דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר צ'קים חוזרים
צ'קים חוזרים
tallevinski 07/08/12 |  צפיות: 2527

עם התקדמות הטכנולוגיה בעולם נראה כי בעוד דור אחד מקסימום שניים צ'קים כבר ייעלמו מהעולם. אולם כיום צ'קים מהווים אמצעי תשלום נוח ונפוץ מאוד. צ'קים משתמשים אותנו לתשלומים לבתי עסק, שכר דירה, חתונות ואירועים ועוד.

יתרונות השימוש של צ'קים

היתרון הגדול ביותר של צ'קים הוא שניתן לבטל אותם בקלות יחסית מול הבנק על ידי הוראה פשוטה. מדובר בפעולה שלקוח יכול לבצע במידה שלא קיבל את התמורה עבורה שילם.

לעומת זאת החיסרון של צ'קים הוא שהם סחירים כלומר המקבל רשאי להעביר אותם לצד שלישי שאינו קשור לעסקה כלל. במידה והצ'קים הועברו לצד שלישי הוא רשאי לפדות את הצ'ק ללא קשר לכך שהלקוח שנתן את הצ'ק מלכתחילה קיבל את הסחורה או לא. על מנת לבטל את האפשרות של העברת צ'קים לגורם שלישי וליצור בעיות ניתן למחוק את המילה לפקודת המופיעה על הצ'ק ולהוסיף את המילים למוטב בלבד.

בנוסף ניתן להוסיף על צ'קים שלי פסים אלכסוניים מקבילים (קרוס) המונעים את האפשרות לפדות את הצ'ק תמורת מזומן, צ'קים כאלו ניתן יהיה רק להפקיד בחשבון של המקבל. בנקים רבים מציעים ללקוחות את האפשרות להזמין צ'קים שהקרוס כבר מודפס עליהם מראש.

צ'קים – כך תמנעו מרמאויות ונוכלים

  1. כאשר אתם נותנים צ'קים לגורם כלשהויש להקפיד למחוק את המילה לפקודת ובמקומה לכתוב "ל" – כלומר במקוםלכתוב "לפקודת אבי כהן" יש לכתוב "לאבי כהן". יש להוסיףקרוס  בחלקו העליון של הצ'ק ( שניפסים מקבילים אלכסוניים ) ולכתוב את המילים למוטב בלבד.
  2. יש להימנע לגמרי ממשלוח של צ'קים בדואר, תוכנות מחשב פשוטות יכולות לשמש נוכלים לשנות את הצ'ק ולזיף אותולטובתם. במידה ואתם נאלצים לשלוח צ'קים בדואר רצוי לשלוח אותם בדואר רשום.בנוסף יש להשתמש במעטפה לא מסומנת שלא יהי אפשרות להבין מבחוץ שמדובר בצ'ק.
  3. יש למלא את הפרטים על הצ'ק בצורהברורה על מנת שלא יהיה ניתן להוסיף או לשנות פרטים. חשוב להקפיד למלא את כלהפרטים של הצ'ק בספח המצורף ( סכום הצ'ק, שם המוטב, תאריך, ומטרת התשלום ) עלמנת שיהיה לכם דרך מעקב אחרי הצ'ק ומי שפודה אותו. רצוי מאוד לעקוב אחריהחשבון מתי נפדה הצ'ק ועל ידי מי. בנקים רבים מאפשרים לראות את הצילום שלהצ'ק הפדוי באתר האינטרנט של החשבון שלכם, וניתן לראות שהפרטים אכן נכונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 tallevinski


 


מאמרים נוספים מאת tallevinski
 
חברות לגביית חובות
חברות לגביית חובות הן חברות חוקיות שמסייעות הן לחברות והן לאנשים פרטיים לגבות חובות שמגיעים להם מאנשים שונים.

צ'קים חוזרים
עם התקדמות הטכנולוגיה בעולם נראה כי בעוד דור אחד מקסימום שניים צ'קים כבר ייעלמו מהעולם. אולם כיום צ'קים מהווים אמצעי תשלום נוח ונפוץ מאוד. צ'קים משתמשים אותנו לתשלומים לבתי עסק, שכר דירה, חתונות ואירועים ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI