ש: אניבעיקרון.
אליעד:אוקי.
ש: הולך לאיזהמקום מסוים ומסביר שמה כל מיני דברים.
אליעד: עד כאןהגיוני מסביר כל מיני דברים גם בלי קשר למקום מסוים.
ש: כן כמובןבהקשר, עכשיו כשאני יושב ומתכנן איך להסביר את הדברים לבד עם עצמי בדמיון מהשנקרא.
ש: אז אניקופצות לי מלא אפשרויות תוך כדי שאני מתחיל להסביר את זה ואז פתאום קופצות לי מלאאפשרויות זה מעמיס אותי וכאילו אני מרגיש שכאילו אני מאבד את הפוקוס כי קופצים ליכל מיני היפוכים, אני בא לי להסביר לפה טוב אבל יש את, אני כאילו את ההיפוך של זהואז עולה לי היפוך ועוד היפוך ואז זה מתחיל להיות לי עמוס ועמוס ואז כאילו אני בסוףאומר טוב לא יודע.
אליעד: מה אתהבעצם אומר אתה אומר שאתה מנסה להסביר איזה תהליך וקופצות לך מלא דרכים להסביראותו?
ש: קופצות ליזה כמו.
אליעד: שים לבשאתה לא תענה לי על מה שאני שואל תמשיך.
ש: רגע שנייהאני מנסה להבין את עצמי קודם לפני שאני עונה לך.
אליעד: באמתאז אולי תנסה להבין את עצמך לפי מה שאני שאלתי.
ש: אוקי מהשאלת?
אליעד: אתהמנסה להסביר לאנשים משהו קודם כל אתה בכלל בטוח שמה שאתה רוצה להסביר להם נכון? באנתחיל משם.
ש: קודם כלאני חושב שהוא נכון ברמה מסוימת.
אליעד: אוקיבאופן יחסי אתה בטוח שהוא נכון, לא אולי אתה בכלל לא בטוח שהוא נכון לכן אתה לאיודע איך להסביר להם אותו, אולי יכול להיות שאתה בא להסביר לאנשים נגיד אתה אומרלאנשים "צריך להרים את יד ימין למעלה" ואתה אומר "רגע בכלל צריך להרים את יד ימיןלמעלה?" ואז אתה מתחיל לנהל עם עצמך דיון אם צריך להרים את יד ימין למעלה ולכן אתהלא מצליח להסביר להם שצריך להרים את יד ימין למעלה כי אתה לא בטוח שצריך להרים אתיד ימין למעלה.
ש: נכון.
אליעד: אזאולי מזה הבעיה בכלל זה לא קשור לשום דבר זה קשור לזה שאתה בכלל לא בטוח.
ש: לא זה נכוןשלא חייב כי יש כמה אפשרויות זה בדיוק מה שאני מנסה לומר לך שיש כל מיניאפשרויות.
אליעד: הוארוצה לדעת איך להסביר, בגדול הוא מתאר תהליך שהוא מנסה להסביר משהו והוא מסתבךבמחשבות והוא לא יודע איך להסביר והוא רוצה לדעת איך להסביר זאת המהות של מה שהואאומר.
ש: מול מטרהשל כאילו מה אתה רוצה להעביר.
אליעד: תגידילי מה נסגר איתך, הלאה תמשיך.
ש: אוקי אזאחת הסיבות זה נכון שאני לא בטוח שזה נניח לדוגמא סתם לחצות את הכביש לדוגמא אני לאבטוח.
אליעד: אנישאלתי שאלה עכשיו, אתה בא להסביר להם משהו קודם כל כשאתה בא להסביר להם אותו אתהבכלל חושב אתה כאילו סגור על זה שאתה רוצה להסביר להם את זה בכלל, אתה סגור בכללשאתה רוצה להיות שם בא נתחיל מזה אולי אתה בכלל לא בטוח שאתה רוצה להסביר להם משהואולי אתה אומר "אולי אני לא אולי כדאי שאני לא אסביר להם" בא נתחיל מזה.
ש: מה זאתאומרת?
אליעד: תראהבא נלך בפשוט.
ש: בהנחה שאנירוצה להיות ובהנחה שאני שזה.
אליעד: הבנתיתראה כשאתה מסביר למישהו משהו נגיד שאני מסביר לך עכשיו משהו נניח אוקי אז קודם כלצריך לרצות בכלל, קודם כל להניח שאני פה ואתה שם נניח שאתה שואל אותי שאלה זאת גםהנחת יסוד, נניח שאני רוצה לתת לך את התשובה להניח שאני יודע מה התשובה להניח שאנייודע מה התשובה ולהניח שאני יודע להסביר אותה זה הנחות יסוד. השאלה היא אם אתה מניחאת כל הנחות היסוד האלה או שאולי גם חלק מהנחות היסוד גם, אתה מבין מה אני אומר אתהעכשיו עומד מולם.
ש: אני עכשיובא להסביר למישהו משהו מה זה משנה זה לא משנה גם איפה מי, בא אני רוצה להסביר זאתהסיטואציה.
אליעד: קודםכל אתה בטוח שאתה רוצה להסביר לו או שאולי יש לך ספק "רגע אולי אני לא רוצה לגלותלו".
ש: נניח שאניכן רוצה להסביר לו.
אליעד: סבבהואתה בטוח שאתה רוצה להסביר לו את ההסבר הזה, יש לך בראש מה ההסבר שאתה רוצהלהסביר?
ש: זהו שאנילא מצליח למצוא איזה הסבר שיגיע שיספק אותי ולכן אני מסתבך.
אליעד: בסדראז מה השאלה אז אתה לא בטוח מה ההסבר אתה לא יודע מה ההסבר ולכן אתה לא יודע להסבירנכון.
ש: אבל אניחושב שכן יש איזה אני חושב שזה כן.
אליעד: מההתשובה? התשובה היא פשוטה אם אתה מתיימר לתת הסברים מוחלטים אתה בבעיה תן הסבריםיחסיים.
ש: זהו זאתהבעיה.
אליעד:שלך?
ש: שלי.
אליעד: יפה אזאני אומר לך תסביר הסברים יחסיים אם אתה אומר אתה יכול להגיד "אני לא מסביר עד שאנילא בטוח שזה נכון" ואז אתה לא תסביר ואתה יכול להגיד "אני מסביר אם כן אני בטוח שזהלא נכון" ואז אתה יכול להסביר מה שאתה רוצה.
ש: אז איך זהשאני יכול לדבר על מה שאני עושה או יכול להיות על מה שאני אעשה, כי אני שמתי לבלהבדל בין זה כי כשאני מחפש את, הרי מה אחד הדברים ששמתי לב אליהם שאני כאילו רואהבכל הסבר איזה סוג של חיסרון אני רואה אפשרות אחרת ששוללת אותו.
אליעד: שמההשכל שבדבר אז מה באותו דבר זה גם יכול להיות רצון כל רצון שיש לך אתה רואה רצוןששולל אותו. עכשיו מה המהות של העניין? המהות של העניין היא האם אתה מסוגל להרגיששביעות רצון מדבר יחסי זאת מהות העניין, סתם בחיים באופן כללי אם אתה מסוגל ליהנותממשהו יחסי ממשהו שהוא לא מושלם אז סבבה אז אתה אומר "אוקי זה לא מושלם ואני יכולליהנות מזה אז אני גם יכול להסביר משהו שהוא לא מושלם".
אבל אם אתהאומר "לא רע לי כי זה לא מושלם לא שלם עם זה לא רוצה להחזיק בזה" אז אתה גם יכוללהגיד "אני לא רוצה את ההסבר הזה הוא לא מושלם" ואז תהיה בעיה עכשיו אתה לא יכוללהסביר אותו כי אתה לא מרוצה ממנו כי הוא לא מושלם. הבנת?
ש: אני מביןאת זה.
אליעד: אוקיאז מה אתה רוצה, עכשיו אז לכאורה אתה נקרע בין הרצון שלך להשיג שלמות לבין להסתפקביחסי אבל זה לא נכון, למה זה לא נכון?
ש: כי מצדהמוחלט אין הבדל בין זה לזה.
אליעד: כי אםהיית מחפש את השלמות אז לא היית בטוח בכלל שיש הבדל בין שלמות ליחסי ואז לא הייתהבעיה אבל אתה מעמיד פנים שאתה מחפש שלמות ואז אתה אומר "אני נתקע כי אני רוצה להגיעלשלמות" כמו מלא משוגעים. אתה אומר "זה לא מספק אותי הדברים היחסיים" אתה אומר "אנירוצה מוחלט אני פרפקציוניסט, אני רוצה נגיד פרפקציוניזם".
ש: באופן יחסינכון זה הפרפקציוניזם אבל באופן יחסי.
אליעד: כן אזזאת התחזות אם היית רוצה פרפקציוניזם עם הסוף היית רוצה פרפקציוניזם במאה אחוז אזהיית אומר "האם זה שאני רוצה פרפקציוניזם זה עצמו דבר שהוא עצמו שלם" אתה לא בטוחבמאה אחוז שאתה אמור להיות פרפקציוניסט אז למה אתה פרפקציוניסט אז תגיד "לא מה אניצריך להיות בטוח במאה אחוז?" כן תהיה פרפקציוניסט עד שאתה לא בטוח במאה אחוז שאתהצריך להיות פרפקציוניסט אל תהיה פרפקציוניסט.
אז מה האמתשאם אתה תלך "עד הסוף" ואתה תראה שאתה לא יודע כלום אז אתה אומר "יש יחסי יש מוחלטזה שיש הבדל ביניהם זה גם לא בטוח, אפשר לשחק מפה ואפשר לשחק משם" אם אתה רוצהלנטרל הסבר תבדוק האם הוא נכון באופן מוחלט אם אתה רוצה לאשר הסבר תבדוק אם הואנכון באופן יחסי זה הכל. אתה מבין?
ש: כן מהשמפליא אותי שזה משהו שאני עושה אותו כאילו בלי, זה מה שקורה גם ככה זה המשחק שליאני משחק לדוגמא אני עברתי ועברתי טוב איך להסביר טוב אמרתי טוב אז תסתפק אל תחשובעל שאר האפשרויות אל תחפש את המוחלט בזה.
אליעד: מההבעיה בזה שיש עוד אפשרויות?
ש: קודם כלהשאלה מאיזה נקודת מבט.
אליעד: אז מהאם יש עוד אפשרויות אז מה אמרו לך אתה חייב להסביר הסבר מוחלט שנכון במאה אחוז ואםלא אל תסביר אותו?
ש: אולי זההציפיות שלי מעצמי, אני חושב שזה הציפיות שלי מעצמי כי אני חושב שתמיד יש בקהל איזהמישהו שהוא ככה מסתכל על הדברים האלה מהנקודה הזאתי שלי ושמה באים עוד כל מינירצונות אחרים שקשורים גם כן להערכה עצמית וכו'.
אליעד: אניאומר בפשוט השאלה היא האם אתה מסוגל להיות מרוצה ממשהו יחסי כן או לא, עכשיו אם אתהנצמד לאמת השאלה על מי אתה מביא את נטל ההוכחה האם נטל ההוכחה הוא על ההסבר כשאתהרוצה להסביר האם אתה אומר לעצמך "האם אני בטוח...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | יועץ טיפולי,ייעוץ אישי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מגשר
הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ טיפולי, ייעוץ נפשי, לא מצליח להחליט,פסיכולוגיה, לקוחות, להחליט, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להסביר,חינוך ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...