דף הבית הודעות לעיתונות צרכנות וקניות פרקטים הולכים על טבעי
פרקטים הולכים על טבעי
יורם פרקט מכירה והתקנה 03/09/14 |  צפיות: 4080

הולכים על טבעי

מאת יורם פרקט


גם בפרקטים אין כמו הטבע

גדולים וחשובים ממני אמרו שזה מוזר שלימודה עשוייה מחומריים מלאכותיים ואילו חומר ניקוי עשוי לימון טבעי. כך גם בפרקטים, כולם כבר יודעים שיש פרקטים מלאכותיים שנקראים פרקטים למינציה ויש פרקטים טבעיים העשויים מעץ אמיתי.

למרות שבין הפרקטים למינציה יש בהחלט מוצרים יפים למדי וחלה בשנים האחרונות התקדמות עצומה בתחום הזה,, עדיין אין כמו היופי האמיתי ויש רבים שלא יוותרו על פרקט עץ טבעי אמיתי לריצוף הבית שלהם.

פרק זה מוקדש כולו לפרקטים מעץ טבעי. אם אתם רוצים פרקט עץ יש כמה וכמה דברים שטרם דובר בהם בנושא זה ושממש כדאי לדעת.

סוגי פרקטים מעץ טבעי

על סוגי פרקטים מעץ כבר דובר לא פעם. הם בעקרון מתחלקים לשני סוגיים עיקריים, פרקטים שכבתיים ביניהם: פרקט דו שכבתי, פרקט תלת שכבתי ופרקט רב שכבתי לעומת פרקטים מעץ מלא ופרקט גושני.

אחוז ניכר מכלל הציבור בוחר בפרקטים שכבתיים, לרוב פרקט תלת שכבתי שהוא הנפוץ ביותר. הסיבה לכך היא שפע אפשרויות ומחיר זול יותר מאשר פרקט גושני מעץ מלא.

פרקטים מעץ מלא ופרקט גושני הם פרקטים שכל הלוח הוא מאותו עץ טבעי מקשה אחת. פרקטים כאלה הם הכי יקרים באופן משמעותי מפרקט שכבתי כלשהו וגם אפשרויות המשחק בגוונים הם מוגבלות לפי זני העץ השונים.

פרקט עץ אין פירושו בהכרח פגיעה בטבע

חשוב להבין שעיבוד עץ לפרקטים אין פירושו תמיד פגיעה בטבע, כריתת יערות והשמדתם. ממש לא.

העצים שנבחרים מגיעים ממקומות מבוקרים ומיערות ברי קיימא המנוהלים בהתאם לקריטריונים קפדניים, כפופים לתקנים מחמירים בינלאומיים האמונים על כך שחומרי הגלם של העץ והפיכתם ללוחות פרקטים ישמרו ויגנו  על המשאבים הטבעיים שלנו.

אם אתם רוצים לוודא שפרקט העץ שלכם אינו פוגע בטבע יש שתי תוויות חשובות לחפש. באופן כללי, הסמכתPEFC והסמכת FSC שמוענקת לעץ ממוצא אירופאי בניגוד לעצים מיתר העולם.

חשוב לציין כי לאלה אין ולא כלום עם איכות הפרקטים מעץ – שני התוויות רק מצביעות על כך שזה מגיע מיערות המנוהלים בסטנדרטים הטובים ביותר האפשריים, עם שיטות עבודה שמותאמים לתנאים מקומיים.מערכות הסמכה אלה אוספים את שלושה עמודי התווך של פיתוח בר קיימא - הסביבה, הכלכלה והחברה. כדי להיות בטוח במקור מעץ אירופאי, לבדוק שהוא נושא את תווית.

פרקטים מעץ ממוצא אירופאי לעומת פרקט עץ מסין ומהמזרח הרחוק

חשוב להבין שאם אין את התוויות הללו של הסמכתPEFC והסמכת FSC אשר הזכרנו קודם על הפרקטים אין פירושו בהכרח שהפרקטים הטבעיים הללו מקורם ממקומות שמנוהלים בצורה גרועה ופוגענית. כי התקן מוענק רק לפרקט אירופאי.

פרקטים מהמזרח הרחוק יהיו לרוב מעט זולים יותר, אין להם תקן עולמי כזה אבל זה לא אומר שהם אינם מנוהלים כראוי, יש ביניהם פרקטים איכותיים וטובים למרות שהם מהמזרח הרחוק.

ידוע כי לפרקטים למינציה מתוצרת סין יש שם של פרקטים נחותים וזולים. אבל כאן אנו מדברים על פרקטים מעץ אמיתי וכל הכללים שנכונים לפרקטים למינציה אחרים לחלוטין. בפרקטים מעץ אין דירוג שחיקה. אין משמעות לחברה אלא למאפייני עץ אחרים כמו, עובי שכבת העץ האציל, עובי הלוח, סוג הגימור ועוד.

מרבית הפרקטים העשויים מעץ האלון והבמבוק למשל, שמצויים שם בשפע, מגיעים דווקא מהמזרח הרחוק, ויש איתם נסיון טוב מאד בארץ כפרקטים שמחזיקים יפה במשך שנים רבות.

פרקט אלון הוא הכי פופולארי כיום בין הפרקטים מעץ טבעי למיניהם ומגיע בשלל סגנונות, אלון מולבן, אלון טבעי, אלון כפרי, אלון מעושן , אלון מבוקע ועוד. הוא הכי נוח לעיבוד והיחידי שניתן לגוון ולצבוע. מחירו נוח מאד ואלה הסיבות שהוא כה נפוץ.

טיפים לבחירת פרקטים מעץ טבעי

כדי למצוא פרקטים מעץ טבעי איכותיים לריצוף הבית שלכם אתם חייבים להיעזר ביעוץ מקצועי מתאים. ולפניכם כמה טיפים חשובים בנושא זה

מוכרחים לראות את הפרקטים במשטח גדול ולא בדוגמא או בלוח אחד כדי להתרשם בצורה הנכונה.  בחירה על פי דוגמא של פרקט עץ או לוח בודד יכולה ממש להטעות כיצד זה יראה בתוצאה הסופית.

כדאי לדעת שלא ניתן לקבל הצעת מחיר רצינית על פרקטים מעץ בלי לראות אותם. זה לא למינציה שעל פי מספר דגם ניתן להשוות בין מקומות שונים. יש פערים גדולים מאד בין עץ אחד למשנהו אפילו זה מאותו זן של עץ.

פרקטים מעץ טבעי יכולים להגיע בגימור לכה או בגימור שמן. קיימים גם פרקטים מעץ טבעי ללא גמר ואז הגימור נעשה לאחר ההתקנה בשטח. עם זאת, מומלץ לבחור דווקא בפרקט שמגיע כבר מהמפעל עם הגימור שלו, כך תוודאו ששכבת הלכה או השמן תהיה עמידה וטובה יותר.

לסיכום

אם חשקה נפשכם ביופי הטבע שיכנס לבית, השקיעו בפרקט עץ איכותי, זה לא במקום לחסוך כמה שקלים בודדים, היעזרו במומחים לפרקטים עץ ואל תוותרו על עבודה מקצועית ברמה גבוהה כדי שתוכלו להתענג על יופי הטבע לאורך שנים רבות.

יורם פרקט מכירה והתקנה מראשוני העוסקים בפרקטים בישראל

אולם תצוגה לכל סוגי הפרקטים

רח' אהוד קינמון 29 אזור תעשייה בת ים

טל: 050-9911998

©כל הזכויות שמורות ליורם פרקט. תוכן מקורי ואין לעשות שימוש ללא קבלת רשות מראש ובכתב מאת בעל זכויות היוצרים על פי החוק


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יורם פרקט מכירה והתקנה

יורם פרקט מכירה ו התקנה

פרקטים וריצוף עץ לבית ולעסק

ביקור יעוץ מקצועי ודוגמאות פרקטים עד בית הלקוח חינם

טל: 050-9911998

http://yoramparcet.webix.me/



 


מאמרים נוספים מאת יורם פרקט מכירה והתקנה
 
קונים פרקט ? דרישות כספיות יקפיצו את המחיר ברגע ההתקנה
קונים פרקט . דרישות כספיות נוספת יקפיצו את מחיר ההתקנה ברגע הגורלי והקובע. מה לעשות ואיך לקנות פרקט כולל התקנה בשכל מבלי לשלם עוד כספים ולהיות שבוי בידי מתקינים על כך במאמר לצרכן מאת אמן פרקטים ותיק יורם פרקט בעלים של חנות תצוגה לפרקטים באזור תעשיה בת ים

פרקט עץ מדריך קניה נבונה ונכונה
18/06/15 | צרכנות
כמדובר על פרקט עץ אמיתי טבעי לבית זה עולה לא מעט וזו השקעה לטווח ארוך של שנים ולכן כאן נגיש לכם מדריך קנייה נכונה ונבונה של פרקט עץ כזה מאת אמן פרקטים ישראלי ותיק יורם פרקט בעלים של חברת יורם פרקט בת ים

מעונין לקנות רק פרקטים למינציה יש לי כבר מי שיתקין
14/12/14 | שיפוצים
מעונין לקנות רק פרקטים למינציה יש לך כבר מי שיתקין את הפרקט, שיפוצניק או מתקין פרקטים נהדר עכשיו רק נשאר למצוא פרקטים טובים במחיר טוב. כאן נבהיר מה צריך חלדעת בבואך לקנות פרקטים למינציה ועם מה להצטייד ומה חשוב שקונים רק פרקטים בחנות בלי התקנה.

פרקטים מגמות
פרקטים מגמות מאת יורם פרקט מומחה לפרקטים

אז איך מתקינים פרקטים ? יורם פרקט
אז איך מתקינים פרקטים ? יורם פרקט אוטוריטה ישראלית לפרקטים מסביר איך בעצם מתקינים פרקטים ? איך מתקינים פרקטים למינציה ואיך מתקינים פרקטים עץ. מה דרוש. כל ההסברים הנדרשים.

פרקטים הולכים על טבעי
פרקטים הולכים על הטבעי - כאן נדבר על פרקט טבעי הכי טבעי שיש בפרקטים. על פרקטים מעץ אמיתי טבעי, מה מקורים, איזה סוגים יש, על כריתת יערות לשם עיבודם ללוחות פרקטים, על תקנים בין לאומיים לפרקטים ולעץ, וגם טיפים לבחירת פרקט טבעי. מאת יורם פרקט.

פרקטים למינציה מיוחדים
26/08/14 | קניות
במאמר זה נגיש לכם סקירה קצרה על סוגי פרקטים למינציה שונים מהסטנדרט המקובל. פרקטים למינציה מיוחדים ששוה להכיר למי שמחפש משהו מיוחד מאת יורם פרקט מומחים לפרקטים

פרקטים במבוק טבעי או מלאכותי
12/04/13 | שיפוצים
פרקטים במבוק טבעי או מלאכותי. מה זה הבמבוק למה הוא מתאים לשמש כריצוף על סוגי במבוק התקנת פרקט במבוק וצבעים אופייניים לפרקט במבוק

על פרקטים דובדבן ומה שמאפיין אותם
11/04/13 | שיפוצים
אם מדברים על ריצוף הבית ועל פרקטים באופן כללי אז אין ספק שפרקטים דובדבן מככבים בראש רשימת המבוקשים לבית. במאמר זה נתרכז בפרקט דובדבן ומה שמאפין אותו, סוגי פרקטים דובדבן למינציה ועץ וגם הצבעים העזים שתורמים לעיצוב הבית

רוצים פרקטים לבית ? קבלו 7 טיפים יקרים מפז
רוצים פרקטים לבית ? קבלו 7 טיפים יקרים מפז שלא מגלים לכם בחנויות הפרקטים. מה צריך לבדוק לדעת ולברר לפני התקנת פרקטים וקניית פרקטים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI