דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה איך תבחרו דולה?
איך תבחרו דולה?
מאדי הרן 07/04/13 |  צפיות: 3700

במהלך ההריון, האישה נזקקת לטיפול של 24 שעות, ליחס חם ועדין במשך כל היום, ובעיקר היא צריכה שילוו אותה לאורך כל ההיריון ועד הלידה באופן צמוד ודואג. ואם אתם חושבים שזהו תפקידו של הבעל, אז לוודאי תופתעו לגלות שאתם טועים: את הליווי האישי הטוב, החם והמקצועי ביותר תקבלו מהדולה.

מה זה דולה?

פירוש המושג "דולה" הוא אישה העוזרת לאישה אחרת (תרגום מילולי של המילה ביוונית), והוא מתייחס לאדם אחד או יותר (בד"כ אישה), שמספקים תמיכה פסיכולוגית ופיזית לאישה בהריון.
חושב להבדיל, שדולה היא איננה מיילדת, אלא מלווה בלידה. הדולה צריכה להיות מקצועית ומנוסה, אחת שתדע בדיוק מתי צריך לעסות, להרגיע ואף לשחרר ולתת לאישה לחוות רגעים לבד עם בעלה.

כך תמצאו דולה טובה

כיום בשוק ישנן מאות נשים (וכן, גם גברים) שמציעות שירותי ליווי ללידה, ולכן הבחירה באחת שתלווה את חיי הזוג למשך תקופה ארוכה היא בחירה חשובה מאין כמוה. אם וכאשר כבר קבעתם פגישה עם דולה שאתם חושבים שתתאים לכם, הנה מספר גורמים שכדאי שתיקחו בחשבון בבחירה:

האם היא למדה? - ישנן דולות שהליווי האימהי והחם נובע מהם בטבעיות ולכן הן מעולם לא עברו הכשרה מיוחדת או קורס ספציפי, ויש כאלו שלמדו במקומות המותאמים לכך, מה בדיוק לעשות בכל תרחיש והן בעלות ידע רב בכל הנושא שקשור להריון ולידה.

הליווי עצמו - מהם הכלים, השיטות והטכניקות שבהם היא משתמשת? קיימות אינספור שיטות וגישות שונות לליווי לידה, וכמעט כל דולה עושה זאת באופן אישי הייחודי לה. ולכן, חשוב לברר ולראות האם שיטת הליווי והטיפול מתאימים לאורך החיים של האישה וגם לזה של הבעל.

שכר- האם הוא ישולם מראש? האם לידה מתמשכת היא בעלת תעריף שונה? חשוב לדון על השכר עם הדולה ולסכם ולסגור כל דבר שעלול להוות בעיה בהמשך. טווח המחירים המקובל כיום לליווי בלידה עם דולה נע בין 1500 ל-2200 ₪.

המלצות- נשים אחרות שאותן הדולה שאתם מעוניינים בה ליוותה, יספקו לכן חוות דעת אובייקטיבית בכל הנוגע לדולה ועל האופן שבו היא טיפלה בהן - ובשורה התחתונה האם הן מרוצות וממליצות או לא.

לבסוף, האספקט החשוב ביותר לבחירת דולה, היא הכימיה שיש בין היולדת לדולה. מכיוון שהדולה נכנסת בצורה אינטימית לחייה של האישה והבית, החיבור עם הדולה חשוב מאין כמוהו, והדולה צריכה להיחשב בעיני הזוג כבת משפחה לכל דבר, אחת שמרגישים בנוח לפנות אליה גם בשלוש לפנות בוקר וגם במצבים לא אידיאלים.

אישה בהריון על מיטה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מאדי הרן

דניאלה ומאדי - מועדון אמהות והנקה



 


מאמרים נוספים מאת מאדי הרן
 
איך תבחרו דולה?
הדרך לבחירת הדולה המתאימה והנכונה עבורכם, היא לא פשוטה. תצטרכו לקחת מספר דברים בחשבון - כמובן שאפשר להחליף את הדולה ברגע שנגלה שהיא איננה בשבילנו, אך למה להיכנס למצב כזה? נרצה לקחת דולה מתאימה בהחלטה הראשונה. איך בוחרים נכון?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI