דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
wobi 28/07/13 |  צפיות: 14210

כולנו שמענו על הכוונות להוזיל את מחירי הדיור. אולם, גם האופטימיים שבינינו יודעים שזהו הליך שיימשך, במקרה הטוב, שנים. האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא.

איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

על ביטוח משכנתא

לפני שנכניס לתמונה את האינטרנט, חשוב להבין מהו בדיוק ביטוח משכנתא. ובכן, זוהי פוליסה אשר הגוף שמעניק את המשכנתא מחייב לרכוש טרם אישור ההלוואה. תכליתה אחת: להבטיח כי בכל מקרה תשלומי המשכנתא יועברו למוסד הפיננסי – בין אם על ידי האדם הלווה, ובין אם על ידי חברת הביטוח שלו.

ביטוחי משכנתא כוללים שני רכיבים עיקריים. הראשון, ביטוח חיים למשכנתא, מתייחס למצבים שבהם האדם שלקח את המשכנתא נפטר, חלילה. במקרה הזה, חברת הביטוח תהיה אחראית להמשך התשלומים. ניתן, אגב, להרחיב לרוב את הסעיף האמור, כך שיכלול גם מקרים של נכות חלקית או מוחלטת, אובדן כושר עבודה וכן הלאה.

המרכיב השני, ביטוח מבנה למשכנתא, נוגע כבר לנכס המגורים עצמו. כאשר הוא נפגע בצורה משמעותית מהותית, שמסכנת את המשך קיומו, חברת הביטוח היא שתישא בהוצאות. המטרה היא לשמור על ערכו של הנכס, וכן למנוע מהמבוטח הוצאות עצומות על התיקונים, שיסכנו את המשך תשלומי המשכנתא מצידו.

כך האינטרנט נכנס לתמונה

עם השנים, גילו רבים כי האינטרנט יכול לסייע מאד ברכישת ביטוח משכנתא. יש לכך מספר היבטים. ראשית, כמובן, היותו של המרחב המקוון מקור מידע מדרגה ראשונה. אפשר לקרוא בו על הסוגים השונים של פוליסות בתחום, התנאים למימוש, ההרחבות האפשריות וכן הלאה. ברור שחיוני לבדוק מי עומד מאחורי המידע הזה, בכל אחד מהמקרים.

עוד תחום בו האינטרנט יכול לסייע הוא כבר ברכישת הביטוח בפועל. כל חברת ביטוח שמכבדת את עצמה דואגת לאתר אינטרנט מושקע, ובו, בין השאר, אפשרות לבצע רכישה מקוונת של כל ביטוח. יש לכך מספר יתרונות, שהמרכזי שבהם הוא חיסכון משמעותי בזמן: הרכישה נעשית בלחיצת כפתור, מבלי לצאת מפתח הבית, ומבלי לבזבז זמן רב בשיחות טלפון עקרות.

אז איך מתחילים?

הפעולה של רכישת ביטוח משכנתא, אם כן, יכולה להיות נוחה, וכמעט תמיד גם בטוחה לחלוטין. אלא שבעת ביצוע כל רכישה, חשוב גם לשאול אם היא כדאית. וכאן, אתרי חברות הביטוח לא בטוח שיסייעו: אחרי הכול, כשבודקים אתר אחד, לא יודעים האם ההצעה שמובאת בו אכן אטרקטיבית ביחס למצב בשוק.

כך, החלה להשתרש עם השנים התפיסה כי השוואת מחירי ביטוח המשכנתא צריכה להיות צעד משמעותי בדרך לרכישה, והחלו לקום אתרים המיועדים לתכלית זו בדיוק. אתר מוביל בתחום השוואת הביטוחים הוא אתר Wobi המאפשר השוואה  ורכישה של פוליסות ביטוח אונליין. אתרי ההשוואה מאפשרים להכיר את התחום, ולהבין אילו הצעות בו נחשבות לאטרקטיביות, ואלו מהוות בזבוז כסף של ממש.

דגשים מרכזיים בדרך להשוואה הנכונה

בעת ביצוע השוואת מחירי ביטוח, ובכלל זה ביטוחי משכנתא, חשוב לתת את הדעת על מספר גורמים. הראשון, ואולי המרכזי, הוא מספר השחקנים שנכנסים לתוך שדה המשחק האמור, כלומר, לתוך אתר השוואת המחירים. ברור כי השוואה תהיה חסרת תועלת כשיקח בה חלק רק מספר חברות מצומצם: לכן, חשוב לבדוק בדיוק מי עומד מאחורי ההשוואה, ואילו חברות נכללות בתוכה.

היבט חשוב אחר נוגע לפשטות הביצוע. לא פעם, אנחנו נתקלים במחירים המוצגים באתרים שונים ברשת, אך השיחה עם נותני השירותים מציגה תמונה שונה לחלוטין. כדי למנוע זאת בעת רכישת ביטוח משכנתא, מאפשרים אתרים מסוימים ביצוע של ההזמנה ישירות דרכם, כך שכל פרטי הפוליסה ידועים מראש, ואין שום הפתעות.

וובי ביטוחי משכנתא באינטרנט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI