דף הבית תחבורה ורכב תחבורה ורכב - אחר לימודי תיאוריה: איך להצליח להתרכז למבחן תיאוריה ללא הפרעות
לימודי תיאוריה: איך להצליח להתרכז למבחן תיאוריה ללא הפרעות
אביב יועצים 10/02/13 |  צפיות: 2995

עומדים בפני מבחן תיאוריה? יתכן שבדומה להרבה אנשים אחרים, גם אתם מתקשים להתרכז בחומר של לימודי תאוריה. אז מה עושים? הרי אי אפשר לדלג על מבחן תאוריה ולגשת לטסט. ובכן, הסוד של לימוד תאוריה הוא ביצירת סביבת לימוד נטולת הפרעות. עליכם להיפטר מכל הגורמים שמסיחים את דעתכם, ורק אז תוכלו להתרכז בחומר. לפניכם רשימה של אותם גורמים מסיחי דעת:

הפלאפון שלכם - כל צפצוף של הפלאפון יכול להסיח את דעתכם בקלות: הודעות טקסט, עדכונים על מיילים חדשים, עדכוני סטאטוסים של חברים בפייסבוק, הודעה של חבר משועמם ב-Whats'App, אפליקציות שמתעדכנות חדשות לבקרים ועוד.
הפתרון: כבו את הפלאפון.

המחשב שלכם - מחשב יכול להיות הסחת דעה עצומה, במיוחד אם אתם לומדים באמצעותו. אתם כל שנייה קופצים לראות כמה אנשים עשו לכם "לייק" בפייסבוק, גולשים בפורומים, בודקים מיילים ויושבים על המסנג'ר. קשה ללמוד כך.
הפתרון: החלון היחיד שצריך להיות פתוח הוא החלון של הלימודים שנוגעים למבחן תאוריה.

טלוויזיה - ערוצי הכבלים מציעים הסחות דעת מרתקות מהחומר היבש של לימודי תיאוריה. אפילו ערוץ משעמם על הרגלי החיזור של הזברות עשוי להראות מרתק ומסעיר ולהסיח את דעתכם מהלימודים.
הפתרון: לכבות את הטלוויזיה.

המשפחה - רוב האנשים מעדיפים ללמוד אל מבחני תיאוריה בבית, בסביבה שקטה ורגועה. הבעיה מתחילה כשההורים, האחים, האחיות, האחיינים, הסבים והסבתות מסתובבים בבית ודורשים את תשומת לבכם. יהיה לכם קשה להתרכז כך, כשכל שנייה בן משפחה אחר דופק בדלת ומפריע לכם.
הפתרון: אם בני משפחתכם לא מבינים שאתם צריכים להתרכז, פשוט לכו ללמוד במקום אחר. בית קפה שקט ומבודד, ספרייה, אפילו פארק, יכולים להיות סביבה מושלמת עבור לימודי תיאוריה.

החברים
- אם אתם לומדים בקבוצה, חברים יכולים לעודד אתכם ולהגביר את המוטיבציה. אבל אם לא מעניינים אותם מבחני תאוריה - מדובר בבעיה. החברים יכולים להציק לכם במגוון דרכים טכנולוגיות - מיילים, SMS, שיחה בפלאפון, מסנג'ר, מייל. הם יפנו אליכם בהצעה מפתה של מסיבה בערב/שופינג בקניון/ רביצה על חוף הים וכו'.
הפתרון: עליכם להסביר לחברים שאתם פשוט צריכים ספייס בתקופה הזאת.

הגוף שלכם - עם כל הטכנולוגיה, קרובי המשפחה, החברים - הגוף שלכם עלול להיות זה שיחבל הכי הרבה במאמצים שלכם להתרכז בספר של לימוד תיאוריה. אתם רעבים, עייפים, צריכים לשירותים, קר לכם מידי, חם לכם מידי וכו'.. כל אלו יכולים לגרום לכם לקום כל הזמן מהכיסא ולהסתובב סחור סחור בבית. כל הפסקה כזו תפגע לכם בריכוז.
הפתרון: טפלו בכל הצרכים שלכם לפני שאתם מתיישבים ללמוד, לא אחר כך. עשו לכם הרגל לבקר בשירותים, להכין חטיפים ולהכין את הטמפרטורה בחדר לנעימה, כך שתוכלו ללמוד בשקט.

המחשבות - מלבד הצרכים הגופניים שמפריעים לכם ללמוד לקראת מבחן תיאוריה, תיאלצו להתמודד גם עם מחשבות מסיחות דעת. למעשה, החומר עשוי להיראות בעיניכם כל כך מפוהק ויבש, שתימצאו את עצמכם חולמים ונסחפים לאלפי דברים מרתקים יותר, כמו הזבוב על הקיר. גם מחשבות חרדתיות יכולות להפריע למאמצי הריכוז, במיוחד כשאתם מדמיינים איך אתם נכשלים במבחן התיאוריה ונאלצים להמשיך עם תחבורה ציבורית.
הפתרון: להתחיל להתאמן על התמקדות במטרה וחשיבה חיובית.

***

מוגש בחסות לילך - לימוד תיאוריה מודרך. הצלחה מובטחת כבר מהמבחן הראשון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI