דף הבית פיננסים וכספים נדל"ן יואל יפרח - מגמת הנדל"ן בישראל
יואל יפרח - מגמת הנדל"ן בישראל
לילך כהן 26/03/12 |  צפיות: 3135


חשוב להכיר את ההיסטוריה

מאז ימי הבנייה המואצת למטרה של שיכון עולים בתקופת קום המדינה עבר שוק הנדל"ן מהפכה רצינית וכיום מדובר בעולם אחר של עסקאות נדל"ן, הזדמנויות שונות ותנאי שוק המבוססים על היצע וביקוש. לאחר מלחמת ששת הימים החלו ישובים רבים להיבנות מעבר לקו הירוק ובכל מדינת ישראל הרגישו כיצד מצוקת הדיור כבר אינה מגבילה משפחות רבות שעד עתה חיו בתנאים לא פשוטים. החל משנות ה-70 כבר מדובר בשוק נדל"ני שפתוח לכל מי שהפרוטה מצויה בכיסו, ויחד עם סיוע ממשלתי וזכאויות שונות יכול כל אחד לרכוש לעצמו דירה מרשימה או בית מפואר, הכול בהתאם ליכולותיו ולסיוע שהוא יכול לקבל. שוק הנדל"ן המשיך להתעורר גם בשנות ה-80 שבהן רבים רצו לשדרג את רמת חייהם ובמיוחד בשנות ה-90 שבהן עלו לארץ מאות אלפי עולים חדשים.

מה אומרים הגרפים

כיום כשאנו מנסים לראות מהי מגמת הנדל"ן בישראל אנו צריכים להביט על מספר רב של נתונים. הכלכלה החופשית של מדינת ישראל מציגה לא רק נתונים של כוח קנייה אלא גם היבטים של פעולות ממשלתיות המשפיעות רבות על מצב הנדל"ן בארץ. כך ישובים שונים הפכו למשל להיות כאלו המציגים מצוקת דיור לא קטנה בגלל חוסר בקרקעות או בגלל ועדות שמציגות בירוקרטיה מחרידה. חישוב מסלולו של שוק הנדל"ן חייב לכלול כל נתון מכל סוג בכדי להבין האם בישוב מסוים עתידים המחירים לרדת או האם בישוב אחר יצליחו היזמים למכור את מלאי הדירות שבנו. נתונים יבשים באים לידי ביטוי בגרפים שונים שמציגים הן משרדי הממשלה והן גופים מסחריים עצמאיים ולכן חשוב מאוד לזהות מגמה קבועה בישוב או באזור מסוים (יחד עם נתוני השתכרות וכיו') בכדי לקבוע האם מחירי הנדל"ן עתידים לרדת, לעלות או להציג קיפאון מתמשך.

כוחות השוק עושים את שלהם

מרתק לראות כיצד כוחות השוק יכולים לשנות את התמונה שמציג כל גרף שנוצר לאחר איסוף נתונים הקשורים להתחלות בנייה, פעולות חוקתיות, חתכים סוציו דמוגרפים ועוד. כוחות השוק הם אלו שאחראים בסופו של דבר על מחירו של כל מוצר בשוק וכך הדבר גם בשוק הנדל"ן. מהלכים מרשימים כמו המחאה החברתית האחרונה יכלו לעשות הרבה יותר לשוק הנדל"ן ממה שקורה כעת בעקבות דו"ח טרכטנברג. זאת אם הציבור היה מעביר את המחאה לשטח ולא מסתפק בהפגנות אלא נמנע מלבצע עסקאות נדל"ן בכל רחבי הארץ. הדבר היה יוצר ביקושים נמוכים שמביאים איתם ירידות מחירים מבלי כל קשר למלאי הדירות או למספר הקרקעות שהואיל בטובו להפשיר מנהל מקרקעי ישראל למשל.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI