היא מוחלטת או לא. וכאשר אתה מחפש ואתה מתחיל להיות פחות בטוח בדברים, שזה גם שקרים, כך אתה קרוב להבנה. בסוף אתה צריך להבין שום דבר, ואז לא יהיו לך יותר שאלות.
אם אתה רוצה לחוות את המוחלט, אתה צריך להיצמד לדברים מוחלטים. אם אתה משקר אתה מתרחק מהמוחלט. כדי לא לשקר, צריך שכל. אתה יושב, ולא חווה שלמות, למה? כי יש משהו שאתה רוצה. זה נקרא שקר. הכוונה של, לא לשקר, זה אל תזדהה עם מה שקורה עד שתחקור האם זה נכון. עד שתבין בסוף שהחוויה של הנפרדות היא לא אמיתית.
אני שואל אותך, מדוע רע לך? ואתה אומר שרע לך, בגלל שאתה רוצה להיות עם החברה הקודמת שלך. אז תבדוק, האם באמת היית איתה?
שאלה: אני לא יודע מה זה לשקר לעצמי?
אליעד: בוא נבדוק, יש פה פיל? לא. אם אני אומר שיש פה פיל, האם זה שקר או אמת? זה שקר, אז אתה יודע מה זה שקר. לשקר לעצמך, זה להגיד דברים שאתה לא בטוח בהם.
אתה לא יכול להיות בטוח בכלום, אפילו אם תבדוק ולא תשקר, אולי לא תבין כלום. אבל זאת הדרך שאני מציע, להפסיק לשקר ובכול דבר להטיל ספק. למשל אמרת מקודם שהכול אחד, ואז שאלתי אותך האם אתה בטוח שהכול אחד? אמרת לא, אז זה נקרא לשקר, כי אתה לא בטוח בזה ובכול זאת אמרת שהכול אחד.
אתה לא יכול לדעת אם הטיעון שלי נכון, אבל אם אתה סובל, אז אני מנסה להסביר לך מה השיטה, ואם אתה רוצה, תנסה אותה. תנסה לשאול שאלות ולהיות אמיתי.
אתה רוצה לחזור לחברה שלך, נכון? האם זה משנה אם אתה תחזור אליה או לא? כאשר אתה אומר שזה משנה, אתה יוצר שניים, ולכן אתה יוצר נפרדות, אז אני מציע לך לשאול את עצמך, האם זה משנה אם תחזור אליה? האם משנה לך אם אתה יושב בכסא הזה או האחר? לא משנה, אבל זה כן משנה, כי עברת לשם. נחזור לבחורה, אתה אומר שמשנה לך אם תחזור אליה, ואני אומר לך שזה לא משנה.
שכול אחד מכם, ייקח משהו שמציק לו, וישאל, האם זה באמת משנה לו? אם אתה בחוויה שלא משנה לך, אז החוויה של הסבל פוחתת.
שאלה: כאשר אני שואלת מה זה משנה? אני פחות יסבול, ואז לא אחפש את האמת.
אליעד: מה הבעיה? אם תרצי יותר מהר לברר, מה זה משנה? אז תביני יותר מהר. איזה אמת את רוצה למצוא?
שאלה: האם אין קשר בין הרצון לסבל?
אליעד: את לא ממש רוצה את האמת, את רוצה להיות בריאה. ואז את סובלת כי את מפחדת להיות חולה. ולכן אני אומר לך לשאול, האם זה באמת משנה לך שתהיי בריאה? ואז תראי שזה לא משנה. ואז תפטר לך הבעיה ותדעי את האמת.
אני רוצה לתת דוגמא לשקר, למשל אם מישהו היה נכנס כרגע לחדר, הוא היה בטוח שדני יושב כאן כבר הרבה זמן, אבל רק עכשיו דני התיישב כאן, זה נקרא לשקר, כי אתה לא בטוח במה שהיה. לאמת היא אפשר להתקדם, כי אם תגיד, זאת האמת, זה סימן שאתה לא באמת.
אתה יודע למה יש לך רצונות? בגלל שזה משנה לך. אתה חושב שזה משנה אם אתה איתה או לא איתה. בגלל שאתה משקר וחושב שזה משנה, אז אתה סובל. אם אתה משקר ואומר, שזה לא משנה, זה לא יעזור כי עדיין תסבול בגלל זה. ולכן אתה צריך לשאול שוב ושוב, האם זה משנה או לא שאני איתה? הוא החליט שרע לו בגלל שהוא רוצה להיות איתה, בגלל שזה טוב וזה רע. ולכן עליך לשאול האם זה באמת משנה?
רע לך, כי יש משהו שמשנה לך, ואם אתה מבין למה זה משנה לך, אז בכול זאת זה ישנה לך, אבל בחוויה הפנימית יותר זה לא ישנה לך, אתה תחווה שאתה יוצר את העניין. אם אתה מבין למה זה משנה לך, אז תחווה שאתה הוא זה שיוצר את הרצון. אם תשאל האם זה משנה? אתה תקוע בשאלה, אבל בסוף תראה שאין שאלה.
בדרך כלל כאשר אתה יודע שרע לך, אז אתה מרגיש יותר רע. ואני אומר לכם אם תבינו שרע לכם, אז יהיה לכם יותר טוב, אז למעשה אני סותר את עצמי. אז מה התשובה? שאני אומר שתבין שרע לך, אני מתכוון להגיד לך שאתה תבין שלא רע לך בכלל.
המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ אליעד - www.EIP.co.il | מאמן אימון אישי מרצה הרצאות
הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות על תלות, ריכוז, פסיכולוגיה, אלוהים, בעיות ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...