דף הבית פיננסים וכספים הלוואות כרטיס אשראי חוץ בנקאי – למי הוא מתאים
כרטיס אשראי חוץ בנקאי – למי הוא מתאים
אירה פינסקר 01/06/12 |  צפיות: 3101

לכל אחד מאיתנו יש כרטיס אשראי, לרבים – כמה כרטיסי אשראי. נכון להיום קשה לדמיין את החיים היומיומיים שלנו ללא הכרטיסים האלה. לרוב הכרטיסים מונפקים באמצעות הבנקים השונים, אבל בשנים האחרונות גופים נוספים החלו להנפיק כרטיסי אשראי משלהם, הנקראים כרטיסי אשראי חוץ בנקאי. על הגופים האלה נמנות חברות האשראי, חברות ביטוח, רשתות מסחריות ועוד.

לכרטיס אשראי חוץ בנקאי יתרונות רבים, המאפשרים לו להוות תחרות קשה לכרטיסי האשראי של הבנקים. היתרון הבולט ביותר הוא מסגרת האשראי הגמישה יותר, ולעתים קרובות – גבוהה יותר ממסגרת האשראי שניתן לקבל בבנק, הנובעת מהעובדה שאין התחשבות במצב החשבון.

חריגה ממסגרת האשראי בבנק גורמת לחסימת החשבון והעדר אפשרות להוציא כספים; במצב כזה אחד הפתרונות הוא לקיחת הלוואה מגופים ומוסדות אחרים, באמצעות כרטיס אשראי חוץ בנקאי או באמצעות פנייה בבקשה להלוואה. ברוב המקרים ניתן יהיה לקבל את ההלוואה במהירות וללא סחבת. חריגה ממסגרת האשראי החוץ בנקאי אינה גוררת סנקציות מיידיות, כמו במצב של חריגה ממסגרת האשראי בבנק. במקרה של חריגה מהמסגרת התשלום עובר אוטומטית לחודש הבא. זהו יתרון לא מבוטל למי שנקלע לקשיים זמניים.

יתרון נוסף של כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא בהיותו בחירת הלקוח עצמו, לעומת כרטיס אשראי בנקאי שהוא בגדר ברירת מחדל. כאשר מדובר על כרטיס אשראי חוץ בנקאי, ללקוח יש חופש בחירה. עוד יתרון של כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא הטבות והנחות שונות שמציעים מועדוני לקוחות מבוססות כרטיס אשראי.

לכרטיס אשראי חוץ בנקאי ישנם גם חסרונות לא מבוטלים. ראשית כול, שימוש בכרטיס אשראי חוץ בנקאי שאינו מקושר אל חשבון הבנק יוצר אשלייה של העדר מגבלות בצריכה. במילים פשוטות, הלקוח התמים מרגיש שהוא יכול לקנות בלי חשבון, מתפתה בקלות ונוטה לבזבז יותר מדי. הגמישות במסגרת האשראי והעדר סנקציות מיידיות על חריגה מצויינות למצבים חד פעמיים; יחד עם זאת, עבור לקוחות המתקשים באופן קבוע לעמוד במסגרת הן יוצרות מלכוד קשה. חסרון נוסף של הכרטיס הוא דמי השימוש הגבוהים, אשר לא תמיד יכולים להתקזז עם ההטבות.

לסיכום, כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא חלופה לכרטיס האשראי המונפק בבנק, אשר עד לאחרונה היה כרטיס האשראי היחיד הקיים. נראה ששימוש בכרטיס אשראי חוץ בנקאי מתאים למי שיודע להתנהל כלכלית ולעמוד בפיתויים של צרכנות פזיזה, ומעוניין להגדיל את מרחב אפשרויות האשראי שלו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI