דף הבית עיצוב ואדריכלות אדריכלות אדריכלות – מקצוע עם נשמה
אדריכלות – מקצוע עם נשמה
מיכל ז 28/02/13 |  צפיות: 2721

התפקיד של של האדריכל הוא לעצב בניינים או מבנים למטרות שונות הן מבחוץ וגם מבפנים. האדריכל אחראי על תכנון של החלל בהתאם לצרכים עם התחשבות בכל המערכות הפועלות בבניין או בדירה כמו חשמל, מים ועוד, איפה יהיה כל דבר, תכנון של החדרים השונים עם התחשבות בגודלו של החלל שישנו, מספר הנפשות במשפחה במידה ומדובר בדירת המגורים וכדומה.

צעירים רבים אשר חושבים להשיג השכלה, פונים ללימודי אדריכלות למרות שלימודים אלה נמשכים 5 שנים בדרך כלל והם לא קלים מפני שנדרשת יצירתיות, דימיון ודיוק רב בעבודת האדריכל. מעבר לזה שיש לתכנן את החלל בהתאם לגודל שלו ולוודא שהתכנון יהיה יעיל ושימושי ואף נעים עבור המשתמש, צריך תמיד לחשוב על רעיונות יצירתיים וליצור מבנים במראות מגוונים ומיוחדים אבל יחד עם זאת שיהיה אפשרי ומעשי להקים אותם ושלא יגרעו מהנוף שיש. יש מקרים של מבנים אשר הצורה שלהם אינם מתאימה לסביבה וגורעת מהיופי שלה.

מסלול של לימודי האדריכלות אורכים כחמש שנים  הלימודים אותם בוגרים מנסים למצוא משרדי אדריכלות שבהם יוכלו להשתלב וללמוד מניסיונם של אחרים. אותם בוגרים יוכלו לחפש אחר אדריכל בצפון הארץ, במרכז או בדרום, בהתאם למקום המגורים שלהם. מומלץ, במידה וניתן, להצטרף לאדריכל כלשהו עוד במסגרת הלימודים וזאת בכדי לקבל השראה ולהעשיר את הידע שיש בכדי גם להבין באיזו דרך מתנהלת העבודה מחוץ למסגרת הלימודית וגם בשביל התקדמות עצמית וכמובן בשביל האפשרות להיות חלק מהחברה עם סיום הלימודים. גם אם אתם גרים בחיפה ומצאתם אדריכל בתל אביב והסביבה, אל תשללו את האופציה להתחיל  לעבוד עימו בגלל המרחק שהרי כל התנסות אישית או אפשרות לעבוד עם אדריכל זה או אחר תורמת המון ועוזרת ואפילו מקדמת אתכם עד כמה שניתן.

לימודי האדירכלות אינם פשוטים ודי הרבה סטודנטים פורשים אחרי שנה ראשונה או שנייה. מפני שהרבה עוד לפניכם כבר ניסו להמציא כל מבנה אפשרי, נעשה הדבר מסובך עוד ועוד אולם חשוב לא לאבד את הסבלנות ולהמשיך להתמיד ולחפש אחר מבנה יצירתי ומיוחד תוך הקפדה על הכללים הבסיסיים. אולי ביום אחד מן הימים אתם תהיו אותו אדריכל בשרון אשר נחשב לטוב ביותר ומבוקש לפרויקטים יקרים בכל הארץ.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI