דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר מעבדת קספרסקי: התקפות קוד זדוני פיננסי זינקו ל- 28 מיליון ב- 2013
מעבדת קספרסקי: התקפות קוד זדוני פיננסי זינקו ל- 28 מיליון ב- 2013
אורית בלום 23/04/14 |  צפיות: 2076

על פי המחקר "איומי סייבר פיננסים ב- 2013" (Financial cyber threats in 2013) שנערך על ידי מעבדת קספרסקי, עברייני הרשת הגבירו את מספר הניסיונות שלהם לקבל גישה לחשבונות מקוונים של משתמשים. בשנה שעברה, מספר ההתקפות שכללו קוד זדוני פיננסי עלה ל- 28.4 מיליון – 27.6% יותר מאשר ב- 2012.

תוכנות שנועדו לגנוב מידע פיננסי כוללות סוסים טרויאנים לבנקאות, Keyloggers ושני סוגים חדשים יחסית של קוד זדוני – האחד גונב מארנקי ביטקוין והשני מוריד תוכנה המייצרת מטבע קריפטוגרפי. הפעילות המשולבת של התוכנות הממוקדות בביטקוין, הפכה לאחד הגורמים המרכזיים לצמיחה בהתקפות סייבר פיננסיות ב- 2013. גורם נוסף היה הגילוי של מספר פרצות מסוכנות ששימשו עבריינים כדי לבצע התקפות סייבר דרך פלטפורמת ג'אווה הנפוצה.

ב- 2013, פתרונות אבטחת המידע של מעבדת קספרסקי הגנו על 3.8 מיליון משתמשים מפני התקפות פיננסיות (עליה שנתית של 18.6%). סוסים טרויאנים לבנקאות, כולל ה- Zbot, Carberp וה- SpyEye הידועים לשמצה, היו אחראים לשני שליש מהקוד הזדוני הפיננסי. עדיין, בהשוואה ל- 2012, חלקו של קוד זדוני מסוג זה ירד עקב העליה בפעילות של תוכנות הממוקדות בביטקוין. אחוז ה- Keyloggers – תוכנות זדוניות הלוכדות לחיצות מקלדת – רשם גם הוא ירידה, מאחר ועברייני הרשת עברו משימוש בתוכנות ייעודיות אלה לטרויאנים המכילים מגוון רחב של פונקציות.

שיעור הפשיעה הפיננסית המקוונת הגדול ביותר היה באפגניסטן, בוליביה, קמרון, מונגוליה, מיאנמר, פרו, טורקיה ואתיופיה. במדינות אלו האיום מהווה יותר מ-12% מכלל אירועי הקוד הזדוני.

פעילות רבה נרשמה גם בתחום הקוד הזדוני הנייד, כשב- 2013 חל זינוק במספר האפליקציות הניידות המסוגלות לגנוב כסף מחשבונות הבנק של משתמשים. מספר האיומים האלו בספריית האיומים של מעבדת קספרסקי צמח בכמעט פי 20 במהלך השנה החולפת. רוב ההתקפות הופנו כלפי טלפונים מבוססי אנדרואיד.

"בשנה שעברו צפינו בעליה ניכרת באחוז איומי הסייבר הפיננסים, כשקוד זדוני לגניבת כסף משחק שם תפקיד מרכזי. הפופולאריות של טרויאנים לבנקאות ותוכנות אחרות שנועדו לגנוב מידע פיננסי, נובעת מהעובדה שעברייני הרשת יכולים להשתמש בהם כדי לעשות כסף מהיר. המצב הקיים כפה על משתמשים ומוסדות פיננסים לנקוט באמצעים נגד האיומים המקוונים. ספקי אבטחת מידע, מצדם, נדרשו לפתח פתרונות הגנה חדשים", אמר סרגיי לוצקין, חוקר אבטחת מידע בכיר במעבדת קספרסקי.

כדי להתמודד עם איומי סייבר פיננסים, פתרונות מעבדת קספרסקי עבור משתמשים פרטיים ועסקים קטנים משלבים את טכנולוגית Safe Money, אשר מגנה על נתוני משתמשים במהלך ביצוע פעולות בנקאות מקוונת ותשלומים אלקטרוניים.

חברות המספקות ללקוחותיהן שירותים פיננסים ברשת, יכולות להרוויח משימוש בפלטפורמה המקיפה של קספרסקי נגד הונאות. Kaspersky Fraud Prevention פותחה כדי לספק הגנה רב שכבתית חזקה לפעולות מקוונות: פתרון שרת לבדיקת פעולות של לקוחות, לצד אפליקציות להגנה על מחשבי משתמשים ומכשירים ניידים.

קוד זדוני אינו השיטה היחידה בה משתמשים עברייני רשת כדי לגנוב כסף ברשת: פישינג - יצירת עותקים מזויפים של אתר כדי להשיג מידע חסוי של המשתמש – גם היא שיטה פופולארית. ב- 2013, פתרונות ההגנה של מעבדת קספרסקי חסמו יותר מ- 330 מיליון התקפות פישינג, שמתוכן 31.45 אחוזים בוצעו תוך שימוש בשמות של בנקים, שירותי תשלומים אלקטרוניים או חנויות אינטרנט.

דוח "איומי סייבר פיננסים ב- 2013" מתבסס על נתונים שנמסרו בהסכמה על ידי חברים ברשת האבטחה של קספרסקי. רשת האבטחה של קספרסקי היא תשתית מבוססת ענן בעלת פריסה עולמית, שנועדה לעבד במהירות מידע אודות איומים בהם נתקלים משתמשים של פתרונות מעבדת קספרסקי.

אודות קספרסקי
Kaspersky Lab היא ספקית פתרונות האבטחה הפרטית הגדולה ביותר בעולם. החברה מדורגת בין ארבע המובילות בעולם בתחום פתרונות האבטחה למשתמשי קצה*. מעבדת קספרסקי נוסדה לפני 16 שנה ומאז ממשיכה לחדש בתחום אבטחת ה-IT ולספק פתרונות הגנה אפקטיביים למשתמש הפרטי, לעסקים קטנים ובינוניים ולתאגידים. החברה פועלת כיום בכמעט 200 מדינות ומספקת אבטחה ליותר מ-300 מיליון משתמשים מסביב לעולם. לפרטים נוספים בקרו ב-www.kaspersky.com
*החברה דורגה כרביעית בבדיקת ספקי פתרונות אבטחה שביצעה IDC ב-2012. הדירוג פורסם בדו"ח ה-IT העולמי של IDC ובתחזית 2013-2017 ובדו"ח נתח שוק מ-2012 (Worldwide Endpoint Security 2013–2017 Forecast and 2012 Vendor Shares). הדו"ח דרג את ספקי התוכנה לפי רווחי מכירת פתרונות קצה במהלך 2012.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורית בלום


 


מאמרים נוספים מאת אורית בלום
 
Automat-IT הוכרזה כ- AWS DevOps Competency Partner
Automat-IT, חברה מובילה בתחום ה- DevOps והענן, מקבוצת מלם תים, גאה להודיע כי הוסמכה כשותף ביכולות DevOps של AWS, במסגרת תכנית AWS DevOps Competency. מדובר בהכרה טכנולוגית יוקרתית, שזכו לה עד היום רק שתי חברות ישראליות נוספות ופחות מ- 250 חברות ברחבי העולם.

מלם תים זכתה בפרס שותף מצטיין של חברת סיסקו לשנת 2020
קבוצת מלם תים גאה על זכייתה בפרס שותף השנה של סיסקו (Cisco) דרום אירופה לשנת 2020: Technology Excellence Partner of the Year Enterprise Networking & Cloud. הפרס החשוב, מהווה הוקרה והכרה בהישגים המשמעותיים של מלם תים לאורך השנה החולפת, ובהובלה ביישום פתרון Cisco Meraki, פלטפורמה לניהול רשתות בענן. השנה הוענק הפרס באופן וירטואלי, במסגרת כנס השותפים השנתי של סיסקו - Cisco Partner Summit Digital Awards 2020.

מלם תים מייצגת פתרון טכנולוגי מתקדם הוליסטי לבחינות מרחוק – Proctortrack מבית Verificient
בתקופה זו, בה מתקיימים הלימודים מרחוק, ישנה חשיבות רבה ביעילות תהליך הלימוד בכלל וביצוע בחינות מרחוק, בפרט. תחום זה דורש תשומת לב מיוחדת מאחר ומדובר על כיתות גדולות, תלמידים בגילאים שונים והצורך בפיקוח ובדיקת הצלחת התהליך. קבוצת ה- IT מלם תים נענתה לאתגר ולאחר מחקר בחרה לייצג את Proctortrack מבית Verificient הנחשב לפתרון מתקדם, מאובטח ונוח לשימוש, ליישום בחינות מרחוק.

מלם תים חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Couchbase
מלם תים, קבוצת ה- IT הגדולה והמובילה בישראל, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Couchbase, ספקית מסד נתונים NoSQL ותייצג את פתרונותיה המתקדמים והאיכותיים בישראל.

מי דואג לטפל לך בנכס בימי הקורונה?
08/07/20 | נדל"ן
מאות אלפי דירות להשכרה קיימות בישראל (600,000 על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2014). בעלי הדירות הם אנשים שרכשו דירה להשקעה, יורשים או תושבי חוץ המחזיקים בדירות גם בישראל. החזקת דירה להשכרה אינה פשוטה כלל וכלל

יחידת המחקרים של האקונומיסט בסקר עבור Arm: ה- IoT מגשים את ההבטחה - 58% מהחברות מיישמות IoT, 57% דיווחו על החזר גבוה על ההשקעה
לאורך 7 שנים, ביסס את עצמו סקר IoT Business Index של The Economist Intelligence Unit (EIU) כמחקר המשמעותי והעמוק ביותר של צמיחת ה-IoT. מחקרים קודמים סיפקו מבט מעמיק באשר לקושי הגדול של ארגונים – כולל מגזרים קמעונאות, עסקים ותעשייה – לפרוץ את המשוכות הטכנולוגיות והכספיות של ה- IoT. אבל הדוח החדש צופה שינוי משמעותי בעשור הנוכחי ומעריך כי חסמי האימוץ יוסרו לרוחב כל המגזרים

חברת Priority Software וחברת PRODAC Systems חתמו על הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי עבור לקוחות תעשייתיים בעולם
, חברה בינלאומית מובילה לפתרונות ERP חתמה על שותפות טכנולוגית עם PRODAC Systems, ספקית של פתרונות MES ( - Manufacturing Execution Systemמערכות חכמות לניהול ושיפור הייצור) חדשניים עבור מפעלי ייצור בישראל ובעולם. השותפות תאפשר לשתי החברות להציע פתרון חדשני, המשלב את היכולות של שתי החברות ומספק מענה לכל

סקר אוהדי הכדורגל של Booking.com לקראת יורו 2020: כחמישית מהישראלים מוכנים לאבד את עבודתם בשביל לנסוע לחו"ל לצפייה בגמר היסטורי של אירוע ספורט
ענקית התיירות Booking.com, שותפת האירוח והאטרקציות הרשמית של UEFA EURO 2020TM, ערכה מחקר בקרב יותר מ-8,000 אוהדי כדורגל ב-12 מדינות באירופה (גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, בריטניה, רוסיה, בלגיה

מהפכה בתחום הדגרת הביצים: LIVEgg הישראלית פיתחה טכנולוגיה חדשנית המקצרת את הזמן הנדרש לזיהוי פוריות ביצים בהדגרה
LIVEgg מפתחת טכנולוגיה פורצת דרך אשר נועדה לייעל את תהליכי הדגרת הביצים וגידול העופות, להביא להתייעלות פיננסית משמעותית שעשויה להוזיל את מחיר הביצים ואף למנוע הרג מיותר של אפרוחים. היכולות האלקטרואופטיות הייחודיות של החברה מזהות את פוריות ביצי הרבייה כבר ביום החמישי להדגרה ומתקרבות

תחרות המארחים הטובים ביותר
ענקית התיירות Booking.com, המובילה העולמית בחיבור בין מטיילים למגוון הרחב ביותר של מקומות אירוח נהדרים, חוויות ואפשרויות תחבורה נוחות, הכריזה לאחרונה על השקת המהדורה השלישית של תחרות Booking Heroes. במסגרת התחרות, החברה מזמינה את לקוחותיה לספר לעולם על מארחים שהפכו את הנסיעה שלהם לבלתי נשכחת. תחרות Booking Heroes היא דרכה של החברה לציין לטובה מארחים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI