דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב תעשייתי עיצוב תעשייתי נועד לייצור מוצרים בסדרות גדולות
עיצוב תעשייתי נועד לייצור מוצרים בסדרות גדולות
איזוגי - עיצוב מוצר | עיצוב תעשייתי 13/02/11 |  צפיות: 4434

עיצוב תעשייתי - ייצור מוצרים בסדרות

עיצוב תעשייתי - טכניקת עיצוב המשתתפת בפיתוח של כל מוצר בשלבי התכנון והעיצוב של המוצר. הוצאת מוצר כזה או אחר לשוק הרחב מחייבת את מפתחיו תכנון מקדים ועיצוב ראוי על מנת להקנות למוצר יכולות שיווקיות ופרסומיות וכמו כן נוחיות ונגישות ללקוח.

פיתוח מוצר מחייב את השכרת שירותיו של מעצב תעשייתי - אדם המתמחה בתחום העיצוב התעשייתי ובעל תעודה אקדמאית מתאימה. עליו לדעת לתכנן מוצר על פי הנחיות הלקוח, לתכנן מוצר יפה ובעל תכונות שיווקיות ופרסומיות. בנוסף לידע הרחב שלו בתחום הריאלי כגון תכנון, ייעול המוצר והכנתו, עליו להיות בקיא גם בעיצוב למטרות שיווק, פרסום, נגישות ונוחיות.

עיצוב תעשייתי נעשה ברוב למוצרים המיועדים לצאת בסדרות יצור גדולות ובכמויות עצומות של מאות אלפי פריטים ואף יותר, שכן, המוצר נמכר ומשווק למגוון רחב של חנויות בכמות גדולה במגוון רחב של אזורים ומדינות.

כאשר מפתחים מוצר תעשייתי, על מעצב תעשייתי להתחשב במספר פרמטרים. לפני תחילת העיצוב וגיבוש המוצר עליו לבחון את הפרמטרים לעומק ולגבש רעיון ראשוני של המוצר.

  • קהל יעד - משפיע בעת בחירת חומרים, שימושיות צפויה ועוד

בתהליך עיצוב תעשייתי מעצב תעשייתי אמור להתחשב בקהל היעד ובשכבת האוכלוסייה אליה פונה המוצר. פנייה לאוכלוסיית הילדים והנוער שונה מפנייה לאוכלוסיית הבוגרים בגודל המוצר, בנוחיות, בשימוש, בשיטות פרסום ועוד.

  • תקציב הינו גורם קריטי בעת עיצוב תעשייתי

תכנון מוצר ופיתוחו דורשים העמדת תקציב ראוי ומשאבים כלכליים רבים. על המעצב התעשייתי לוודא כי התקציב מספק וכי לא מתבצעת חריגה מהתקציב הנתון לשם פיתוח מוצר.

  • ביקוש בשוק משפיע על אופן עיצוב המוצר

בחינת היקף הביקוש בשוק והצריכה של מוצרים דומים ואף מתחרים בשוק היא דבר הכרחי. מעצב תעשייתי טוב מכיר היטב את השוק ויודע להכניס את המוצר הנכון שידע להתברג בין כולם ולהגיע אל ראש רשימת הקניות של הלקוחות.

  • עיצוב תעשייתי - דגש על נוחיות ונגישות

עיצוב מוצר על פי נוחיות ונגישות הלקוח הוא חלק חשוב בשיווקו. הלקוח תמיד יפנה אל המוצר הנוח ביותר והשימושי ביותר. מוצר בעל מאפיינים חיוניים שאינו נוח לשימוש יימצא את עצמו על המדפים בעוד שמוצר נוח וידידותי למשתמש ייחטף מהמדפים.

  • חומרי הגלם

על המעצב התעשייתי להכיר את חומרי הגלם הדרושים לעיצוב המוצר ופיתוחו. עיצוב מוצר באמצעות חומרים ירוקים לרבות חומרים ידידותיים לסביבה וחומרים שלא נוסו על בעלי חיים מאפשר מכירות טובות יותר ופנייה לקהל יעד גדול יותר.

עיצוב אריזה

בין שלבי פיתוח מוצר ועיצובו נכלל גם שלב עיצוב האריזה. לעיצוב האריזה של המוצר חשיבות רבה בהצלחת המכירות שלו. אריזת המוצב היא כרטיס הביקור שלו. הקונים מתרשמים מן האריזה ולא תמיד בודקים בדיוק מהו המוצר בתוך האריזה וכיצד משתמשים בו. מארז מושך ויפה יעלה את ההתעניינות במוצר ואת כמות המכירות שלו. בנוסף, ייצור המוצר נעשה בכמויות תעשייתיות עצומות ועל המעצב התעשייתי להתחשב גם בתהליך זה, מכיוון אריזה קטנה יותר תביא להפקת כמות מוצרים גדולה יותר בזמן נתון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איזוגי - עיצוב מוצר | עיצוב תעשייתי

עיצוב מוצר משלב הרעיון, בחירת חומרים לפיתוח המוצר ועד ייצור ופיתוח מוצר מוגמר. פנה אלינו לקבלת הצעת עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר



 


מאמרים נוספים מאת איזוגי - עיצוב מוצר | עיצוב תעשייתי
 
מצבר - כיצד ניתן להטעין מצבר
רובם המוחלט של המטענים האיכותיים למצברים הינם מטענים אלקטרוניים מהירים. כל מטען המיועד לשימוש מצבר כזה או אחר יכלול נורות אזהרה וביקורת לטעינה או מערכת הגנה פנימית מפני קצר. מטענים שונים יפסיקו באופן אוטומטי את עבודתם עם המילוי המלא של המצבר.

עיצוב תעשייתי נועד לייצור מוצרים בסדרות גדולות
עיצוב תעשייתי הינו ההליך בו נוקט מעצב תעשייתי (מעצב מוצר) אשר נועד לספק מוצר סופי אשר ייצורו בסדרות גדולות יהיה כלכלי לכל הנוגעים בדבר (היצרן, המשווק והקונה). בעת פיתוח מוצר כלשהו על מעצב תעשייתי לאזן בין גורמים עיצוביים (הכוללים: יופי, שימושיות, עמידות ועוד) ובין רווחיות, הנובעת מגורמים כגון: עלות חומרי גלם, עלויות שינוע ועוד...

עיצוב תעשיתיי - מצב תעסוקת מעצבים תעשייתיים במשק
על מנת לשווק ולמכור מוצרים רבים, צריך שיהיה לנו מוצר איכותי, שיחזיק מעמד לאורך זמן, יהיה פונקציונלי - וחשוב מאד שיהיה לו שוק כמובן. כאשר ניגשים לפרויקט של עיצוב מוצר או עיצוב תעשייתי לוקחים בחשבון מספר רב של גורמים

פיתוח מוצר - שלבים שיש להכיר בעת פיתוח מוצר חדש
סטודיו אי זוגי מתמחה בעיצוב ופיתוח מוצר משלב הרעיון ועד שלב הייצור, אנו מספקים שירותי פיתו מוצר תעשייתי ועיצוב מוצרים לשווקים שונים.

עיצוב תעשייתי - הלכה למעשה
כיום, על מנת להיות מעצב מוצר מיומן ולהשתלב בעבודות עיצוב תעשייתי נחשקות, לא מספיק רק בכישרון ואהבה למקצוע אלא הכרחי ללמוד אותו ולקבל הכשרה באופן מקצועי. אם בעבר מקצוע העיצוב התעשייתי לא היה מוכר כתחום אקדמי, כיום ולמעשה החל מאמצעה המאה ה-19, התמונה השתנתה לחלוטין ותהליכי פיתוח מוצר נעשו מבוקשים כתחום לימודים מתפתח מאוד בארץ ובכלל בעולם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI