דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה חשיבות דולה
חשיבות דולה
אייל בהרב 03/11/09 |  צפיות: 2656

לידה מתחילה  בהיריון. לידה היא חוויה מרגשת, מכוננת, לא אחת אף מטלטלת. היא משנה את החיים בבית. לידה ראשונה הופכת בני זוג להורים. היא יוצרת משפחה. כל אישה זקוקה לסיוע, לאוזן קשבת, ליד תומכת. גם כאשר בן הזוג מבין, קשוב ומתחשב, הוא לא פנוי כל העת לשהות לצדה של אשתו.  מי שעשויה להיות הכתובת לכך היא דולה – תומכת לידה. חשיבותה של דולה אינה מתמצה רק בתרומה המקצועית שלה אלא בעיקר בערך המוסף העצום שבעצם נוכחותה, זמינותה והיותה במקום ובזמן שבו האישה העתידה ללדת כה זקוקה לה.

לא כל אחת יכולה להיות דולה. לא די בידע מקצועי, חשוב ככל שהוא, אלא באישיות, במזג, ביכולת ליצור "כימיה" –  קשר לבבי שאין לו הגדרה מדויקת אבל הלב יודע לחוש אותו.

דולה ממלאה תפקיד שהיבטיו רבים: היא מגישה סיוע טכני, מדריכה ומנחה את האישה בשלבי ההיריון – בעיקר המתקדמים – מכינה אותה מבחינות שונות (טכנית, רגשית ונפשית) לקראת הלידה, מלווה אותה במהלכה ותומכת בה אחריה.

חשיבותה של דולה גדולה במיוחד עבור נשים שחוות טראומה לאחר לידה, תופעה שכיחה ומוכרת. הדולה ערוכה לסייע גם ואולי בעיקר ברגעים קשים. קרבתה אל היולדת והקשר הטוב ואף ההדוק שנוצר בינהם במהלך ההיריון מאפשר לה להזדהות עם היולדת ועם זאת לשקף לה את מצבה האובייקטיבי, במיוחד כאשר היא רואה " צל הרים כהרים" וכאשר כל זבוב טורדני נראה לה מאיים כפיל דורסני.

מחקרים שונים שנערכו במקומות שונים הוכיחו כי כאשר אישה הסתייעה בדולה, לידתה היתה קצרה ונעימה יותר, פחות כואבת. נוכחותה של דולה מפחיתה  ומצמצמת את תופעת הדיכאון שלאחר לידה. יש גם עדויות על שיפור משמעותי ביחסיה עם בן זוגה.

היכרות ממושכת של היולדת ושל הדולה מאפשרות להן לפתח יחסים כנים ופתוחים. ככל שהיולדת משתפת את הדולה בתחושותיה, כך קל לדולה למלא את תפקידה. דולה משקפת ליולדת מצבים שונים. הודות לה היולדת החשה שמה שקורה  לה הוא יוצא דופן ואף חריג הוא, למעשה, מקובל וטבעי. דולה מרגיעה.  אין תהליך לרוגע שהיא משרה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אייל בהרב


 


מאמרים נוספים מאת אייל בהרב
 
חשיבות דולה
דולה זוהי לא סיסמה, דולה זהו מקצוע - או בעברית המוכרת - תומכת לידה.

נופש בצפון
עזבו אותכם חו"ל, נופש בצפון יכל להיות חוויה מפתיעה!

טיולי טרקטורונים בגולן ובגליל
טיולי טרקטורונים בכל עונות השנה. מאמר זה מפרט ממש על קצה המזלג על טיולי טרקטורונים באיזורים שונים. מאמר זה ישאיר לכם טעם של עוד. במאמרים הבאים אפרט יותר. התאזרו בסבלנות.

טיולי טרקטורונים
טיולי טרקטורונים הם חווית שטח מדהימה. התפתחות האטרקציה החלה עם בואם של הטרקטורונים לארץ ככלי חקלאי. אנשים רבים מצאו אתגר ואדרנלין בכלי השטח החביב והשתמשו בו יותר לצורכי פנאי. בעקבות הביקוש נפתחו עשרות חברות המציעות טיולי טרקטורונים ברחבי הארץ.
אל תשכחו לחבוש קסדה!!

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI