דף הבית עיצוב ואדריכלות אדריכלות נוף ספסלים שנויים במחלוקת
ספסלים שנויים במחלוקת
centrifogo 27/10/14 |  צפיות: 20750

הספסלים הציבוריים, אלו הנמצאים ברחובות הערים ובגנים הציבוריים לנוחיות התושבים, יוצרים לעיתים בעיות או נמצאים במרכזן של בעיות. העיריות מחפשות פתרונות לבעיות שונות ולעיתים מיישמות אותם בעיצובי הספסלים. לעיתים יש רעיונות טובים כמו ספסלים מיוחדים לסקייטבורד וספסלים המעודדים אנשים לתקשר אחד עם השני. אך תתפלאו לשמוע אבל ישנם עיצובים של ספסלים אשר שנויים במחלוקת!

אחד הספסלים שגרמו למחלוקת אשר הוציאה אנשים למחאה ברחוב היה ספסל אשר הוצב בשכונת יוקרה בלונדון.  בעיצוב הספסל הותקנו דוקרנים אשר זכו לכינוי "דוקרנים כנגד חסרי בית", המתנגדים השוו את הדוקרנים לאלו אשר מותקנים כנגד יונים. מטרתם של הדוקרנים הייתה למנוע מחסרי בית לישון על הספסלים, המוחים גינו בתוקף את הרעיון אשר גרם לדה יומניזציה של חסרי הבית. רעיונות מסוג זה נפוצים בכל העולם ולא רק בלונדון והם נכנסים תחת הכותרת 'ארכיטקטורה הגנתית' אשר אמורה להשתמש בעיצוב בשביל לתת פתרונות לבעיות הדורשות אסטרטגיה הגנתית.

רעיון הדוקרנים נשמע מזעזע לרבים, מבחינה חברתית הוא אינו פותר שם בעיה אלא רק מרחיק את הבעיה מהעין שלנו. אמנם רעיון הדורנים זיעזע רבים וגרם להם למחות אך ישנם ספסלים רבים במרחב הציבורי של העיר לונדון אשר עוצבו לאותה המטרה, כנראה ששם זה נעשה בצורה יותר מעודנת ולכן לא גרם למחאה כל כך גדולה. לדוכגמה תוכלו למצוא בלונדון ספסלים בעלי מבנה גלי ומחליק, ספסלים בעלי משענת יד אשר מוקמה במרכז הספסל וספסלי אוטובוס קצרים שלא מאפשרים לחסרי בית לישון עליהם. לונדון אינה העיר היחידה, הדבר נפוץ בכל העולם.

בעולם ניתן למצוא דוגמאות דומות לעיצובים אשר נועדו לשרת מטרות מסוג זה. למשל באחד הפארקים בסין תוכלו למצוא ספסלים בתשלום לפי זמן, כך הם מונעים מאנשים לשבת על הספסל יותר מידי זמן. על הספסל ישנם קוצים המפריעים לכם לשבת, אך כשמכניסים מטבעות הקוצים נעלמים ואתם יכולים לשבת בנוחיות עד שנגמר הזמן. קוצים אלו אינם גורמים נזק אלא רק אי נוחות למי שיושב עליהם.

אנו מאמינים ומקווים שלא נראה ספסלים כאלו בארצנו. על פי החזון שלנו הספסלים נועדו לשרת את הציבור, כל הציבור וללא הפלייה. ספסלים ציבורים נקנים בכספי הקופה הציבורית, זהו הכסף שמקורו במיסים שונים שהציבור משלם. אין צורך לגבות כסף מהציבור עבור ישיבה על ספסלים אשר נבנו בכספו. הספסלים נועדו לקרב בין בני אדם ולא ליצור הפלייה, ריחוק וניכור בין בני אדם. הספסלים הם ריהוט רחוב אשר נועד לשרת את כולם, כולם מוזמנים לשבת ולהינות מהספסלים הציבוריים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 centrifogo


 


מאמרים נוספים מאת centrifogo
 
עלות פיתוח מוצר - איך מחשבים את זה?
תהליך פיתוח המוצר הוא תהליך מורכב הכולל בתוכו מספר שלבים שלעתים לוקחים זמן רב. בתהליך לרוב אנו מתייעצים עם אנשי מקצוע רבים הכוללים מהנדסים מסוגים שונים,

חוקר פרטי בירושלים - מקצועיות, אמינות ויכולת לספק את המידע הנדרש במהירות וביעילות רבה
24/03/15 | חקירות
חוקר פרטי בירושלים יספק לכם שירות מקצועי, דיסקרטי ואמין על ידי שימוש בשיטות חקירה שונות. תפקידיו של חוקר פרטי בירושלים נפרסים לתחומים רבים הקשורים לחייהם של אנשי עסקים, אנשים פרטיים, אנשי ציבור ועוד

הרשמה לאתר הכרויות -מאפיינים ויתרונות
24/03/15 | הכרויות
קצב החיים התובעני בו אנו חיים לעתים משכיח מאיתנו את משמעות החיים ואת הדברים החשובים המרכיבים אותם ביניהם קשר זוגי ומחייב

בחירת גנרטור
13/11/14 | צרכנות
רוצים לארגן אירוע במקום שאין בו חשמל? או אולי ישנה איזו עבודה שאתם צריכים לעשות במקום המנותק מרשת החשמל?

איך להמנע מטעויות בהזמנת שירות הובלות קטנות
בכל שנה מתבצעים בארץ אלפי העברות של בתים, משרדים, מפעלים וכדומה. מתוך החברות הרבות העוסקות בתחום הגדול של הובלות בכלל

הובלות קטנות בצפון - 6 טעויות שתרצה להמנע מהן
תכנון נכון של יום המעבר והימים הקודמים לו, הוא בדר"כ ערובה לכך שהארוע יעבור בצורה רגועה יותר, ועם פחות "הפתעות" בלתי צפויות.

של השכרת גנרטורים
04/11/14 | צרכנות
באופן קבוע אני טוען שהשכרת גנרטורים היא הדבר המשתלם ביותר. כאשר רוצים לארגן אירוע או לצאת לעבודה במקום המנותק מרשת החשמל או שרשת החשמל כשלה אז הגנרטור הוא הפתרון הטוב ביותר.

ספסלים שנויים במחלוקת
הספסלים הציבוריים, אלו הנמצאים ברחובות הערים ובגנים הציבוריים לנוחיות התושבים, יוצרים לעיתים בעיות או נמצאים במרכזן של בעיות. העיריות מחפשות פתרונות לבעיות שונות ולעיתים מיישמות אותם בעיצובי הספסלים

ספסלים מיוחדים
ספסלים הם חלק בלתי נפרד מהמרחב הציבורי ויש להם חשיבות רבה. לכן תוכלו למצוא סוגים רבים של ספסלים ברחובות הערים, בכיכרות, בטיילת, בפארקים ובגנים לנוחות התושבים

ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים
ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים הם מושלמים למנוחה והתרגעות וגם לאינטראקציה חברתית. הספסלים משדרגים את המרחב הציבורי ולמעשה פארק ללא ספסלים הופך להיות חסר תועלת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI