דף הבית מתכונים ואוכל מתכוני חגים מתכונים חלביים לשבועות
מתכונים חלביים לשבועות
noam 15/04/12 |  צפיות: 13894

חג השבועות, המכונה במקרא יום הביכורים הוא חג ביהדות, השני מבין שלוש הרגלים. הוא חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, בלוח העברי הקבוע הוא חל תמיד בו' בסיון, הוא כולל יום אחד בארץ ישראל ושני ימים בחוץ לארץ. בזמן שבית המקדש היה קיים, הוקרב בחג השבועות קרבן מיוחד שנקרא קרבן שתי הלחם והחלה בו העונה של הבאת הביכורים. על פי חז"ל מזוהה החג עם זמן מתן תורה, ובהתאם לכך מציינים את קבלת התורה, בתפילות החג, קריאה בתורה - פרשת מעמד הר סיני ועשרת הדיברות, וכן על ידי לימוד תורה, ושאר מנהגי החג.

המנהג המסורתי של אכילת מוצרי חלב בחג השבועות נובעת ממספר סיבות. רבים טוענים כי מתכונים לחג השבועות המבוססים מוצרי חלב נובעים מהמחסור במוצרי בשר כשרים במעמד הר סיני, חוקי הכשרות ניתנו באותה העת ועם ישראל לא היה ערוך במאכלי בשרים העונים על אותם חוקי כשרות. מסיבה זו פנו בני ישראל לאכילת מאכלים חלביים שהיו ברשותם, וזוהי הסיבה למנהג מתכוני שבועות מבוססי מוצרי חלב. הסבר מקובל נוסף לכך כי מתכונים לחג השבועות עתירי חלב הוא הנס אשר ארע למשה בינקותו עת זכה לקבל חלב אם מאימו הבילוגית למרות שנותק ממנה בעל כורחה.

מלבד סיפורים מן המקרא ישנם גם הסברים גימטריים לסיבה לכך כי מתכוני שבועות מבוססים מוצרי חלב.  ההסבר הגימטרי להכנת מתכונים לחג השבועות אשר מבוססים מוצרי חלב מציגים את צמד המילים "חלב" ו-"גבינה" שערכם הגימטרי הינו ארבעים ושבעים מייצגים את סמלי חג השבועות : ארבעים יום במהלכם שהה משה על הר סיני ושבעים פניה של התורה.

מסיבות אלו ואחרות מתכוני שבועות אשר מבוססים מוצרי חלב הפכו למסורת יהודית עתיקת שנים ולזהות בלתי נפרד של מוצרי חלב מהחג. בשלב זה נכנסים לתמונה איכותם של מוצרי החלב והגבינות המיועדות לחגיגות חג השבועות. גבינות ומוצרי חלב משובחים מבית משק דותן משמשים להכנת סוגים שונים של מתכוני שבועות ממנות פתיחה עד עיקריות, פשטידות ומאפים ואף סלטים וקינוחים. טרם אכילת המנה העיקרית מומלץ להגיש מנות פתיחה קלות שתתאמנה גם הן לסגנון מתכונים לחג השבועות המוגשים כולם על טהרת החלב העברי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 noam


 


מאמרים נוספים מאת noam
 
צלם חתונה יקר או זול?
13/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלמי אירועים במרכז, צלם אירועים במרכז וכמו כן, על צלם חתונה, למידע נוסף אודות צלמי אירועים במרכז היכנסו לכאן

חברות ניקיון | שירותי ניקיון משרדים במרכז
מחפשים חברת ניקיון במרכז ? שירותי ניקיון משרדים הינם לא עסק פשוט - אישורים , עבודה נקייה, עמידה בלו"ז . כדאי להכיר כמה פרטים לפני .

צלמים במרכז מקצועיות זה לא הכל
12/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר איתכם על צלמים במרכז וכמו כן, על צילום ארועים, למידע נוסף אודות צלמים במרכז ובכלל היכנסו לכאן.

שירותי ניקיון למשרדים
המשרד מלוכלך ? זה הזמן לקרוא לאנשי מקצוע! כל מה שצריך לדעת לפני הזמנה של ספק שירותי ניקיון - הכנסו והכירו את הפרטים

צלם חתונה מקצועי ואמין איך מוצאים?
12/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלם חתונה וכמו כן, על צילום אירועים במרכז, למידע נוסף אודות צלם חתונה היכנסו לאתר ותקבלו מידע רלוונטי

עטים עם לוגו + הדפסה על מוצרים
12/02/13 | מיתוג
בעולם הפרסום והשיווק של היום יש המון מסרים שיווקים . הדפסה על מוצרים, ועטים עם לוגו כדוגמא זו הדרך להגיע ללקוח שלכם.

על צלמי חתונות והדרך הקלה אליהם
11/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלמי חתונות, וכמו כן, על צילום בר מצווה והדרך הקלה למציאת צלמי חתונות מקצועיים. למידע נוסף אודות צלמי חתונות היכנסו לאתר.

הדרך הקלה למציאת צלמים לאירועים וחתונות
11/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלמים לאירועים ובעיקר על צילום חתונות, למידע נוסף אודות צלמים לאירועים היכנסו לאתר.

צילום בת מצווה על ידי צלם אירועים איכותי
10/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלם אירועים והדרך למציאת שירות צילום בת מצווה איכותי ומקצועי. למידע נוסף אודות צלם אירועים היכנסו לאתר.

הכל אודות צילום אירועים איכותי ומקצועי
05/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צילום אירועים וכמו כן, על צילום וידאו ברמה גבוהה, על מנת לדעת יותר על צילום אירועים היכנסו לאתר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI