דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים גבס ומוצריו - לבנות את הבית בקלות
גבס ומוצריו - לבנות את הבית בקלות
אסף ברנר 30/12/12 |  צפיות: 4334

בלא מעט מבנים בישראל, בתים פרטיים או מוסדות ציבור, הבנייה היא איננה בנייה של לבנים בסגנון הישן אלא בניית גבס . אומנם מבחוץ, קשה להבחין בהבדל בין שתי סגנונות הבנייה, אך מבפנים קל לראות ובעיקר להרגיש, בהבדלים שבין סגנונות הבנייה, אך יתרה מזו, משך זמן הבנייה הוא שונה, וזה לא פעם משחק תפקיד חשוב, עבור בעלי המבנה.

בניית גבס, היא בנייה מאוד פופולארית בימנו, הסיבה לכך שהיא מאוד פשוטה ומהירה. עם זאת, לא נהוג לבצע בניית גבס באופן בודד, אלא כאשר בונים עם גבס, אם זה תקרת גבס , מחיצות גבס או כל דבר אחר מגבס, נהוג לתת תמיכה מחומרים אחרים, כגון פלדה, או בטון, על מנת שיחזיקו את הגבס.

בניית באמצעות גבס, כולל עיצובים בגבס, יש לה יתרונות רבים. יתרונות אשר בגללם, לא מעט אנשי מקצוע ממליצים על בניית גבס, ובלא מעט מבנים אכן מתבצעת בנייה שכזו. לא מדובר רק בקלות של הבנייה, העובדה שמדובר בבנייה, אלא בקלות העבודה עם קירות, מחיצות ותקרות גבס. מאחר ומדובר בקירות ותקרות חלולים, קל מאוד לבצע עבודות תשתית שונות איתם.

ההרכבה של קירות גבס , אשר מגיעים מוכנים כלוחות גבס, נעשות באמצעות ברגים ודיבלים בו במקום, אלו מאפשרים חיבור של הלוחות (המשמשמים כקירות) אל מבנה הבית, ומכאן שאין צורך לבצע בנייה של הקיר ולחכות עד לסיום הבנייה.

יתרון נוסף של קירות גבס, הוא העובדה שמדובר בחומר קל, שניתן לשינוי, ומכאן שאם רוצים, אפשר לבצע בו שינויים שונים בקלות רבה. למשל בניית מדפים שהם חלק מהקיר, מחיצות וכדומה. אחד היתרונות של קירות גבס וכן עבודות גבס, הן ביצירת מחיצות וכן תקרות גבס מעוצבות מדובר בקירות ותקרות אשר מונעות כניסה של רעש חיצוני אל פנים המקום. מאחר והקיר הינו חלול, ניתן להכניס לתוכו חומרי בידוד, שמונעים כניסה של רעש אל המקום.

אך עם זאת, חשוב לציין ולהכיר את החסרונות שיש בעבודה עם גבס. ראשית, מדובר בגבס, חומר שנהרס במגע עם מים, ולכן ימים גשומים עלולים לפגוע קשות בקירות ובתקרה, מכאן שחשוב לבצע ניקוז מתמיד של המים.

שנית, לקירות גבס אומנם יש יתרון עצום על פני קירות לבנים, וזו היכולת להזיז אותו בקלות ממקום למקום, לכן רבים משתמשים בקירות גבס בתור מחיצות אקוסטיות ניידות, כאשר יש להם צורך בכך. אך כאן טמון גם החסרון שלו. מדובר בקיר קל וחלש, יחסית, אשר איננו להחזיק רהיטים גדולים וחזקים. לשם כך יש צורך לבצע חיזוקים בקיר.

לסיכומו של דבר, בניית גבס, של קירות גבס ותקרות גבס, הן שם דבר בעולם הבנייה של ימנו, הקלות של העבודה עם קירות גבס, ומהירות הבנייה, הפכו אותה לפופולארית מאוד. לכן אין פלא שהרבה מבנים בימנו, נבנים כך ולקבלני גבס יש הרבה עבודה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף ברנר


 


מאמרים נוספים מאת אסף ברנר
 
תיקון תריסים - להחזיר לבית את המגן הפנימי
אחד הדברים המעצבנים ביותר, שאנו כמעט ולא שמים לב אליהם הוא, שכעבור זמן מה בדירה, חדשה או ישנה, מתחילים התריסים להתפרק. מי לא מכיר את זה? פה מתפרק תריס אחד, שם מתפרק תריס אחר, ולא חולף זמן רב, והתריסים במרפסת או בחדר נראים כמו לוח לא גמור, אחד כן אחד לא.

גבס ומוצריו - לבנות את הבית בקלות
30/12/12 | שיפוצים
בלא מעט מבנים בישראל, בתים פרטיים או מוסדות ציבור, הבנייה היא איננה בנייה של לבנים בסגנון הישן אלא בניית גבס . אומנם מבחוץ, קשה להבחין בהבדל בין שתי סגנונות הבנייה, אך מבפנים קל לראות ובעיקר להרגיש, בהבדלים שבין סגנונות הבנייה, אך יתרה מזו, משך זמן הבנייה הוא שונה, וזה לא פעם משחק תפקיד חשוב, עבור בעלי המבנה.

שמלות כלה צנועות - שומרת על המסורת בלבן
30/12/12 | חתונות
החתונה היהודית היא ללא ספק אחד מהטקסים העתיקים ביותר של הדת היהודית שנשמרת כבר דורות רבים. הטקס המסורתי בחברה הישראלית כיום הוא עדיין אחד הטקסים השכיחים, אפילו שרוב העם הישראלי הוא חילוני.

עובדי ניקיון - לנקות את כל הלכלוך, ולא להשאיר פירור
ישנו משפט שאומר, הרצפה כל כך נקייה שאפשר לאכול ממנה. ובכן, איש מאיתנו לא ירוץ לאכול מהרצפה, אך כולנו היינו שמחים אילו הרצפה שלנו היתה נקייה עד כדי כך, שהיינו יכולים לאכול ממנה, אילו היינו רוצים בכך. על מנת שהרצפה תהיה נקייה ברמה כזו, אנו צריכים לבצע ניקוי מרצפות-פוליש.

שירה בציבור - ערב של שושנים
30/12/12 | שירה
אחד מהסממנים הבולטים של החברה הישראלית, שרווח גם בקהילות הישראלים ברחבי העולם, הוא ללא ספק מנהג השירה בציבור. המנהג היפה והרומנטי החל עוד מימי היישוב, ונעשה פופולארי גם כיום.

מעבדות מחשבים - המקום הנכון לשחזור מידע
הלך לכם הדיסק הקשיח במחשב ואיתו כל המסמכים החשובים ששמרתם? נשבר לכם כרטיס הזיכרון של נגן המוזיקה שמלווה אתכם יום יום לחדר הכושר? נמחקה לכם כל עבודת התזה שהייתה שמורה על המחשב הנייד? התמונות במצלמה נעלמו? אל תרימו ידיים, עם הטכנולוגיה של היום אפשר בהחלט, ברוב המקרים, להציל את המידע החשוב.

רפלקסולוגיה - חיבור בין גוף לנפש
החיים של היום הם לחוצים מדי. הדאגות לא מפסיקות להסתובב בראש ואיך שאנחנו פותחים את העיניים אנחנו כבר חושבים על מתי נסיים את היום. כולנו נמצאים לעיתים תכופות במתחים ולחצים מסוגים שונים, וההרפיה היחידה שאנו מקבלים היא מהטלוויזיה או מקריאת ספר טוב.

ריהוט גן - כי גם לגן שלנו מגיע שולחן וכיסא
30/12/12 | ריהוט
יש אנשים שכל חלומם הבוגר הוא, שיהיה להם גינה פרטית בבית. גינה קטנה, אליה הם יכולים לצאת בבוקר כדי לשתות קפה, ובערב לחזור אליה כדי להנאות מבריזה נעימה. לשבת בה עם חברים בערבי שישי, לשתות קצת, ולהרגיש איך הם הגשימו את החלום שלהם. לא אגזים אם אומר, שגינה פרטית, זה אחד מהחלומות הישראליים של ימנו.

קריוקי לילדים - השמחה רבה
30/12/12 | שירה
רוב ההורים שוברים את הראש על איך להפיק את מסיבת יום ההולדת המושלמת עבור הילד או הילדה שלהם. שוב להזמין ליצן? אולי קוסם? אולי מתנפחים?

קניונים ומרכזי קניות - להתחבא מהחום ולעשות קניות
12/12/12 | תחביבים
סביר להניח, שאם יגיע לישראל תייר שמעולם לא היה כאן, הוא יופתע לגלות כמה קניונים יש בישראל, ואיך לעיתים בערים בינוניות יש יותר מקניון אחד. אין ספק שהקניונים הפכו לסמל בתרבות הישראלית, סמל של שפע.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI