דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית שבין 07/09/09-11/09/09
סקירת מט"ח שבועית שבין 07/09/09-11/09/09
ענבר צייגר 07/09/09 |  צפיות: 3063

דולר-שקל: ללא סקירה השבוע.

יורו-דולר: הצמד ממשיך בהתכנסות, כמו גם "לשחק" סביב אותו מחיר פחות או יותר חרף תנועות מעלה ומטה במהלך שבוע המסחר. עדיין כוחות השוק מושכים באותה עוצמה לשני הכיוונים, בעוד שהכיוון בכללותו אינו ברור. מסתמן שתחילת שבוע המסחר החדש תאופיין על ידי גל עליות אפשרי, אולם בתנאי שהמחיר יחצה את שער 1.4330 בכיוון מעלה. אבל יש להיות זהירים שכן ממילא לא בהכרח שמדובר בעליות דרמטיות, היות שעדיין במבט רחב הכוח בכל זאת נמצא יותר אצל המוכרים והשער מתקשה להעלות כלפי מעלה ולחצות את נקודת האל-חזור עליה הוא נמצא כרגע ו"משחק" בה כבר זמן ניכר. מה גם שזו נקודת התנגדות משמעותית. באופן כללי - לא הכי מומלץ לסחור בשלב זה עם צמד זה עד שתתבהר התמונה עם הדולר שמספק בינתיים אינפורמציה סותרת.

סטרלינג-דולר: הפאונד המשיך את הירידות הצפויות, לאחר שהתקשה לחתוך כלפי מעלה את נקודת האל-חזור, אולם שלושת ימי המסחר האחרונים של שבוע המסחר החולף אופיינו דווקא בעליות. זאת לנוכח הגעת השער למיצוי טכני מלא, שלווה בתבנית היפוך תואמת ופריצת קוו מגמה יורד. ייתכן שבתחילת השבוע נמשיך להבחין בעליות, שכן האינדיקאטורים שבטווח הקצר מצביעים על כך, אולם במבט רחב עדיין אנו למדים על מגמה דובית דווקא.

דולר-יין: גם צמד זה מתכנס ומתכנס ואף המשיך בכך לאורך שבוע המסחר החולף, תוך שהוא מגיע בירידות שערים עד לקו המגמה העולה ושם נבלם, בעוד הוא ממשיך "לשחק" על קו זה. יחד עם זאת במבט רחב ניתן להבחין בתבנית היפוך, לאחר שהשער נבלם על קו המגמה האמור, שהינו גם קו בלימה של פיבונאצ'י - מה שמצביע על עליות אפשריות בתחילת שבוע המסחר החדש. לכך מתלווה גם מומנטום שמתחזק, שאף מעצים הערכה זו. עם זאת - לא מומלץ לנקוט בפוזיציות ארוכות טווח או עתירות פיפסים, שכן יש לזכור שכל המסחר מתנהל בתוך התבנית, ותוך כדי התכנסות. לכן, יש להיות זהירים ועם יד על הדופק. בכל מקרה רצוי שלא להיכנס לעסקה שוורית לפני שהשער חוצה את מחיר 93.05 .

דולר-קנדי: כפי שנמסר בסקירה הקודמת אכן עליות השערים שהיו צפויות ושאפיינו את תחילת שבוע המסחר החולף התחלפו די מהר, גם כן כצפוי, בירידות מחודשות. השער שהגיע עד לקו הבלימה של קו המגמה היורד אופיין גם בתבנית היפוך שציינה את תחילתן של הירידות אליהן התוועדו ואשר צוינו תחילה. גם עתה צפויות עדיין ירידות אפשריות, הגם שתחילת שבוע המסחר החדש יכול להתאפיין בעליות קלות תחילה נוכח חתירה למימושים לאחר הירידות היותר חדות של סוף שבוע המסחר החולף. יחד עם זאת, מי שלא נמצא עדיין בעסקה דובית מומלץ שייכנס אליה רק לאחר שהשער יחתוך כלפי מטה את המחיר 1.0820, וגם אז יש לקחת את העסקה בכמה מנות קטנות ומדודות, שכן אנו לקראת כמה נקודות בלימה משמעותיות, כשברקע - באם מתבוננים על מהלך העניינים במבט רחב - מוצאים מומנטום שמתחזק ואפשרות לעליות מחודשות בטווח הבינוני.

אוסטרלי-דולר: הצמד נמצא במצב מאוד מעניין ומסקרן. מצד אחד אנו מוצאים עליות חדות של סוף שבוע המסחר החולף. השער הגיע לשיא חדש ואף סגר את יום ושבוע המסחר מעל לשיא, וזאת לאחר שהותיר מבנה מחירים עולה וטרנד "בריא" בו השיאים החדשים באמת מחליפים תפקידים מקווי התנגדות לקווי תמיכה - כל זאת מציין מצב שמעודד לגבי עליות צפויות. במידה ואלו תמשכנה ניתן יהיה להיכנס לעסקת לונג בשני אופנים: הגישה האגרסיבית - בשבירת השיא של הנר האחרון שסגר את סוף השבוע החולף, ולעומת זאת מי שמעדיף את הגישה השמרנית יותר - לאחר תיקון, אם וכאשר באמת יקרה, שיצביע על כך שהשער "בודק" את המחיר ממנו פרץ, "נוגע" בו או קרוב אליו, וחוזר מעלה. עם זאת - לא מומלץ למהר ולהיסחף אחר פוזיציות שווריות, אלא לבדוק כל הזמן את העסקה, שכן יש להבחין בכמה נושאים שיש לתת עליהם את הדעת בכובד ראש: ראשית - השער הגיע לנקודת האל-חזור וסגר בדיוק (!) עליה. שנית - מזה זמן שבכל זאת השער "משחק" סביב קו הבלימה של פיבונאצ'י ועוד לא "עזב" אותו לחלוטין באופן משמעותי, לפחות לא עד שלב זה של סיום שבוע המסחר החולף. שלישית - אנו מוצאים פסגה משולשת שנפרצה רק קלות, כך שעדיין זה לא לגמרי מספיק כדי לגבש החלטה על עסקת לונג חד משמעית. רביעית - חרף העליות הממושכות אנו מבחינים בכל זאת במומנטום שהולך ונחלש. לכן - יש לנקוט בזהירות.

דולר-פרנק: צמד שמאוד בעייתי ולא מומלץ למסחר בשלב זה. רווי בסתירות ואי וודאות. על פניו ניראה שנוכל להבחין בתחילת שבוע המסחר ככל הנראה בירידות שערים, אולם ספק אם הן תהיינה משמעותיות או לטווח ארוך. בכל מקרה - יש להיזהר, שכן במבט רחב אנו דווקא מוצאים מומנטום שהולך ומתעצם לכיוון עליות שערים. כללית - יחסי הכוחות מאוד חזקים ודי שווים בעוצמתם, מושכים לשני הכיוונים יחדיו ומותירים את המסחר ואת השער פחות או יותר על כנו. גם אם נכון לרגע זה כשמדובר בטווח הקצר יותר ויותר סימנים מעידים על אפשרות לירידות שערים, בכל זאת זמן רב אנו נמצאים על נקודת תמיכה מאוד משמעותית ומאוד קריטית מכמה וכמה מובנים. באופן כללי הגרף מצביע על מגמת ירידה ארוכת זמן עם קו מגמה יורד ומבנה מחירים תואם. יחסי הכוחות לעת עתה נוטים יותר למוכרים. השער הגיע עד לנקודת הבלימה של פיבונאצ'י ואף ניכר שחרג ממנה במקצת לכיוון מטה. מה שמצביע ביתר שאת על אפשרות של מהלך ירידות במהלך. האינדיקאטורים פחותי משמעות בשלב זה במיוחד לאור העובדה שהחיווי שניתן מהם די "אנמי" ולא ברור, וזאת לאור העובדה הלגיטימית שהשער נמצא במקום שנעצר בו וכבר תקופה ארוכה "משחק" עליו. פריצת קו התמיכה באופן ברור, כך שילווה באינדיקאציות נוספות שמלמדות על "בריאותו" של המהלך אכן יכול לסמל את המהלך הירידות היותר דרמטי האפשרי. מאידך באם בכל זאת השער יחל בעליות רצוי להימנע מלהיכנס לפוזיציות שווריות בטרם הוא יחצה את מחיר 1.1030 . לכן, בשורה התחתונה הכול פתוח, הכול יכול לקרות עם צמד זה כפי שאנו מבחינים את מצבו בשלב זה. נכון יותר להתרחק ממנו כרגע, להעדיף מסחר על צמד אחר.

הסקירה מבית פורקס פרוז - פורטל מסחר במט"ח

הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענבר צייגר


 


מאמרים נוספים מאת ענבר צייגר
 
סקירת מדדים שבועית 14.12.09
מדד דאו-ג'ונס - אין למעשה הרבה חדש לגבי מדד זה מכפי שהובא בסקירה הקודמת. עדיין ניכר מאבק עיקש בין הקונים והמוכרים, בעוד הדבר מקבל את ביטויו בגרף מדשדש לאורך זמן רב יחסית. כמו-כן, אנו עדיין מוצאים שגל העליות נחלש, המומנטום גם הוא "מדשדש" ועם הפנים לכוח הולך ודועך, ובנוסף, גם האינדיקאטורים האחרים מצביעים על סיפור דומה

סקירת מט"ח שבועית 14.12.09
14/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כמעט ואין שינוי מהסקירה משבוע שעבר. כפי שנמסר, קשה היה לומר שגל הירידות שפקד את המטבע האמריקאי הגיע לסיומו, ואכן גילינו במהלך שבוע המסחר החולף, שלאחר פתיחת מסחר בעליות, שאף חצו את המחיר 3.8000 ושאיפשר להיכנס לעסקת לונג צנועה, שהניבה רווח עד לקו ההתנגדות, מצאנו לאחר מכן שוב ירידות שערים שלוו בהתחזקותו של המטבע הישראלי דווקא.

סקירת נאסדק ודאו ג'ונס שבועית 7.12.09
08/12/09 | שוק ההון
מדד דאו-ג'ונס - אכן האפשרות להמשך עליות, כפי שהובא בסקירה הקודמת, בא לידי ביטוי בשבוע המסחר החולף. יחד עם זאת, גם כן כפי שנמסר בסקירה הקודמת, גל העליות הולך ונחלש.

סקירת מט"ח שבועית 7.12.09
08/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת - הצפי לירידות בשבוע המסחר החולף אכן לא אכזב. כמו-כן הומלץ לסוחרים שלא "ללכת שולל" אחר המגמה הדובית המסתמנת היות שעדיין ניכר הכוח אצל הרוכשים. גם תסריט זה אכן התממש - ביום המסחר האחרון של השבוע החולף הגיעו עליות משמעותיות באופן יחסי לאחר שבוע של ירידות שערים של הדולר מול עמיתו הישראלי

סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
30/11/09 | מט"ח
דולר שקל: אכן מי שפעל בהתאם להנחיות שהובאו בסקירה הקודמת - מסתבר בדיעבד שהפעיל בהחלט "שכל ישר". הסימנים הצביעו שאכן אנו עומדים בפני מהלך תיקונים לגל העליות שקדם לו, ושלגביו הופיעו סימני בלימה, אך בד בבד הסוחרים הוזהרו להיות עם היד על "הדופק" עם פוזיציות השורט. בפועל אכן נר ההיפוך שאותת על אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית נפרץ וכניסה למהלך יורד היה נכון וראוי.

סקירת מדדים שבועית 30.11.09
30/11/09 | שוק ההון
הסקירה משבוע שעבר הוכיחה עצמה. הומלץ שלא להמשיך ולהסתמך על המשך עליות אפשריות, ובוודאי שלא להיגרר אחר פוזיציות שווריות, וזאת חרף העובדה שהמגמה ממשיכה להיות עולה, כמו גם קו המגמה עצמו. הצפי לירידות שערים רק הלך וגבר, ואכן צפינו בו במהלך שבוע המסחר החולף.

סקירת מכשירים כלליים 23-27/11/09
25/11/09 | השקעות
מדדים עולמיים וניתוח פנדומנטלי מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 23-27/11/2009
25/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

נאסדק ודאו ג'ונס - סקירת מדדים שבועית
16/11/09 | שוק ההון
מדדים עולמיים ויומן אירועים כלכליים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 16-20/11/2009
16/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI