דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים נורת לדים: גם יפה גם אופה
נורת לדים: גם יפה גם אופה
אביב יועצים 17/05/11 |  צפיות: 2146

בוודאי גם אתם שמעתם על לדים, ותהיתם במה מדובר. לדים הם נורות המפיקות אור בעוצמה חזקה, אך במקביל, הן חסכוניות באנרגיה. כנראה שבעשור הקרוב כל מכשיר חשמלי שפעולתו קשורה ביצירת אור יהיה מבוסס על טכנולוגיה של לדים.

אז הבנו את הרעיון שמאחורי לדים, וכולנו יודעים שהם מהווים את התאורה של העתיד, אבל מה הם אותם פסי לדים הנמכרים בשוק, ומה אפשר לעשות עם אותם "נחשים" דקים וארוכים המצופים נורות?
פסי לדים הם סוג של דיודות מוליכות אור. פסים אלה הם בדרך כלל גמישים, מה שהופך אותם שימושיים במיוחד למגוון רחב של צרכי תאורה ועיצוב. אפשר לעטוף איתם אובייקטים ולהשתמש בהם בדרכים שונות. וכמובן, יש את יתרונם הברור – הם לא מפיקים חום, כשתגעו בהם, תראו שהמגע אפילו קריר!
פסי לדים עמידים לאורך שנים, ואין צורך להחליף את הנורות שלהם מידי מספר חודשים. הם יכולים, בנוסף, להפיק אור שהוא מאוד רך וצלול, כלומר, אור שנראה טבעי למדיי, כמעט אור של שמש, ואין להם שום מתחרים בתחום זה. ניתן להשיג פסי לדים במגוון רחב של צבעים, כולל כחול, ירוק, כתום ואדום – ולכל אווירה מבוקשת תמצאו לדים מתאימים באופן מושלם.

שימוש נפוץ של לדים הוא לקישוט ולתאורה של גינות. ניתן לעטוף בהן פאטיו ולעשות בהם ככל העולה על הדמיון. כשמשתמשים בלדים לצרכיי תאורה לגינות, חשוב לבחור פסי לדים שהם גם עמידים בפני מים. בלדים שאינם עמידים למים אפשר להשתמש בתוך הבית עצמו. נורות לדים שימושיות גם למשרדים בהם האוויר חמים ומחניק, ובעליו לא רוצים להעלות את הטמפרטורה עוד יותר.

כמו לכל דבר טוב, גם לאותם פסי לדים יש חסרונות. יש צורך בהרבה מאוד נורות לדים כדי ליצור אור חזק ובוהק. פס לדים בודד בדרך כלל מפיק אור רך ועדין.

אפשר לשלוט בעוצמת התאורה, מפני שחלק מאותם פסי לדים מגיעים עם דימר. גופי תאורה עם דימר הם מצרך מבוקש ויעיל, וניתן להתאים את עוצמת התאורה למצב הרוח ולאווירה הכללית. כמובן, גם שעות היום השונות מצריכות עוצמות שונות של תאורה. אם בשעת אחר הצהריים נוכל להסתפק בתאורה עדינה יחסית, הרי שבשעות הערב יש צורך להגביר את עוצמת האור. ההתקנה של גופי תאורה אלו מתבצעת בקלות, ומחפה על אותם חסרונות (כאמור, פס אחד מפיק אור יחסית עדין).

גופי תאורה עם לדים בהחלט השתלטו על ממלכת התאורה של כל העולם המסחרי והתעשייתי. יעילותם גדולה יותר, אורך חיים ממושך יותר, גופי תאורה של לדים מתאפיינים בניקיון, ודוחקים את אותן נורות פלורוסנט מאוסות אל הכחדה. הדבר היחיד שמונע את בואם של גופי תאורה אלו אל כס המלכות הוא מחירם הגבוה, שסיבתו היא עלויות ייצור גבוהות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI