דף הבית עיצוב ואדריכלות אדריכלות אדריכל: פנינים מן העבר
אדריכל: פנינים מן העבר
אביב יועצים 09/02/12 |  צפיות: 2913

ארכיטקט הוא מקצוען המשלב בין מדע, עסק, תשוקה ואמנות. האדריכלות היא מקצוע אמנותי ויצירתי, אך בניגוד למקצועות אמנותיים אחרים (כמו צייר, סופר או משורר), היא נחשבת למקצוע מכובד. מדוע? מפני שהיא מוכרת כאמנות מדעית, מדויקת ומתמטית. ארכיטקט היום נמצא בראש הפירמידה של עולם העיצוב, בפסגת עולם האמנות, בראש ההר.

תפקידם של אדריכלים הוא לעצב מבנים אשר ישתלבו בהרמוניה עם הסביבה ועם האנשים המשתמשים בהם. מטרתם של המבנים אמנם להיות פרקטיים, אך לא פחות מכך, להעשיר את הסביבה מבחינה אסתטית ורוחנית ולשקף את רוח התקופה העכשווית. לכן, כל אדריכל מרגיש שמוטלת עליו שליחות.

אדריכלים תמיד היו קיימים לאורך ההיסטוריה. הם שזרו בניינים מופלאים כמו אבני חן במארג הסבוך של הזמן, של תרבויות קדומות. המבנים שיצרו אותן תרבויות קדומות המשיכו להתנשא מעלה בעולם גם כשהתרבויות התמוטטו והשאירו אחריהן אבק ושממון.

פגעי הזמן הותירו רבים מנפלאות האבן האלו בתור איי חורבות. אך אותם מבנים מתפוררים שיצרו אדריכלים קדומים, סיפקו להיסטוריונים כמות נכבדת של מידע על חייהם של האנשים באותה תקופה, על סדר יומם, התרבות שלהם, ההירארכיה.

לדוגמה, הפירמידות הקדומות והיפהפיות שעומדות עד היום במצרים הן רק דוגמא אחת מיני רבות לעבודת הקודש של אדריכלים. הפירמידות הגאות סימלו את התרבות העשירה של הפרעונים, סיפרו סיפורים מסתוריים על מקדשים אפלוליים, על חיים אחרי המוות ועל הוד והדר שממשיכים ללוות את האדם לאחר לכתו (יחד עם כל משרתיו שנקברו לצידו).

דוגמה נוספת אפשר למצוא גם באימפריה הרומית. האימפריה אמנם קרסה והתמוטטה וכך גם רבים מהמבנים היפהפיים ששרתו אותה, אך מבנים אלו היוו אבן דרך בתשתיות רבות (כגון מערכות ביוב חדשניות להפליא לזמנן וכו').

הרומאים תמיד חשבו כיצד להשתכלל מבחינה אדריכלית. באמצעות אדריכלים הם חקרו ויצרו מבנים מרשימים: בתי מרחץ, קולוסאום, שערי ניצחון ועוד מבנים אדירים אחרים, שממשיכים למשוך תיירים סקרניים וחובבי צילום עד היום. יופייה של רומא שזור בכל אותם פנינים עתיקות מן העבר. השילוב בין העיר התוססת והמודרנית לבין האדריכלות העתיקה הוא מהפנט בכל בניין, אבן וסמטה בעיר.

גם בתי המרחץ הפזורים בכל האימפריה היוו מקום מנוח ומרגוע מהעולם החיצוני והעמוס בתככים, מזימות פוליטיות, קרבות מדממים. אדריכלים קיבלו את מקום של כבוד באימפריה הרומית.

היום אדריכלים מוקפים במסרים סותרים. אמנות עתידנית, אמנות עכשווית, אמנות הצופה אל העבר, אמנות אורבאנית או כפרית, הכל מותר והכל מעורבב עם הכל...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI