דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מרפסות תלויות – גדלים ועומסים
מרפסות תלויות – גדלים ועומסים
כותב להמונים 01/12/13 |  צפיות: 2885

מרפסות תלויות – גדלים ועומסים

הצבתן של מרפסות תלויות בשטח המבנה והדירה בה אתם מתגוררים, מחייבת אתכם להתייחס בראש ובראשונה לתקנות הבנייה בישראל בכל הקשור לעומסי שימוש המותרים על פי תקנות הבנייה בישראל. בשורות הבאות נעסוק בכל הנושאים הקשורים לאותן תקנות והדרך לאישורן, המובילה בסופו של דבר להצבתה של מרפסת שמש תלויה מפנקת ובטיחותית כאחד.

אישורים ותקנות

הצבת מרפסת תלויה בשטח המבנה מחייבת אתכם לקחת את אישורה של הוועדה לתכנון ובנייה של המועצה המקומית באזור בו מתוכננת להיות מוצבת המרפסת. ברוב המקרים, לצרכי קבלת האישור תדרשו להציג בפני הוועדה את התכנית האדריכלית או תכנית המהנדס אשר סופקה לכם על ידי בעלי המקצוע אותם שכרתם לצורך העניין.

עם קבלת היתר הבנייה, תוכלו להתחיל בהליכי הייצור וההתקנה של המרפסת, כאשר האישור הסופי והחתום על גבי התכנית מטעם הוועדה לתכנון ובנייה, הוא האישור המחייב.

גדלים ועומסים

מרפסת תלויה אמורה להיות מתוכננת על פי תקנות הבנייה בישראל, הקובעות כי עומס השימוש לכל מטר רבוע בגודל המרפסת עומד על 350 קילו, כלומר, מרפסת בשטח של 10 מ"ר יכולה לשאת עד 3,500 קילו בעת ובעונה אחת.

כיום, מרבית הליכי הייצור והתכנון מאפשרים לכם ליהנות ממקדמי בטיחות, כלומר, תכנון פונקציונאלי של המרפסת באופן כזה שיאפשר את הליך קבלת האישור הסופי על ידי המהנדס המלווה את הליך הייצור וההתקנה של המרפסת. הצבתן של מרפסות תלויות חייבות להתבצע על ידי חברות מקצועיות ומיומנות המתמחות בתחום זה, וכל זאת על מנת לאפשר לכם הליך התקנה יעיל, מהיר ובטוח, אשר עומד בכל תקני הבנייה הנדרשים בישראל.

עיגון המרפסות

הליך הצבתן של המרפסות התלויות מכונה בשפה המקצועית: עיגון, ואף הוא חייב להתבצע באישורו ובפיקוחו של מהנדס הבנייה אותו שכרתם לטובת העניין. ברוב המקרים, הליך העיגון מיושם לאחר ייצור המרפסת בשלמותה במפעל הייצור, וכאשר אין דרכי גישה המאפשרים את העברת המרפסת באמצעות מנוף או עגורן למקום המיועד להצבתה, מתבצעת פעולת פירוק והרכבה בשטח. קיימות מספר שיטות עיגון המשמשות לצרכי הצבת מרפסות תלויות, כאשר השיטה הנבחרת נקבעת על ידי מהנדס הבנייה בהתאם לתנאי השטח והמקום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 כותב להמונים


 


מאמרים נוספים מאת כותב להמונים
 
עצמאות בתיירות וכמות המועסקים במשק
אתרי אינטרנט אשר תורמים ועוזרים לכל אחד לתכנן את הטיול שלו

מרפסות איכותיות בתקציב משתלם
11/12/13 | שיפוצים
רוצים להוסיף מרפסת? תמיד חלמתם על מרפסת שמש? היכנסו וקראו את המאמר על המרפסות התלויות

מרפסות תלויות – גדלים ועומסים
הצבתן של מרפסות תלויות בשטח המבנה והדירה בה אתם מתגוררים, מחייבת אתכם להתייחס בראש ובראשונה לתקנות הבנייה בישראל בכל הקשור לעומסי שימוש המותרים על פי תקנות הבנייה בישראל. בשורות הבאות נעסוק בכל הנושאים הקשורים לאותן תקנות והדרך לאישורן, המובילה בסופו של דבר להצבתה של מרפסת שמש תלויה מפנקת ובטיחותית כאחד
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI