דף הבית תחבורה ורכב תחבורה ורכב - אחר תפקידם של השמאים השונים
תפקידם של השמאים השונים
מיכל ז 14/01/13 |  צפיות: 2700

שמאות הינו תחום אשר עוסק בהערכה של רכוש או כל אומדן נזק בין אם מדובר ברכב, דירה ועוד. על השמאי להגיע ולהעריך את שווי הרכוש שנפגע או לא נפגע לצרכים שונים כגון חלוקת רכוש, העמדת נכס למכירה או הערכת שווי דירה ותכולתה עקב נזקים שנגרמו על מנת להגיש את הדו"ח לחברות הביטוח עבור תשלום פיצוי כספי למבוטח. אותן חברות ביטוח שולחות שמאים מטעמן איתם הן עובדות.

מקרים בהם נגרם נזק לדירה עקב שריפה, רעידת אדמה, הצפה וכל גורם אחר אשר יכול לגרום נזק לרכוש, נשלח שמאי אשר תפקידו להעריך את שווי הרכוש שניזוק על מנת שאותם אנשים שרכושם נפגע יוכלו לקבל מחברות הביטוח את הפיצוי הכספי בהתאם לרכוש שניזוק ולפוליסת הביטוח שרכשו. ישנם שמאים אשר מתעסקים עם מקרקעין ותפקידם להעריך קרקעות כמו גם בתים ונכסים אשר עומדים למכירה או שמא מדובר בחלוקת רכוש ויש להעריך את שווי הנכס והרכוש על מנת לבצע חלוקה הוגנת. נוכל למצוא משרדי שמאות רכב בתל אביב או חיפה, בפריסה ארצית.

תחום נוסף הוא שמאות הרכב, במקרים אלו מגיע אותו שמאי לאמוד ולהעריך שווי של חלקי חילוף של מכוניות שונות כמו גם להעריך את הנזקים שנגרמו לרכב זה או אחר עקב תאונות דרכים ואת ההערכה הזאת מעבירים לידי חברות הביטוח על מנת שיפצו את הלקוח בסכום כספי על פי הערכתו של השמאי.

כמובן שניתן לערער על החלטת השמאי ולבקש הערכה נוספת. ישנם שמאים אשר עובדים עם אותן חברות ביטוח ונשלחות מטעמן על מנת להעריך את שווי הנזק שנגרם לרכב וישנם שמאים העובדים באופן פרטי.

במקרים בהם יש תאונת דרכים יש לוודא כי אותה חברת ביטוח אכן תקבל הערכה של שמאי שהוזמן באופן פרטי על ידכם במידה וזהו רצונכם. תוכלו להזמין שמאי רכב במרכז או בצפון תלוי במקום מגוריכם, אך רצוי לברר עם אילו שמאים אותה חברת ביטוח עובדת ומוכנה לעבוד במידה ומדובר בשמאי פרטי שלא נשלח מטעמה. ניתן למצוא מרכזי שמאות במרכז צפון ודרום בכל רחבי הארץ.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI