דף הבית עסקים עסקים - אחר גיל הזהב כמו שאף פעם לא היה
גיל הזהב כמו שאף פעם לא היה
momo1 25/12/11 |  צפיות: 2651

בית אבות טיפוסי, או בית הורים כפי שחלק מכנים אותו, תמיד מנסה למשוך אליו דיירים פוטנציאליים. כמו בכל ענף אחר במשק, גם בתחום זה התחרות היא ענפה. אוכלוסיית גיל הזהב גדלה באוכלוסייה וכיום היא מהווה אחוז נכבד ממנה. תוחלת החיים בעולם המערבי גדלה לאורך השנים האחרונות והמשמעות הישירה היא שהגיל הממוצע עולה ועולה. מסתבר, שלמרות האמרה הידועה, העולם שייך למבוגרים, וההיצע לאוכלוסייה זו רק גדל וגדל. את הישיבה הממושכת במועדון החברים לצלילי אורגן החליפו טיולים מרתקים בארץ ואת משחקי הבינגו- ערבי ריקוד. כל אלו מוכיחים כי החיים אינם מסתיימים בגיל 65 לערך, כשמדינת ישראל החליטה שזהו הזמן לפרוש. החיים רק מתחילים ומי שרוצה בכך, הם נהיים מהנים יותר ויותר

בית הורים לצעירים בנפש

המושג "צעירים בנפש" מאפיין רבים מבני גיל הזהב החיים בחברתנו. ישנה תחושה בקרב אנשים רבים כי למרות הגיל המבוגר, אין כל סיבה לשבת בבית כל היום ולהפסיק ליהנות ממה שיש לעולם להציע. החיים עוברים מהר, ורבים מוצאים את עצמם בגיל הפרישה כשהם לא ממש מבינים ממה הם נאלצים לפרוש. רבים מגלים מחדש את החיים. עד רגע זה בחייהם, הדאגות רק הצטברו והצטברו. משכנתא, חשבונות, קריירה, ילדים, חינוך הילדים, לשים אוכל על השולחן.. ופתאום, ברגע אחד, עוצרים הכול ומתחילים לקחת הכול בצורה יותר רגועה ואיטית. לרבים הפרנסה אינה בעיה יותר. הילדים כבר עזבו את הבית ומפרנסים את עצמם. לחינוך זה כבר מאוחר מידי, ואותם הורים מוצאים את עצמם במצב קצת מוזר ולא מוכר: הם מרכז עולמם. ולמרות הגיל, הם אינם מרגישים "זקנים" ואינם מוכנים לפרוש מהמרוץ להנאות החיים.

אם לסבתא היו גלגלים

בית אבות הוא פתרון המתאים לכלל אוכלוסיית המבוגרים. ישנם כיום בתי אבות המציעים שלל פעילויות ואתגרים הממלאים לאוכלוסייה זו את סדר היום ככה שבקושי מצליחים לדחוק פנימה את המפגש השבועי עם הנכדים. הפעילות שפורחת באופן ניכר בקרב אוכלוסיית המבוגרים היא הספורט. מבוגרים רבים מגלים, לעיתים לראשונה בחייהם, את חווית הספורט, ופוקדים את מתקני הספורט המוצעים להם בבית האבות באופן קבוע. כבר ידוע לכל שבריכות השחייה, לא משנה איפה, תפוסות כמעט תמיד על ידי נשים וגברים בגיל מבוגר, ששוחים כמו צעירים. גם חדרי הכושר מלאים בסבתות וסבים שמדוושים באופני הכושר, רצים על ההליכונים ואף מתאמנים במכשירי הכושר. הכושר הופך להיות דרך חיים ויש בו כדי להאריך אותם ולהפוך אותם לאיכותיים יותר. ברור לכל שאדם המתאמן באופן קבוע, יסבול פחות מבעיות בריאותיות וגופניות מאלו שלא מתאמנים.

לטיול יצאנו

בין אימון אחד למשנהו, טיולים הם פעילות מועדפת על אוכלוסייה זו. בית הורים סטנדרטי מקפיד להוציא את דייריו לפחות פעם בחודש לטיול באחד מאתרי הטבע או האתרים ההיסטוריים של הארץ. היציאה מהשגרה חשובה לכל אדם, ואוכלוסייה זו אינה שונה במובן זה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 momo1


 


מאמרים נוספים מאת momo1
 
הובלות בחג פורים
מי שמעוניין לעבור דירה, בדרך כלל רוצה לבצע את המהלך החשוב בקיץ. בחודשים יולי-אוגוסט הילדים בחופש מבית הספר ולא צריך להעביר אותם באמצע שנת הלימודים לבית ספר או לגן זר. גם לא צריך להתעסק בבוקר עם הסעות לגן או לבית הספר

יתרונותיו של האלומיניום
עבודות אלומיניום הן נפוצות ביותר וללא ספק בהחלט ניתן לכנות את העידן שבו אנו חיים "תקופת האלומיניום", ובכך להמשיך את חולקת ההיסטוריה בהתאם לחומר שבו בני האדם בעיקר משתמשים.

מזגנים – כיצד בוחרים?
היום, מזגנים משמשים אותנו ללא הרף הן בעונת החורף והן בעונת הקיץ. בקיץ אנו משתמשים בהם לצורכי קירור החלל בו אנו נמצאים, ובחורף – לחימומו. אין ספק שזו דרך מאוד מהירה להגיע לטמפרטורה הרצויה בחלל, ולכן אנשים רבים משתמשים בה

ביובית, פינוי פסולת
אין ספק שנושא של ביוב יכול להיות מאוד לא נעים כאשר אין כוח אדם מקצועי שבכל רגע נתון יכול לפתור כל תקלה במערכת האינסטלציה של הבית, עסק או דברים מורכבים יותר כגון תחזוקה של תעלות ביוב בערים שעליהם אחראיות העיריות השונות.

ביובית, פינוי פסולת
אין ספק שנושא של ביוב יכול להיות מאוד לא נעים כאשר אין כוח אדם מקצועי שבכל רגע נתון יכול לפתור כל תקלה במערכת האינסטלציה של הבית, עסק או דברים מורכבים יותר כגון תחזוקה של תעלות ביוב בערים שעליהם אחראיות העיריות השונות.

ציוד מקצועי למטבח, ציוד למסעדות
מאחורי מסעדה גדולה ואיכותית יש אדריכל אשר עוזר לתכנן את הפרויקט ואת העיצוב, חלק חשוב מאוד של תחילת התהליך בו עושים את ההחלטות של עיצוב ומבנה המסעדה כולל בחירה של ציוד למסעדות.

איטום גגות
בתקופות בהם יורדים גשמים ישנה חשיבות רבה לנושא של איטום גגות. אין ספק שבתים ישנים נפגעים מאוד מהמים. כל בעל בית ישן או וועד הבית בבניין ישן חייב להזמין מומחה לאיטום אשר יכול לבצע אנליזה ובדיקה קפדנית של הגג וקירות הבניין לפני שהמים יכנסו לסדקים של המבנה ויגרמו לתופעה בלתי נסבלת של רטיבות הקירות.

יתרונותיהן של משאבות מים
משאבות מים כשמם כן הן – מכונות המיועדות לשאיבה של מים (או כול נוזל אחר) באמצעות פעולת יניקה. ממש כמו ששואב האבק הוא מכונה ששואבת אבק במעין פעולת יניקה, באופן דומה כך פועלות משאבות מים.

שיטות בטוחות להובלת רהיטים
כשמבצעים הובלה של דירה או של משרד, אחד הדברים שממנו אנשים רבים חוששים הוא הובלת הרהיטים. תמיד פוחדים שמא הריהוט יפגע, יישרט או ישבר, שהמובילים לא יצליחו להכניס את הריהוט למעלית או שלא יצליחו לעבור איתם בחדר המדרגות וכדומה.

מיחזור זה כל הסיפור
המחזור הפך להיות חלק מחיינו ומי שעדין לא אימץ אותו אז הגיע הזמן להתחיל למחזר. למחזור יש חשיבות עליונה, בתקופה שלנו אנו מייצרים המון פסולת שניתן להפוך אותה לתת לה הזדמנות שנייה כמוצר ממוחזר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI