דף הבית פיננסים וכספים בורסת ת"א לימודי שוק ההון, כך תצליחו.
לימודי שוק ההון, כך תצליחו.
אליהו 16/06/12 |  צפיות: 3657

קצת רקע על התהליך שעובר הפעיל עד שנהיה מקצועי.

יש דרכים רבות להצליח בתהליך לימודי שוק ההון, כמובן שלא כל הדרכים יעילות אחרי הכול אתם לא תאמינו כמה פעילים פשוט לא יודעים מה שהם עושים, ואת זה אני כותב מניסיון אישי שלי. כמובן לא אוכל ללמד אתכם איך סוחרים נכון בשוק ההון באמצעות מאמר אחד, אבל כן אוכל להראות לכם את הדרך להיות מקצוען בתחום במרתק הזה.

מוכנים? יוצאים לדרך.

לדעתי אחד הדרכים הטובות ביותר ללמוד דבר מסוים (וזה נכון לגבי כל תחום בחיים) זה להסתכל על הניסיון של אחרים. ללמוד מהטעויות של אחרים זה יחסוך לכם המון כסף ועצבים מיותרים. כמובן אתם צריכים גם להבין את ההצלחה של אחרים כדי להבין מה כן נכון לעשות. במשך יותר מ 12 שנים של ניסיון שמסחר מעשי של שוק ההון נפגשתי עם מאות פעילי בורסה שונים וכך לאחר שנים של תצפיות הצלחתי לחלק אותם לקבוצות שונות שאותם אני יציג בפניכם.

גברת כהן מחדרה.

נא להכיר את גברת כהן מחדרה. היא לא כל כך מבינה בבורסה כי היא משוכנעת שלהשקיע זה מסוכן לכן היא כעיקרון מעדיפה לשים את כספה בתוכנית חיסכון בבנק עם ריבית מצחיקה של 3% בשנה. אחרי הכל כך היא משוכנעת שהיא לא מסכנת את כספה. אבל גברת כהן שלנו רואה בעיתונאות הכלכלית איך שוק ההון עולה בכול יום. אחרי הכל זה אוכל את הלב ששבוע אחד בבורסה נותן יותר רווח משנה שלמה שהכסף שוכב באפס מעשה בחשבון בנק משעמם. כאן אפילו גברת כהן מושכת את הכסף שלה מקופת החיסכון (ולפעמים משלמת גם קנס על זה שהיא משכה את הכסף לפני הפדיון), ושמה אותו במניות. כמובן לגברת כהן אין לה שום מוסג איזה מניות לקנות, מתי לקנות, והכי חשוב גם מתי למכור. במצב של תיקון טכני של שוק ההון סביר להניח שגברת כהן שלנו פשוט תוציא את כספה בהפסד ותחזיר אותו לתכנית חיסכון בבנק. מסכנה: גברת כהן לא מבינה שום דבר בשוק ההון ומוטב שלא תתקרב לשם!

יזם המתחיל.

נא להכיר את יוסי, יוסי הוא צעיר ברוחו, ובנפשו יוסי זה עתה השתחרר מהצבא ולקח את הכספים שהוא חסך עוד מהתקופה שהוא עבד בחופש הגדול לפני הגיוס. יוסי רואה בטור הכלכלי את הרווחים וגם את ההפסדים שניתן לעשות באופציות המעו"ף. יוסי רואה שאחוז עליה מביא 30 אחוזים רווח על אופציות מסוג   CALL ואחוז ירידה מביא בממוצה כ 30 אחוזים רווח על אופציות מסוג PUT יוסי חושב שלעבוד זה לא מרוויח מספיק הכי טוב זה להיות על חוף הים עם הסלולר ולנסות לנחש מה יהיה מחר עליות או ירידות וכך לקנות אופציות מסוג CALL או אופציות מסוג PUT אבל מה שהיזם המתחיל שלנו לא מבין שאף אחד לא יכול לדעת מה באמת יהיה מחר בשוק ההון ובמסחר באופציות המעו"ף ללא הכשרה מקצועית יותר מפסידים ממה שמרוויחים ולמעשה הפסדים בתחום של אופציות המעו"ף לא חוזרים לעולם. מסכנה: יוסי למעשה הוא מהמר ולא סוחר נכון בשוק ההון ולמעשה אם יוסי לא יתעשת ומהר הוא יפסיד את כל כספו.

הפעיל הממוצע.

מדובר ברוב הציבור לפעמים מרוויחים ולפעמים הם מפסידים. מי שסוחר מעל לממוצע לאורך זמן הוא ירוויח ואולי אף יוכל להתעשר בזכות מסחר שוק ההון. אבל רוב ממוצעים מקבלים תוצאות ממוצעות. מסכנה: עדיף לא להיות ממוצע.

הסוחר החכם:

הוא קורא ספרים, משתתף בכנסים, מחפש כל הזמן עוד מידע איך לסחור נכון. הוא יודע לנצל את העובדה שישנם המון קורסים טובים שנותנים מסגרת מעולה עבור לימודי שוק ההון, וכמובן הוא לומד גם מהטעויות של עצמו איך לא לחזור עליהם כי הסוחר הכחם יודע שלסחור בשיטות של מקצוענים מביא תוצאות של מקצוענים. אתה הגולש היקר אני מציע לך לקחת דוגמה מהסוחר החכם וללמוד את התחום של שוק ההון על כל המרכיבים שלו כדי שתצליח להיות סוחר מקצועי.

מאמר זה אינו מהווה שום המלצה כל שהוא למסחר בשוק ההון. כל אחד יפעל על פי שיקול דעתו, ועל אחריותו בלבד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אליהו


 


מאמרים נוספים מאת אליהו
 
לימודי שוק ההון, כך תצליחו.
16/06/12 | בורסת ת"א
הדרך להיות סוחר טוב בשוק ההון פעמים רבות מלאה במכשולים. על מנת להבין איפה המכשולים נמצאים כדאי להבין את סוגי הפעילים בתחום הזה ומי כן מצליח ומי לא מצליח ולמה זה כך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI