דף הבית אימון אישי אימון זוגי יועץ זוגי - להימנע מגירושין
יועץ זוגי - להימנע מגירושין
ד"ר כרמי אומרו 01/09/11 |  צפיות: 3041

בני זוג אשר חוו תקופה רצופה של וויכוחים, מריבות, קשיים, העדר תקשורת ושאר עניינים ברי השפעה על תפקודה של מערכת היחסים הזוגית, לעיתים, יסברו כי כבר אין להם מה לעשות בקשר הנוכחי, יחשבו כי אין שום מעשה אותו יוכלו לעשות אשר בכוחו להשפיע לטובה על תפקוד מערכת היחסים הזוגית, ולכן יחליטו להרים ידיים ו"לפרק את החבילה". אולם, על אף הקושי הרב ותחושות התסכול הרבות שיכולה לגרור איתה תקופה זו, לא תמיד פרידה תהיה הברירה הטובה ביותר. במקרים רבים, ייעוץ זוגי יוכל לפתור את הבעיות השונות וכך לשקם ולשפר את מערכת היחסים הזוגית.

מהו יועץ זוגי?

יעוץ זוגי הינו בעל המקצוע שמנהל את אותו ייעוץ זוגי יעיל, שמסייע לבני הזוג לפתור את סכסוכיהם, תחושות הדפרסיה שלהם והקשיים שלהם. יועץ זוגי הוא זה שמדריך ומכוון את בני הזוג אל עבר פתרון בעיותיהם, והוא מעורב בשלבי התהליך. השיטה על פיה פועל המאמן האישי, הינה שיטה אינטגרטיבית הפועלת תוך עידוד והמרצה ליצירת שינויים ולשינויי דפוסי הפעולה השליליים. אותו יעוץ זוגי מעודד בשני בני הזוג את ענייני ההפנמה של החשיבה החיובית, מכוון אותם להכיר ולקבל מחויבויות שונות הקשורות למערכת היחסים הזוגית שלהם. יתרה מזאת, יועץ זוגי מלמד את בני הזוג לנהל "דו-שיח" אמיתי שיתבסס על אמפתיה, הקשבה ולקיחת אחריות על מצבו הנוכחי ל הקשר הזוגי.

מתי ניתן להסתייע ביועץ זוגי?

ניתן להסתייע בשירותי יועץ זוגי במקרים רבים. לדוגמא: מקרים בהם בני הזוג החליטו כי חסרים להם כלים להתמודדות נכונה וכי הם מעוניינים לקבל יותר ממערכת היחסים הזוגית שלהם. בנוסף, יועץ זוגי יכול לסייע לבני זוג השרויים במשבר ומעוניינים לבחון את המשך דרכם יחד. נוסף על כך, יועץ זוגי יסייע במקרים בהם רק אחד מבני הזוג מעוניין לנסות לשפר את הקשר ולעשות את המאמצים (לפנות ליועץ זוגי ולשוחח עם בעל המקצוע בחופשיות) על מנת להימנע מפרידה. יתר על כן, במצבים בהם בני הזוג מרגישים כי האהבה דעכה לה, אך הם אינם רוצים לוותר ולהרים ידיים, אלא מעוניינים להתאמץ ולנסות לשפר את מערכת היחסים הזוגית.

יתרונות יועץ זוגי

יועץ זוגי, מתוקף תפקידו, מסייע לבני זוג לפתור מצבים וקונפליקטים שונים אשר לעיתים מובילים את בני הזוג עד לכדי הרצון להיפרד. דרך הפעולה של היועץ הזוגי הינה קיום שיח בין שני בני הזוג באווירה נינוחה ללא כל תחושת התחייבות והכלים באמצעותם הוא מתנהל, מאפשרים למאומנים לקחת אחריות על הקשרעליהם, לשוחח לשתף ולהתמודד עם הבעיות בצורה מכובדת ותקשורתית נכונה שאף תלמד את בני הזוג לתקשר נכונה גם בעתיד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI