דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר מה אתה יודע על הקברנה סוביניון שלך?
מה אתה יודע על הקברנה סוביניון שלך?
יין 28/04/13 |  צפיות: 3118

אחד היינות הפופולאריים ביותר בעולם הוא יין קברנה סוביניון. למרות היבולים הנמוכים יחסית וזמן ההבשלה הארוך יחסית, התפוצה שלו נרחבת בצורה בלתי רגילה. הצבע העמוק ושובה העין של הקברנה סוביניון מתקבל כתוצאה מהשרייה של קליפות הענבים במהלך הייצור שלו והארומה שלו מעלה בנחיריים ניחוחות של קסיס, תבלינים וסיגליות. למעשה בהתאם לאזור הגידול ניתקל בארומות שונות. ענבים שגודלו באקלים חמים יותר יפיקו יין בעל ארומה של פירות יער וענבים שגודלו באקלים קריר יותר יפיקו יין בעל ארומה ירוקה יותר שמזכירה פלפל ירוק, אקליפטוס ועשבים.

מקור השם של יין קברנה סוביניון

בניגוד לזנים אחרים של ענבי יין שמציינים את אזור המוצא שלהם, כמו למשל אלו שמשמשים ליצירת יין שיראז, מקור השם קברנה סוביניון נגזר מהאבות הקדמונים של הזן המשובח הזה. מדובר על הכלאה בין שני זנים שונים של ענבים, האחד הוא קברנה פראנק והשני הוא סוביניון בלאן. בדומה ליתר הזנים של ענבי היין האצילים, הוא חבר במשפחת הוויטיס ויניפרה והקישור שלו לאבות הקדמונים זוהה רק בשנת 1997 במחקרים גנטיים נרחבים שנערכו עליו.

תפוצתו ברחבי העולם

מקור הזן הנפוץ הזה בחבל בורדו שבצרפת. למעשה חמשת היקבים המובילים בבורדו מבססים את היינות שלהם על ענבי קברנה סוביניון לפחות ב70%. מחבל הבורדו התפשט גידול ענבי יין קברנה סוביניון למקומות נוספים בעולם כגון איטליה שם הוא נהיה נפוץ מאוד במהלך שנות השבעים של המאה הקודמת ובקליפורניה שבארצות הברית, שתפוקת הקברנה סוביניון שלה שנייה אך ורק לחבל הבורדו שבצרפת.

בישראל יין קברנה סוביניון הוא אחד היינות הנפוצים ביותר בתעשיית היין. הוא הגיע אלינו בעזרו האדיבה של הברון אדמונד דה רוטשילד שנמנה עם בעלי אחד מיקבי בורדו האיכותיים ביותר (שאטו לאפייט). הברון הקים את יקבי כרמל אי שם בשנת 1882 בראשון לציון והשאר היסטוריה. בעשור האחרון הזן המשובח הזה מיקם את עצמו כאחד הזנים הפופולאריים ביותר בעולם ויקבים של ענבי הקברנה סוביניון נשתלו במדינות רבות לרבות ניו זילנד, צ'ילה, ארגנטינה ואפילו דרום אפריקה, קנדה ואוסטרליה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יין


 


מאמרים נוספים מאת יין
 
מה אתה יודע על הקברנה סוביניון שלך?
אחד היינות הפופולאריים ביותר בעולם הוא יין קברנה סוביניון. למרות היבולים הנמוכים יחסית וזמן ההבשלה הארוך יחסית, התפוצה שלו נרחבת בצורה בלתי רגילה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI