דף הבית פיננסים וכספים מסחר במניות מסחר בבורסה- רובו-טריקים 3.0
מסחר בבורסה- רובו-טריקים 3.0
מני כהן 11/07/11 |  צפיות: 4080

מאז ומתמיד נחשב העיסוק בשוק ההון, על רבדיו השונים, למרגש, מאתגר ומלא אדרנלין אך, בד בבד, גם למלחיץ באופן מיוחד. מסחר בבורסה תמיד מתקשר לצופה מבחוץ לקבוצת ברוקרים צעירים הצועקים בהיכל המסחר, מנופפים בניירות או שקועים בתוך מחשבים עליהם גרפים שזזים בתנודתיות מפחידה באדום או בירוק.

ברור מאליו שימי הצעקות בחלל והטלפונים הבהולים לבעלי המניות חלפו עברו להם והעידן הנוכחי, הדיגיטאלי, מאפשר מסחר בבורסה מהסלון, מחדר השינה ומכל מקום שהסוחר יחפוץ, אך עדיין האלמנטים הנפשיים והרגשיים המעורבים בפעילות הזו לא השתנו וככל הנראה, לעולם לא ישתנו. ישנם הרואים באקט של מסחר בבורסה אלמנט הרואי המוכיח את יעילותם ותפקודם תחת לחץ ובתנאי שדה ומעוניינים בתחושה האנרגטית ובלחץ המופעל בשעת הקניה או המכירה של נייר הערך, המניה או המוצר הפיננסי המסוים, וישנם כאלו שנשברים תחת אותו לחץ, פועלים בפזיזות ואפילו מעדיפים לפרוש ולזנוח מסחר בבורסה כדי לא לפגוע בבריאותם הפיזית והמנטאלית.

כמעט במקביל להתחזקות המגמה של מסחר בבורסה והצטרפותם של יותר ויותר משקיעים וסוחרים פרטיים מכל רחבי העולם לשוק ההון הגלובאלי, החלו מומחי תכנות ויזמים לנסות ולתכנן אלגוריתמים שיצליחו לפצח את המגמות בשוק ולהוציא לפועל הוראות קניה או מכירה על פי סטטיסטיקת רווח מדויקת. תוכנות אוטומטיות אלו נקראות בשם רובוטים מכיוון שהן מחליפות את הגורם האנושי בקבלת ההחלטה הטכנית ובביצועה.

קיימים מאות, ואולי יותר, מערכות אוטומטיות ברחבי הרשת שהוצאו לאור על ידי מתכנניהן כשירות חינמי לציבור, ישנם רובוטים אשר מסווגים כסודיים ואינם חשופים לציבור הרחב וישנן אפילו תוכנות חצי אוטומטיות אשר מספקות נתונים בזמן אמת לגבי עסקאות המוגדרות כבעלות סיכוי רב להיות רווחיות, מעדכנות את הסוחר באמצעות מסרון או צליל מיוחד במחשב ומאפשרות לו להחליט האם לבצע או אם לאו.

מדוע זקוק מסחר בבורסה לעזר טכנולוגי שכזה? התשובה הראשונה והכנה ביותר היא שהמעורבות הרגשית של הסוחר עלולה להביא אותו לידי מערכת קבלת החלטות שגויה ולמדרון חלקלק. המערכות האוטומטיות מנטרלות את אפקט הרגש ומכניסות מימד של טכניקה לאותו מסחר בבורסה. תשובה שנייה היא שמסחר בבורסה מתקיים לאורך כל שעות היום, ולעיתים, כאשר מדובר במסחר במט"ח, גם על פני רוב שעות היממה, והיכולת האנושית להבחין בכל עסקה פוטנציאלית ולהצליח לבצעה היא אפסית ולא קיימת. המערכות הרובוטיות, המבצעות מאות אלפי חישובים ואלגוריתמים בו זמנית, ומחפשות עסקאות ספציפיות ברחבי השוק, מאפשרות הגעה ליותר עסקאות פוטנציאליות ולביצוע אחוז גבוה מאוד מהן.

מדוע לא כולם משתמשים בתוכנות הללו אם הן כל כך יעילות? גם לשאלה זו יש תשובות ברורות למדי. קיימים זמנים בעייתיים בשוק מבחינת מסחר, שהם בעיקר זמני הודעות כלכליות דרמטיות, הגורמות לתנודות ושינויים קיצוניים לטווח קצר בשוק. סוחרים מקצועיים יודעים לעצור את הפעילות ולחכות עד יעבור זעם, אך רובוט לא מסוגל לעשות זאת, דבר שיכול להביא לתוצאות שליליות ולהפסדים ניכרים. בנוסף, נפילת מתח או חשמל במחשב תגרום לעצירת המערכת ובכך לאי ביצוע עסקה או לאי עצירת עסקה בזמן במסגרת הוראות "עצור הפסד" שמיועדות להגנה מפני הפסדים גדולים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מני כהן


 


מאמרים נוספים מאת מני כהן
 
מסחר בבורסה- רובו-טריקים 3.0
מאז ומתמיד נחשב העיסוק בשוק ההון, על רבדיו השונים, למרגש, מאתגר ומלא אדרנלין אך, בד בבד, גם למלחיץ באופן מיוחד. מסחר בבורסה תמיד מתקשר לצופה מבחוץ לקבוצת ברוקרים צעירים הצועקים בהיכל המסחר, מנופפים בניירות או שקועים בתוך מחשבים עליהם גרפים שזזים בתנודתיות מפחידה באדום או בירוק.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI