דף הבית פיננסים וכספים פנסיה קרן פנסיה, ביטחון כלכלי לכל החיים
קרן פנסיה, ביטחון כלכלי לכל החיים
יגאל כהן 21/09/11 |  צפיות: 14239

כיום אתם צעירים ובריאים אולם תמיד צריך לחשוב על העתיד ועל היום בו תפסיקו לעבוד ותזדקקו להשלמת הכנסה. בדיוק לכך נועדו קרנות פנסיה שמטרתן חיסכון חלק מינורי ממשכורתכם לאורך כל שנות עבודתכם כך שבסופו של דבר ייצבר לכם סכום מכובד ממנו תוכלו להתקיים בכבוד ולשמור על רמת חייכם גם בתקופת הפרישה.

כמו כן קרנות פנסיה מיועדות להבטחת הכנסה במקרה של אובדן כושר עבודה באמצעות קצבת נכות חודשית וכן הכנסה לשארי הבשר במקרה של מוות של המבוטח. כבר משנות עבודתכם הראשונית כדאי שתתחילו לתכנן, היות ובתקופה זו הכנסותיכם גדולות יחסית וזמן השקעתכם בעבודה הוא מרבי בתקופה זו.

עליכם לבחור בקפידה את קרן הפנסיה, בשים לב מהם התנאים והכיסויים המוגדרים בה והאם הם תואמים את רצונכם וצרכיכם האישיים. קרן פנסיה מותאמת תאפשר לכם עתיד שקט ובטוח מתוך ידיעה כי תוכלו לפרוש רגועים מעבודתכם נוכח העובדה כי מחכה לכם הכנסה חודשית מובטחת.

קרן פנסיה מיועדת לשכירים ולעצמאים כאחד. קרנות פנסיה פועלות כך שכספי הקרן מושקעים בשוק ההון ובאגרות חוב. כ-30% באגרות חוב ממשלתיות והשאר בשוק ההון כך שהסיכון מחולק וכספכם בטוח ושמור. קרן הפנסיה תעניק לכם קצבה חודשית לאחר פרישתכם מהעבודה, קצבה חודשית למקרה של אובדן כושר עבודה וכן קצבת שאירים למקרה של מוות חס וחלילה בכדי להבטיח את רמת חיי משפחתכם.

בתחילת שנת 2008 הוחלט כי כל עובד, מחויב בביטוח פנסיוני. על המעסיק לדאוג להפרשת כספים מהמשכורת של עובדיו לחיסכון פנסיוני בכדי לכסות מקרים של פרישה, אובדן כושר עבודה ואף מוות. באפשרותכם לבחור בכל חסכון פנסיוני שתבחרו, בין אם בקופות גמל, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. עליכם להודיע למעסיק באיזה מסלול בחרתם ובמידה ולא תעשו כך המעביד יצרפכם לקרן פנסיה מקיפה על דעת עצמו.

ישנן מספר רב של קרנות פנסיה במסלולים שונים. לדוגמא קרן פנסיה שמטרתה הגנה כלכלית וביטוחית, באמצעות הכנסה חודשית. במקרה של פרישה מהעבודה תקבלו סכום חודשי קבוע. במקרה חס וחלילה שהמבוטח מת במהלך תקופה זו זכאית האלמנה לקבל את הסכום לכל חייה ואילו אם ישנם ילדים אזי הם עד גיל 21. במקרה של נכות שגרמה לאובדן כושר עבודה זמני או קבוע תיהנו גם אז מסכום חודשי וכן במקרה והמבוטח נפטר במהלך חייו - שוב קרובי המשפחה יהיו זכאים לכך.

קרן פנסיה עובדת כך שאתם לא תקבלו רק את הכספים שצברתם אלא הגוף המנהל משקיע את הכספים וצובר עבורכם תשואה בניכוי דמי ניהול כמובן.

קרן הפנסיה מורכבת מהפרשה הנעשית מטעם העובד עצמו, אחוזים מטעם המעסיק וכן פיצויים על חשבונו של המעסיק. בטרם בחירת קרן פנסיה תבדקו את גובה דמי הניהול הנגבים מכם, הניסיון של הגוף המנהל, צורת ניהול הכספים, השקיפות וחוזק הגוף המנהל ובהתאם תבחרו את הקרן המתאימה לכם. מומלץ לבחון את שיעור התשואות שמציג הגוף המנהל לאורך תקופה זמן ארוכה ולא רק בעונות השיא אלא לעשות שקלול מושכל ולבדוק האם התשואות הגבוהות נשמרות לאורך זמן ולא כהבלחה רגעית. יחס אישי ודלת פתוחה חשובים אף הם לבחירת הגוף המנהל, אז תעבדו, תרוויחו ותחיו בשקט ובשלווה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל כהן


 


מאמרים נוספים מאת יגאל כהן
 
מהות ביטוח רכב
25/09/11 | ביטוח רכב
פקודת ביטוח רכב מנועי מחייבת כל נהג רכב מנועי ברכישת ביטוח חובה לרכב. זהו רק אחד מבין סוגי הביטוח הקיימים בענף ביטוח רכב. ביטוח חובה לרכב מיועד לכיסוי נזקי הגוף והנפש שנגרמו לנהג הרכב, נוסעיו והולכי רגל עקב שימוש שנעשה ברכב המבוטח, משמע תאונת דרכים.

ביטוח נסיעות - התשובה לנסיעה שקטה ובטוחה
כל המשפחה בהתרגשות, החופשה באטליה לה חיכיתם במרחק נגיעה, המזוודות ארוזות, הכסף הומר, המונית כבר מחכה למטה, רק דבר אחד נשאר - ביטוח נסיעות. המוצר שבלעדיו החופשה אינה בטוחה. ביטוח נסיעות אינו מוצר חובה אך לאחר שתבינו את משמעותו, תבינו עד כמה הכרחי לרוכשו מיד עם הזמנת כרטיס הטיסה.

קרן פנסיה, ביטחון כלכלי לכל החיים
21/09/11 | פנסיה
כיום אתם צעירים ובריאים אולם תמיד צריך לחשוב על העתיד ועל היום בו תפסיקו לעבוד ותזדקקו להשלמת הכנסה. בדיוק לכך נועדו קרנות פנסיה שמטרתן חיסכון חלק מינורי ממשכורתכם לאורך כל שנות עבודתכם כך שבסופו של דבר ייצבר לכם סכום מכובד ממנו תוכלו להתקיים בכבוד ולשמור על רמת חייכם גם בתקופת הפרישה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI