דף הבית ביטוח ביטוח רכב מהות ביטוח רכב
מהות ביטוח רכב
יגאל כהן 25/09/11 |  צפיות: 3529

פקודת ביטוח רכב מנועי מחייבת כל נהג רכב מנועי ברכישת ביטוח חובה לרכב. זהו רק אחד מבין סוגי הביטוח הקיימים בענף ביטוח רכב. ביטוח חובה לרכב מיועד לכיסוי נזקי הגוף והנפש שנגרמו לנהג הרכב, נוסעיו והולכי רגל עקב שימוש שנעשה ברכב המבוטח, משמע תאונת דרכים.

ביטוח חובה לרכב נועד כמטרה חברתית להשיב את המצב לקדמותו, ולאפשר לנפגעים להתאושש ככל הניתן. מסיבה זו ביטוח חובה לרכב כולל את כל ההוצאות הרפאיות שידרשו, פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות עתידית וכן פיצוי בגין כאב וסבל. הכל מכוסה מטעם חברות הביטוח.

מיד עם קבלת הרכב עליכם לרכוש ביטוח חובה לרכב, חל איסור מפורש לנהוג ללא ביטוח חובה תקף ומשולם. ביטוח חובה לרכב תקף למשך שנה ממועד התשלום בבנק הדואר ולכן חיוני לוודא כי מועד התפוגה ולחדש בהתאם את ביטוח חובה לרכב. מצב שבו תנהגו ללא ביטוח חובה לרכב עלול להובילכם לבור כלכלי שלא תדעו כיצד לצאת ממנו.

בכדי למנוע ככל האפשר את התרחשות תאונות הדרכים מדינת ישראל מנסה לעודד נהיגה זהירה באמצעות קביעת תעריפי ביטוח חובה לרכב. חברות הביטוח מציעות תעריפי ביטוח רכב תוך התבססות על מאגרי מידע וזאת כמובן תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח. מאגרי המידע מכילים מגוון פרמטרים הנלקחים בחשבון ולאחר שקלולם מוצע לצרכן תעריפי ביטוח מותאמים. הפרמטרים מתייחסים למאפייני הנהג והרכב. כאשר ההיגיון העומד מאחורי שקלול זה הינו שנהגים זהירים יידרשו לשלם פרמיה מוזל ביחס לנהגים בעלי עבר בעייתי.

בין הפרמטרים הנלקחים בחשבון ניתן למצוא את נפח המנוע, הוותק, המין והגיל של הנהג הצעיר ביותר, תביעות קודמות בשלוש השנים האחרונות, שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות, אביזרי בטיחות ועוד. כל חברת ביטוח מעניקה משקל שונה משל עצמה לאותם פרמטרים בכפוף לשיקולים פנימיים והתוצאה היא שמתקבלים הפרשי מחיר בין הצעות המחיר השונות. עקב כך חיוני לבצע סקר שוק בטרם רכישת ביטוח חובה לרכב. מעבר לגובה הפרמיה מומלץ לבדוק את מספר התשלומים המוצע.

כעת לאחר שהחלתם בדבר ביטוח חובה לרכב נותר לכם לבחור ביטוח מקיף לרכב. ביטוח רכב זה נועד לכיסוי נזקי רכוש. נוסף על כך ביטוח מקיף לרכב אינו חובה, הדבר נתון לשיקול דעתכם אולם לרוב נהוג לבטח את הרכב בביטוח זה. ביטוח מקיף לרכב נחשב לכולל ביותר בענף ביטוח רכב.

ביטוח מקיף לרכב מכסה מגוון אירועים ביטוחים שבהם מופעל ביטוח הרכב לדוגמא, במקרה של גניבת הרכב, שריפה, השחתה, רעידת אדמה, תאונת דרכים ועוד. היקף פוליסת ביטוח מקיף לרכב, התנאים והשירותים הנכללים בה נתונים אף הם לשיקול דעתכם, באפשרותכם להוסיף או להסיר כיסויים ושירותים ובהתאם ישונה תעריף הביטוח המוצע. ככל שהפוליסה רחבה יותר כך עלות הפרמיה מתייקרת. כמו כן גם במקרה זה חברות הביטוח מסתכמות על מאפייני הנהג והרכב ומציעות תעריפים מותאמים.

בין השירותים המוצעים ניתן למצוא שירות רכב חלופי למקרה שהרכב נגנב או הושבת כתוצאה מתקלה ברכב או תאונת דרכים ואתם זקוקים כעת לרכב חלופי לתקופה מסוימת עד שתקבלו בחזרה את רכבכם או תרכשו רכב חדש במקום. שירות גרירה וחילוץ במקרה שהרכב נתקע עקב תקלה או תאונת דרכים וכעת קיים צורך להובילו למוסך בכדי לתקנו ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל כהן


 


מאמרים נוספים מאת יגאל כהן
 
מהות ביטוח רכב
25/09/11 | ביטוח רכב
פקודת ביטוח רכב מנועי מחייבת כל נהג רכב מנועי ברכישת ביטוח חובה לרכב. זהו רק אחד מבין סוגי הביטוח הקיימים בענף ביטוח רכב. ביטוח חובה לרכב מיועד לכיסוי נזקי הגוף והנפש שנגרמו לנהג הרכב, נוסעיו והולכי רגל עקב שימוש שנעשה ברכב המבוטח, משמע תאונת דרכים.

ביטוח נסיעות - התשובה לנסיעה שקטה ובטוחה
כל המשפחה בהתרגשות, החופשה באטליה לה חיכיתם במרחק נגיעה, המזוודות ארוזות, הכסף הומר, המונית כבר מחכה למטה, רק דבר אחד נשאר - ביטוח נסיעות. המוצר שבלעדיו החופשה אינה בטוחה. ביטוח נסיעות אינו מוצר חובה אך לאחר שתבינו את משמעותו, תבינו עד כמה הכרחי לרוכשו מיד עם הזמנת כרטיס הטיסה.

קרן פנסיה, ביטחון כלכלי לכל החיים
21/09/11 | פנסיה
כיום אתם צעירים ובריאים אולם תמיד צריך לחשוב על העתיד ועל היום בו תפסיקו לעבוד ותזדקקו להשלמת הכנסה. בדיוק לכך נועדו קרנות פנסיה שמטרתן חיסכון חלק מינורי ממשכורתכם לאורך כל שנות עבודתכם כך שבסופו של דבר ייצבר לכם סכום מכובד ממנו תוכלו להתקיים בכבוד ולשמור על רמת חייכם גם בתקופת הפרישה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI