דף הבית תחבורה ורכב תחבורה ורכב - אחר מבחן תיאוריה: איזה תלמיד אתה רוצה להיות?
מבחן תיאוריה: איזה תלמיד אתה רוצה להיות?
אביב יועצים 15/01/13 |  צפיות: 2824

מבחן התיאוריה מצפה לכל מי שמתכוון להיות נהג. הגישה כלפי הבחינה הזו משתנה מאדם אחד למשנהו. בואו נראה מהן הגישות האפשריות לקראת הבחינה. מי שמתכונן למבחן התיאוריה יכול לבחור לעצמו את האסטרטגיה המתאימה לו.

שקדן או עצלן

לכאורה, מי שלומד יותר למבחן יצליח יותר מזה שלא ילמד. השקדן מקדיש את זמנו ללמוד. הוא קובע לעצמו תכנית עבודה, הוא לומד מספרים, אולי הוא אפילו לוקח קורס לימוד תיאוריה העצלן, לעומת זאת, מתעלם מהאפשרות הזו – ללמוד לקראת הבחינה – והוא מוצא לעצמו עיסוקים אחרים עד יום הבחינה.

מה עדיף? ברור שעדיף להיות קרוב יותר אל השקדן. לימוד לקראת הבחינה לא רק מבטיח סיכוי הצלחה גבוה יותר אלא גם מפחית את הלחץ. השאלה היחידה היא כמה ללמוד: חשוב ללמוד אבל חשוב גם לא להגזים.

בודד או חברותי

כבר הזכרנו את האפשרות שקיימת היום עבור המתכוננים למבחן תיאוריה: קורס שנועד להכין אותם לבחינה. מלבד הקורסים השונים יש גם אתרים וספרים שיכולים לעזור. אפשר גם לשבת ללמוד עם חברים ומכרים שעומדים להתייצב גם הם לבחינה. זו הגישה החברתית: ללמוד עם אחרים לקראת הבחינה.

גישה הפכוה היא גישת ההתבודדות: ישנם כאלה שלומדים טוב יותר לבד. הדבר מאפשר להם להתרכז והם מעדיפים לא להתערבב עם אנשים אחרים. הם ילמדו לבד מתוך בחירה ומתוך הבנה שזו האסטרטגיה הנכונה עבורם.

כל אחד צריך לחשוב מה עדיף בשבילו: האם הוא לומד טוב יותר עם אחרים או שלימוד כזה רק יוביל לבזבוז זמן משותף? האם, מצד שני, הוא יצליח להבין לבד את החומר או שהוא צריך עזרה מאחרים? בחרו את האסטרטגיה המתאימה לכם יותר.

מסודר או זורם

אפשר לקבוע תכנית מאוד מסודרת שתגדיר לנו בדיוק איך ללמוד, מה ללמוד, ומתי ללמוד. הגישה המסודרת מאפשרת לרבים מאיתנו לגשת ללימודים לקראת הבחינה בצורה יעילה. המסגרת גם מחייבת אותנו לעמוד בלוח זמנים ולבדוק את ההתקדמות שלנו.

אבל יש מי שעדיף לו ללמוד בצורה חופשית יותר וזורמת יותר. האסטרטגיה הזו איננה מתאימה לכולם – יש כאלה שיבחרו לזרום ויגלו שאין להם מספיק משמעת עצמית בשביל להצליח ככה – אבל ישנם אנשים שיכולים ללמוד רק אם הם מרגישים חופשיים ושאין עליהם לחץ.

חלק מאיתנו יכול לסמוך על האינסטינקטים הטבעיים שיובילו אותו בדרך הנכונה. אחרים – ונדמה לי שרובנו כאלו – ירוויחו יותר מלימוד מסודר היטב שיוביל אותם בדרך הנכונה.

רגוע או לחוץ

כל אחד יגיד שעדיף להיות רגוע ולגשת למבחן בנחת ובלי לחץ. אבל למרבה ההפתעה גם זה לא נכון לכולנו: חלק מאיתנו פועל טוב יותר דווקא כשהוא בלחץ. יש מי שצריך לחץ כדי לתפקד ולכן עדיף לבחור בגישה לחוצה ולא רגועה כדי להבטיח הצלחה במבחן.

אבל בסופו של דבר, עבור רובנו הגישה הרגועה היא הגישה הנכונה. מי שרוצה לקבל רישיון על כלי תחבורה, ברוב המקרים הוא יעשה בחוכמה אם הוא ישתדל לשמור על אווירה רגועה ועל הימנעות מלחץ. בסופו של דבר, כל כך הרבה אנשים עוברים בהצלחה את המבחן – אין סיבה שגם אנחנו לא נצליח.

***

מוגש בחסות לילך - לימוד תיאוריה מודרך. הצלחה מובטחת כבר מהמבחן הראשון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI