דף הבית עיצוב ואדריכלות פנג שואי למה חשוב לעשות ליטוש שיש לרצפה
למה חשוב לעשות ליטוש שיש לרצפה
מור אחדד 01/06/13 |  צפיות: 13148

כאשר אנו משפצים או בונים בית חדש, אנו מנסים למצוא את החלקים שבהם כדאי לשים את הדגש על מנת שהפעולות יעלו על הצד הטוב ביותר. ישנם שמתמקדים בצביעה, ישנם שבסיוד וישנם בדקורציה – אך לא רבים נוטים לשים לב שהמשטח החשוב ביותר בבית – הוא הרצפה. אנו דורכים עליה, אנו פוסעים עליה, אנו רצים עליה, אנו יושבים עליה והרבה מאוד פעמים מבלי שנשים לב – אנו מסתכלים עליה. כאשר הרצפה מלוכלכת וישנה, כל התחושה בבית היא של עובש, זקנה והבית בכלל נראה ישן, גם אם שאר החלקים בו והריהוט יהיו חדשניים לגמרי. כאשר הרצפה מבריקה ומצוחצחת כל הזמן ישנה תחושה של טיפוח, ניקיון, חדשנות ומצב רוח חיובי. אין כל ספק שלרצפה ישנן אנרגיות המשפיעות על היום שלנו ואם אנו רוצים להרגיש בנוח באמת בבית, עלינו לטפח את הרצפה. כיצד ניתן לעשות זאת? באמצעות ליטוש רצפה – כן, כן – בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו פותחו מכונות מיוחדות המשמשות לצורך ליטוש רצפה והופכות את המחצב ממנה היא עשויה לבעל מראה מרהיב, חלק, אחיד, נוצץ ומבריק וכזה המשתמר לאורך זמן. כל זאת ועוד, במאמר...

כיצד מתבצע כל התהליך של ליטוש רצפה

בשלב הראשון, אנו חורצים את הפוגות שבין האריחים. חריצה זו נעשית באמצעות מכשיר מיוחד הנקרא "דיסק יהלום" ומשמש בדיוק לכך. לאחר ביצוע החריצה, נצטרך לאטום את כל הסדקים והחורים הקיימים במחצב (שיש, אבן, בטון וכד') – האיטום נעשה באמצעות דבק מיוחד (דבק שיש, אפוקסי ועוד), הדבק מותאם היטב למראה המרצפת – הן מבחינת הגוון והצבע והן מבחינת המרקם, כך שאל לכם לחשוש שהוא יהפוך להיות לכזה החוצץ בין המרצפות וכזה שיכער את המראה שלהן.

לאחר שהדבק מתייבש, ניתן להתחיל בביצוע פעולות הליטוש. מכונות מתקדמות המשתמשות באבני יהלומים חזקות ונוקשות (כזכור, יהלום הוא המחצב הכי חזק בטבע) – ילטשו את משטח הרצפה ויהפכו אותו לכזה אחיד לחלוטין. לאחר ביצוע הליטוש הגס הראשוני, ייתכן ותשארנה שריטות מסוימות על משטח הרצפה, ואל לנו להיבהל גם מכך – כאן יגיע השלב הבא בליטוש והוא בעצם ליטוש עדין יותר שיוריד שכבה דקה יחסית מהמשטח וישאיר אותו בסיום הפעולה – חלק לחלוטין.

אם חשבתם שכאן הסתיימה לה העבודה, טעות בידיכם. כעת נוכל לעבור לחלק המהנה יותר והוא מריחת סילר על המרצפות – ליטוש רצפה מוצלח הוא כזה שנדאג בו לא רק ללטש את המרצפות, אלא גם להשאיר אותן בעלות מראה וחזות חדשניים, מבריקים ונוצצים. סילר הוא חומר איטום המונע ממים ונוזלים אחרים לפגוע ולקלקל את מראה המחצב ולהרוס את תוחלת החיים שלו. בנוסף למריחת הסילר, ניתן יהיה לבצע הברקה קריסטלית תוך שימוש בפוליש ווקס או פוליש קריסטל (האחרון מומלץ יותר על פי כמה חוות דעת, כיוון שהוא מחליק פחות) – אלו חומרים אשר ידאגו לתת למחצב מראה נוצץ ומבריק!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מור אחדד


 


מאמרים נוספים מאת מור אחדד
 
למה חשוב לעשות ליטוש שיש לרצפה
01/06/13 | פנג שואי
מהו ליטוש רצפה ואיך מתבצע התהליך
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI