דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר שיגעון הביטקויון – bitcoin 2013-2014
שיגעון הביטקויון – bitcoin 2013-2014
אשר 30/12/13 |  צפיות: 2544

שיגעון הביטקויון – bitcoin 2013-2014

רבות הכתבות בשנה האחרונה על המטבע הוריאטואלי החדש הנקרא ביטקויון, במאמר זה ננסה להביא את הצדדים של הביטקוין, מהו הביטקויון ואיך בכלל הוא התחיל לחלחל בתודעה שלנו בשנה האחרונה.

הרעיון מאחורי הביטקוין הוא מטבע שאין מאחוריו ממשלה מסויימת, מישהו בשם בדוי פיתח קוד פתוח והחליט שתהליך יצירת הביטקוין יהיה על ידי חישובים מיוחדים של מחשבים ותחרות מסויימת כך ש"ההדפסה" של המטבע מתקיימת לאט והיא ניתנת כפרס על חישוב מהיר והגעה לפיצוח בלוק של חישובים, כך מקבלים 25 ביטקוין או 50 ביטקוין בהתאם לבלוק המפוצח, תהליך זה נהיה קשה מעת לעת, וככל שעובר הזמן החישובים מסובכים יותר וכוח המיחשוב (הכרייה) צריך להיות חזק יותר, הדבר דומה לכריית זהב אך זהו כריית ביטקוין וחישוב משתנים רבים, מעריצי השיטה טוענים שזו השיטה והמטבע הבא בעולם, כמובן שקמו מטבעות נוספים בינהם הלייטקויון שהוא מעט שונה ובכיער בכמות המטבעות הסופית שלו. לביטקוין מספר מטבעות מקסימלי של 21 מיליון ולליטקויון פי 4 כ84 מיליון, ישנם מטבעות נוספים כמו פירקויון ועוד .

בתחילת דרכו הביטקוין נסחר בסנטים בודדים לפני מספר שנים, יכולנו לקנות גם 1500 מטבעות בדולרים בודדים, לאחר מכן ערכו של ביטקוין בודד היה 2 דולר , עלה עד ל30 דולר, והתרסק, שוב עלה ל30 50 והגיע ל100 דולר בתחילת שנת 2013 – לאחר מכן נסק בסוף שנת 2013 והגיע ל יותר מ1000 דולרים ואפילו חצה את רף 1200 הדולרים לביטקוין בודד, ממשלת גדולות דיברו עליו, הסינים הזהירו ממנו כמו רבים וטובים בכלכלה, ישנם מומחים המזהירים שערכו דומה לפקעות הצבעונים של הולנד אשר במשך יותר מעשרים שנים עלו ועלו ואחכ" איבדו את כל ערכם. ישנם שצועקים כי זו פירמידה וישנם אחרים. ככלל אי אפשר לדעת מה יהיה אך ניתן וצריך להיזהר מהבטחות בנוגע למטבע זה.

ראשית, איך שומרים אותו ? הוא וירטואלי ונמצא על קבצים במחשב, אין סורגים למחשב ואין סורגים ללא חלודה למחשב,לא תוכלו להזמין ממגן לביטקוין למחשב שיתקין לכם סורגים וירטואלים ואין כספת שתגן על המחשב ולכן צריך לגבות ולגבות את הקבצים, הכל נשמר שם בנבכי הבינאריות, אפילו טובים ורבים מאוד וקשה להם להסביר את זה עובד ולכן המטבע מאוד ספקולטיבי.

שאלות שלדעתנו צריך לשאול לפני שקונים מטבעות כאלה.

מי שהמציא את זה, האם לא השאיר לעצמו פתח "הדפסת ביטקויון" ככל העולה על רוחו ? מי יודע שכן ? או יותר נכון, מי יודע שלא ? רב הנסתר על הגלוי, נראה שזה משהו לא ברור ויש כאן אי ודאות גדולה, אי ודאות פירושה סיכון גדול ובדרך כלל שלילי, לדעתנו הכל יכול להיות והוא יכול גם לעלות והרבה אך יכול גם להתרסק ולא להיות שווה אפילו דולר אחד בעוד שנים או אפילו חודשים.

אז עדיף שקל אחד בכיס מאלף דולרים במחשב, זו לפחות דעתנו ואנו לא ממליצים או מניעים לפעולה, אנו משתפים את דעתנו בנושא וכותבים את אשר אנו יודעים כרגע, בהצלחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אשר


 


מאמרים נוספים מאת אשר
 
שיגעון הביטקויון – bitcoin 2013-2014
שיגעון הביטקויון – bitcoin 2013-2014

רבות הכתבות בשנה האחרונה על המטבע הוריאטואלי החדש הנקרא ביטקויון, במאמר זה ננסה להביא את הצדדים של הביטקוין, מהו הביטקויון ואיך בכלל הוא התחיל לחלחל בתודעה שלנו בשנה האחרונה.


מעבר משרד
מעבר משרד. חלק ממטלות מעבר משרד או שכירת משרד הוא החיפוש. מחפשים ומחפשים משרד בגודל המתאים, לא גדול מדיי, שכן מס הארנונה הוא מס מאוד יקר, יהיה לכם משרד גדול אבל אם אתם לא צריכים אותו תשלמו על זה יותר מדיי כסף, לא ברור מדוע העיריות גובות כל כך הרבה כסף במיסי ארנונה עבור שטחי משרדים, בדרך כלל לקוחות משרדים מגיעים מעט והרבה פחות מאשר חנויות, גם כשמגיעים , בדרך כלל זה בפגישה מתואמת, לכן, מעט יותר מהבית זה הגיוני, אבל הרבה יותר ? מוגזם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI