דף הבית עסקים עסקים - אחר הבית הבטוח
הבית הבטוח
momo1 25/12/11 |  צפיות: 2478

נדמה כי סביבת המגורים שלנו הופכת להיות מורכבת יותר ויותר. בעבר, בית סטנדרטי היה מורכב מכמה קורות עץ שחוברו להן ביחד, פתח יציאה וכניסה וחלון אחד או שתיים. בית כזה הוא סכנה בטיחותית ממעלה ראשונה. עץ הוא חומר דליק מאוד ובלי מערכת ספרינקלים מסודרת וכן מטפים לטיפול מידי באש, הסכנה היא ממשית. לא ברור איך הסתדרו האנשים של פעם. נראה כי גם המודעות לסכנות לא הייתה כמו היום. ועדיין, בהיעדר ציוד כיבוי אש משוכלל כמו שיש היום, הסתדרו אבותינו לא רע. היום הבית שלנו, בנוי מעץ או לא, הוא כאמור מורכב מאוד. מערכות חשמל ומים מסתעפות להן בין הקירות, אש ניצתת על כיריים באופן קבוע, ורוחות עזות עדיין נושבות ועלולות להעיף דברים על המבנה. למרות הכול, ובאורח פלא כמעט, סביבת המגורים, על אף מורכבותה, היא מהבטוחות אי פעם, זאת תודות למודעות הולכת וגוברת לבטיחות ופיתוחים טכנולוגיים מעניינים מאוד.

חשמל ומים ועוד בלי נעליים?

מרגע המצאת החשמל הובן עיקרון בסיסי פשוט וקריטי: חשמל ומים לא הולכים ביחד. מים זה חומר מוליך מאוד עבור זרם חשמלי והמפגש בניהם הוא מסוכן לעין שיעור. ולמרות זאת, ולמרות שלא לכל אחד יש בבית מערכת ספרינקלים משוכללת, ובמקרה הטוב ישנם כמה מטפים שאמורים לעזור, כמעט בכל קירות הבית עוברים צינורות מים וחשמל, זה לצד זה באין מפריע. זה מתאפשר תודות לפיתוחים של צינורות עמידים מאוד שמבטיחים שלא תהיה דליפה של מים לעבר מקור החשמל. ציוד כיבוי אש תמיד רצוי שיהיה בנמצא בכל מקום, כי אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה, אך באופן כללי ניתן לומר שרוב האנשים לא חשים איום מתמיד מהקורה בין הקירות. במקרים אחרים, בהם יש סיכוי למפגש בין חשמל למים, המודעות הגוברת עושה את שלה. חברת החשמל יצאה בשנים האחרונות בקמפיין רחב היקף שבא להעלות את המודעות בקרב הציבור לסכנה. כיום כל ילד יודע לשנן את האמרה שחשמל ומים לא הולכים ביחד, וכולם יודעים להרחיק מכשירי חשמל ממקורות מים או לוודא כי ברז נוטף יטופל בהקדם.

מה חוץ מציוד כיבוי אש בסיסי?

חשוב לזכור כי אש אינה הסכנה היחידה בבית מגורים. נראה כי מדיירי הבית, הפגיעים ביותר הנם הילדים הקטנים, בעיקר התינוקות שלהם אין מודעות לסכנות מפאת גילם הצעיר. על ביטחונם מופקדים הילדים הבוגרים יותר וההורים, שתפקידם לחנך את הילדים להיות זהירים. בשבטים עתיקים הייתה האמה מכניסה את יד בנה לאש כדי שידע שזה כואב ומסוכן ולא יתעסק אתה. עברנו הרבה מאז תקופת השבטים, אך נושא העלאת המודעות בקרב הילדים לא השתנה. כיום ישנם מכשירים רבים שבאים להפוך את סביבת המגורים הביתית לבטוחה יותר עבור הילדים הקטנים. בין השאר ניתן למצוא מנעולים מיוחדים לארונות תרופות, אמצעים מיוחדים שבאים למנוע טריקת דלתות ועוד. כל אלו באים על מנת להפוך את סביבת המגורים לבטוחה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 momo1


 


מאמרים נוספים מאת momo1
 
הובלות בחג פורים
מי שמעוניין לעבור דירה, בדרך כלל רוצה לבצע את המהלך החשוב בקיץ. בחודשים יולי-אוגוסט הילדים בחופש מבית הספר ולא צריך להעביר אותם באמצע שנת הלימודים לבית ספר או לגן זר. גם לא צריך להתעסק בבוקר עם הסעות לגן או לבית הספר

יתרונותיו של האלומיניום
עבודות אלומיניום הן נפוצות ביותר וללא ספק בהחלט ניתן לכנות את העידן שבו אנו חיים "תקופת האלומיניום", ובכך להמשיך את חולקת ההיסטוריה בהתאם לחומר שבו בני האדם בעיקר משתמשים.

מזגנים – כיצד בוחרים?
היום, מזגנים משמשים אותנו ללא הרף הן בעונת החורף והן בעונת הקיץ. בקיץ אנו משתמשים בהם לצורכי קירור החלל בו אנו נמצאים, ובחורף – לחימומו. אין ספק שזו דרך מאוד מהירה להגיע לטמפרטורה הרצויה בחלל, ולכן אנשים רבים משתמשים בה

ביובית, פינוי פסולת
אין ספק שנושא של ביוב יכול להיות מאוד לא נעים כאשר אין כוח אדם מקצועי שבכל רגע נתון יכול לפתור כל תקלה במערכת האינסטלציה של הבית, עסק או דברים מורכבים יותר כגון תחזוקה של תעלות ביוב בערים שעליהם אחראיות העיריות השונות.

ביובית, פינוי פסולת
אין ספק שנושא של ביוב יכול להיות מאוד לא נעים כאשר אין כוח אדם מקצועי שבכל רגע נתון יכול לפתור כל תקלה במערכת האינסטלציה של הבית, עסק או דברים מורכבים יותר כגון תחזוקה של תעלות ביוב בערים שעליהם אחראיות העיריות השונות.

ציוד מקצועי למטבח, ציוד למסעדות
מאחורי מסעדה גדולה ואיכותית יש אדריכל אשר עוזר לתכנן את הפרויקט ואת העיצוב, חלק חשוב מאוד של תחילת התהליך בו עושים את ההחלטות של עיצוב ומבנה המסעדה כולל בחירה של ציוד למסעדות.

איטום גגות
בתקופות בהם יורדים גשמים ישנה חשיבות רבה לנושא של איטום גגות. אין ספק שבתים ישנים נפגעים מאוד מהמים. כל בעל בית ישן או וועד הבית בבניין ישן חייב להזמין מומחה לאיטום אשר יכול לבצע אנליזה ובדיקה קפדנית של הגג וקירות הבניין לפני שהמים יכנסו לסדקים של המבנה ויגרמו לתופעה בלתי נסבלת של רטיבות הקירות.

יתרונותיהן של משאבות מים
משאבות מים כשמם כן הן – מכונות המיועדות לשאיבה של מים (או כול נוזל אחר) באמצעות פעולת יניקה. ממש כמו ששואב האבק הוא מכונה ששואבת אבק במעין פעולת יניקה, באופן דומה כך פועלות משאבות מים.

שיטות בטוחות להובלת רהיטים
כשמבצעים הובלה של דירה או של משרד, אחד הדברים שממנו אנשים רבים חוששים הוא הובלת הרהיטים. תמיד פוחדים שמא הריהוט יפגע, יישרט או ישבר, שהמובילים לא יצליחו להכניס את הריהוט למעלית או שלא יצליחו לעבור איתם בחדר המדרגות וכדומה.

מיחזור זה כל הסיפור
המחזור הפך להיות חלק מחיינו ומי שעדין לא אימץ אותו אז הגיע הזמן להתחיל למחזר. למחזור יש חשיבות עליונה, בתקופה שלנו אנו מייצרים המון פסולת שניתן להפוך אותה לתת לה הזדמנות שנייה כמוצר ממוחזר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI