דף הבית פיננסים וכספים מט"ח אסטרטגיות מסחר – גלי אליוט ונקודות פיבוט
אסטרטגיות מסחר – גלי אליוט ונקודות פיבוט
leo pard 26/06/12 |  צפיות: 13912

אסטרטגיות מסחר מט"ח נועדו בכדי להעניק למשקעים שיטות מובנות להצלחה. אסטרטגיות אלו מבוססות על ידי חקירה וניתוח ההיסטוריה של שוק מט"ח, ובכך מביאות את המשקיע להחלטה שקולה ואיכותית לגבי אופי ההשקעה בה ינקוט. אנליסטים מעניקים לאסטרטגיות מסחר, אחריות מכרעת, בקביעת ערכו של השוק הנתון, ובהחלטות לגבי ההתנהגות העתידית של המשקעים בשוק מט"ח. על כן, ישנם מגוון רחב של אסטרטגיות מסחר, ולעיתים אף ניתן להשתמש בכמה מהן במקביל, כיוון שהן אינן סותרות אחת את השנייה. שנים מן אסטרטגיות המסחר המובילות בשוק מט"ח הינן, אסטרטגית גלי אליוט ואסטרטגית נקודת פיבוט.

אסטרטגית גלי אליוט

אסטרטגיה זו פותחה על ידי ראלף לנלסון אליוט בשנות השלושים של המאה התשע עשרה, כאשר היא נשענת על אפיון פסיכולוגית המונים. שוק מט"ח מתבסס בעיקרו על ספקולציות של המשקעים הסוחרים בו, על כן, ניתוח פסיכולוגי איכותי יכול לנבא באופן אופטימאלי שינויים במחירי השוק. במרכזה של אסטרטגית גלי אליוט, טמונה העובדה כי התנהגות הצרכנים נעה במבנה אשר ניתן לאפיין, בין אופטימיות לבין פסימיות. על כן תנודות בשוק מט"ח הן נגזרת של התנהגות צרכנים, אשר ניתן לחזות אותה. יחד עם זאת, הסתכלות מעמיקה במודל הגלים של אליוט מראה כי לתנועת צרכנים בכיוון מסוים תהיה תנועת נגד, על כן המחירים בשוק נעים בשני סוגי גלים, תבנית חמשת הגלים, אשר נעה עם כיוון המגמה, הנקראים גלים דומיננטיים, ותבנית שלושת הגלים אשר נעה נגד כיוון המגמה, הנקראים גלים מתקנים. למעשה, מנתחים טכניים באסטרטגית גלי אליוט מחשיבים חשיבות מהותית להבנת סיבת היווצרות הגלים, בכדי להעריך באופן אופטימאלי על התנודות הצפויות בשוק מט"ח.

אסטרטגית נקודת פיבוט

מסחר ע"פ נקודות פיבוט נחשב למסחר הפשוט, אך יחד עם זאת היעיל ביותר בשוק המט"ח. על כן, מרבית המוסדות הפיננסים מסתמכים על נקודת הפיבוט כסממנים המצביעים על חוזקו או חולשתו של השוק בזמן מסחר נתון. כמו כן נקודת הפיבוט מתקבלת על ידי חישוב מתמטי פשטני, אשר מתבסס על פי ערכי הנר היפני של יום האתמול. החישוב נעשה באמצעות המשתנים הבאים:

  • ערך גבוה
  • ערך נמוך
  • ערך פתיחה
  • ערך סגירה

למעשה, מסחר ע"פ נקודת פיבוט מציג את הממוצע בין הערכים, גבוה, נמוך וסגירה, כאשר הנקודה מבטאת מעבר בין שוק "דובי" לשוק "שורי". העיקרון המניע באסטרטגית נקודת פיבוט, הינו נקודות תמיכה או התנגדות, אשר אחריות על כללי המחשק, ומשפיעות על החלטותיו של המשקיע. לכן, כאשר המחיר עובר את נקודת הפיבוט, הקרקע ערוכה לקנייה, ומימוש הרווח נעשה על ידי נקודות התנגדות הראשונה והשנייה (R1/ R2). לעומת זאת כאשר המחיר נמוך מן נקודת פיבוט, זוהי נקודת זמן אופטימאלית למכירה, ונמדדת על פי מימוש רווח ראשוני ומשני על ידי נקודות תמיכה (S1 / S2).יחד עם זאת חשוב לציין, כי בדרך כלל אסטרטגית נקודת פיבוט משולבת יחד עם אסטרטגיות מסחר נוספות, אשר מאפשרות זיהוי מגמה אופטימאלי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 leo pard


 


מאמרים נוספים מאת leo pard
 
אסטרטגיות מסחר – גלי אליוט ונקודות פיבוט
26/06/12 | מט"ח
אחת מהאסטרטגיות למסחר במ"ט הוא שילוב של תאורית גלי אליוט אם תאורית נקודות פיבוט. כאן נסביר את תאוריות גלי אליוט ונקודות פיבוט.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI