דף הבית פיננסים וכספים משכנתא חישוב משכנתא
חישוב משכנתא
פשה 04/12/12 |  צפיות: 3506

חישוב משכנתא הוא בעצם כלי עזר יוצא מן הכלל אשר עוזר ללווה המשכנתא להעריך את גובה ההחזר החודשי לגוף הממן וכן גם עוזר ללווה לדעת מה הם סף כל ההחזרים שהוא צריך לשלם בעקבות המשכנתא.

כיצד מחשבים משכנתא?

רגע לפני שנתחיל לדבר על חישוב משכנתא, בואו קודם כל נברר על כיצד בכלל מחשבים משכנתא? הלוואה בצורה של משכנתא היא בעצם הלוואה אשר מבוססת על לוח מתמטי שנקרא "לוח שפיצר". על פי המודל של לוח שפיצר ההלוואה היא בעצם סדרה מתמטית, בעלת ריבית קבועה לתקופה שנקבעה מראש.
כל החזר חודשי (כלומר, תשלום) כולל בתוכו תשלום יחסי של הקרן ושל הריבית. בתקופות הראשונות של החזרה ההלוואה הסכום היחסי של הריבית מתוך התשלום נחשב כגבוה יותר ואילו התשלום על הקרן הינו נמוך יותר. כל הלוואה מתמקדת קודם כל על הזמן, החלק היחסי של הריבית יורד ואילו החלק היחסי של הקרן עולה. חשוב להבין – ככול שהריבית במשכנתא גבוהה יותר כך ערך הריבית בתשלומים הוא גבוה יותר. לרוב, יועץ משכנתא מוסמך יבצע עבורכם את החישוב ויציג את הנתונים הגולמיים.

חישוב משכנתא – באילו נתונים משתמשים?

אז באילו נתונים משתמשים במחשבון של משכנתא? ובכן, קיימות שתי אפשרויות לשימוש בכלי הקרוי מחשבון משכנתא. האפשרות הראשונה היא חישוב ההחזר החודשי לסכום ההלוואה הידועה ואילו השני הוא חישוב גובהה של ההלוואה להחזר חודשי. הנתונים הדרושים לחישוב הם: תקופת ההלוואה (בחודשים או בשנים) וריבית שנתית של ההלוואה.
במידה ואנו מעוניינים לדעת מה יהיה בעצם ההחזר החודשי של המשכנתא שנלקחה אנו צריכים את גובה ההלוואה. אם אנו רוצים לדעת כמה הלוואה נוכל לקחת בהחזר החודשי, אנו נצטרך לדעת כמה אנחנו רוצים לשלם בבנק עבור אותה הלוואה. יש לדעת שחישוב משכנתא איננו יכול לחשב את ההצמדה למדד וזה מכיוון שנתון זה איננו ידוע מראש.

היכן ניתן לבצע חישוב משכנתאות?

אם אינכם יודעים היכן ניתן לבצע חישוב של משכנתא רצוי שתדעו שאת החישוב הנ"ל ניתן לבצע כמעט בכל אתר – אתר משכנתאות ואתר בנקים. כמו כן, ניתן לפנות גם לאתרים נוספים אשר מעוניינים לקדם את אתרם. במידה ואינכם מוצאים או אינכם מסתמכים על אתרים אלו, ניתן תמיד לפנות ליועץ משכנאות שיעזור לכם בנושא לאורך כל הדרך. נציגי נטו משכנתאות ישמחו לסייע לכם למצוא משכנתא המתאימה לדרישותיכם!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פשה


 


מאמרים נוספים מאת פשה
 
חישוב משכנתא
04/12/12 | משכנתא
חישוב משכנתא הוא בעצם כלי עזר יוצא מן הכלל אשר עוזר ללווה המשכנתא להעריך את גובה ההחזר החודשי לגוף הממן וכן גם עוזר ללווה לדעת מה הם סף כל ההחזרים שהוא צריך לשלם בעקבות המשכנתא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI