דף הבית עסקים ייעוץ עסקי ליווי עסקי או יעוץ עסקי
ליווי עסקי או יעוץ עסקי
אירה פינסקר 18/11/12 |  צפיות: 2756

בעלי עסקים העומדים בפני החלטה גורלית, תפנית חדה או כל צעד עסקי מרחיק לכת, מעוניינים להיעזר באיש מקצוע ופונים לקבלת יעוץ עסקי. בעת הפנייה הזאת חשוב מאוד לתאם ציפיות עם היועץ בנוגע לנושא של ליווי עסקי. לעתים יעוץ עסקי ללא ליווי עסקי לא משיג את המטרה או לא נותן לבעל העסק את התמיכה לה הוא זקוק. לכן חשוב להבין את ההבדל בין המושגים.

יעוץ עסקי הוא יעוץ לכל דבר ועניין. כל האחריות על יישום השינויים והשלכותיו היא על בעל העסק או המנכ"ל. בעל העסק נפגש עם היועץ, משוחח איתו ומציג לו לעיון את המסמכים הרלוונטיים: דוחות רווח והפסד, תזרים מזומנים, ספרי ניהול לקוחות וכדומה. היועץ לומד ומנתח את המצב הקיים ומגבש את התוכנית העסקית, אותה הוא מגיש לבעל העסק בפגישה הבאה. לעתים הוא צופה מלמעלה על תהליך השינויים עליו המליץ. השתתפותו בתהליך יישום ההמלצות מסתמכת במה שנקרא פיקוח עליון: פגישות ודיונים בתדירות נמוכה. למעשה, חלק מהיועצים אינם נוהגים לתת שירות של ליווי עסקי כאשר לקוחות פונים אליהם ליעוץ.

ליווי עסקי משמעותו מעורבותו הצמודה של היועץ בתהליך יישום המלצותיו: השתתפות בפגישות עם גורמים חיצוניים (כגון גורמי מימון, משקיעים פוטנציאליים, וכדומה); פגישות עם הדרג הבכיר שבתוך הארגון והדרכתו; השתתפות במשא ומתן לצורך מיזוגים ורכישות; שינוי והתאמה של התוכנית העסקית בכל שלבי התהליך. למעשה, ליווי עסקי משמעותו השתתפות בחיי העסק עד להשלמת תהליך יישום ההמלצות.

חלק מהיועצים טוענים שלא ניתן לתת שירות טוב של יעוץ עסקי ללא ליווי עסקי. הם משווים יעוץ ללא ליווי עסקי להעסקה של מעצב פנים שמוסר ללקוח את התוכניות והולך לענייניו: כל תהליך השיפוץ והעיצוב נעשה בלעדיו, הנושאים הרבים שצצים תוך כדי העבודה נפתרים על ידי הלקוח באופן עצמאי.

לסיכום, ליווי עסקי משמעותו השתתפות צמודה של היועץ ביישום התוכנית העסקית שגיבש ולקיחת אחריות עליה. חלק מהיועצים העסקיים רואים בליווי עסקי חלק אינטגרלי מהשירות, בעוד שחלק אחר מעניק שירות של יעוץ טהור בלבד. לכן בעלי עסקים שזקוקים לרמה כזאת של מעורבות היועץ בתהליך, צריכים להגדיר זאת בעת הפנייה הראשונה אליו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI