דף הבית אימון אישי התמודדות עם מצבי לחץ שפת גוף, תקשורת בין אישית: ליצור קשר ב-90 שניות
שפת גוף, תקשורת בין אישית: ליצור קשר ב-90 שניות
נורית נחום 26/02/10 |  צפיות: 6349

כולנו מרגישים שמי שמכיר אותנו לרוב גם מחבב אותנו. אולם, בעולם לחוץ וסוער כמו שלנו, בייחוד בעולם העסקים התחרותי, זמן הוא פריבילגיה שרובנו לא יכולים להרשות לעצמנו. לרוב אין לנו את הפנאי להשקיע בהיכרות מעמיקה וממושכת. אז מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להבטיח שההיכרות הראשונית תוביל ליצירת קשר עסקי מוצלח?

סרט ההדרכה של מולטידע "ליצור קשר ב- 90 שניות" מספק לצופיו 3 טיפים, קלים ופשוטים לביצוע, אותם יכול כל אחד לנצל בכדי לתעל את  השניות הראשונות של ההכרות. ניצול נכון ייצור תקשורת בין-אישית מוצלחת, שתביא עמה לא רק שיפור שירות  פנים אל פנים או בעת שיחת טלפון, אלא גם הגדלת הסיכוי שהלקוח ימשיך לבצע את עסקיו מולנו בעתיד. גרסה נוספת של הסרט עוסקת ביצירת קשר בין נותני שירות למטופלים ובני משפחותיהם בסביבת עבודה של שירותי בריאות .

את הסרט מנחה ניקולס בות'מן, מומחה בכיר בהכשרה נוירו-לינגוויסטית ומרצה מבוקש ברחבי העולם והוא מתבסס על ספרו רב המכר בעל השם הזהה. בות'מן בילה שנים רבות בחקר הדרכים שבהן בני אדם מתקשרים. את הקריירה שלו הוא התחיל דווקא בתור... צלם אופנה! לטענתו, שם הוא גם גילה את סוד הקסם ליצירת קשר אמיתי בין בני אדם. בות'מן אומר שכל צלם יודע שאם תבקש חיוך – תקבל חיוך, אבל יהיה זה חיוך מזויף. על מנת לקבל חיוך אמיתי, מהלב – יש ליצור קשר אנושי אמיתי.

אותו עיקרון נכון גם בעסקים. יצירת קשר אמיתי עושה את כל ההבדל.  לפני שמישהו קונה את המוצר, עליו "לקנות" את המוכר. למעשה, מה שקובע את החלטתו הסופית הוא הקשר האנושי האמיתי שנוצר עם האדם שמולו. מרגע שאנשים מחבבים אותנו, הם מחפשים סיבות לומר "כן".

אז איך יוצרים את הקשר הזה, ועוד ב-90 שניות בלבד? קודם כל בוחרים את הגישה!

הגישה בתחילת השיחה היא שקובעת כשלון או הצלחה, שכן היא עומדת בבסיס ההתנהגות. רוב האנשים מאמינים שגישתם היא תוצאה של עובדות חייהם. כלומר - הם מגיבים למה שקורה, מאפשרים לאירועים בחייהם לשלוט ברגשותיהם ובתגובותיהם. אולם, ממש כשם שאנו בוחרים מה ללבוש לעבודה, כך אנו יכולים לבחור את הגישה שתלווה אותנו במהלך היום. גישה שמשדרת הזמנה ופתיחות, התלהבות, סקרנות או תושייה -  היא המוצלחת ביותר.

מטרתה של השיחה העסקית היא כמובן להעביר מסר. שפת גוף, הכוללת קשר עין, חיוך, עמידה "פתוחה" והפניית הלב אל האדם שמולנו – יכולה להגדיל את הסיכוי שהמסר יעבור בצורה הטובה ביותר. רבות דובר על חשיבותו של קשר העין ליצירת קשרים, אך פעמים רבות אנו שוכחים ממנו במהלך השיחה. בות'מן מציע שיטה שתעזור להתמיד בו – על ידי מתן תשומת לב לצבע עיניו של האדם שמולנו. גם חיקוי שפת הגוף וקצב הדיבור שלו משפרים את יצירת הקשר והאמון, שכן הם משדרים תחושה של הזדהות וקרבה.

על מנת להבטיח שהקשר שנוצר לא ידעך, בות'מן מציע  "לעודד אותם לדבר ולדאוג שימשיכו לדבר". שאלות סגורות מובילות לתשובות בנות מילה אחת והן נוטות לסגור שיחות ואנשים. על מנת ליצור שיחה קולחת, שתבסס את הקשר והאמון, עלינו לפתוח בהצהרה קצרה שתלווה בשאלה פתוחה. תמיד ניתן גם לבקש מבן שיחנו לספר עוד על הנושא. כל אחד אוהב שמקשיבים לו ומביעים בו עניין אמיתי.

את הטיפים שהסרט נותן כולנו יכולים ליישם בקלות וביעילות ולא רק ליצירת קשרים עסקיים. הטיפים האלו נכונים גם בפגישה רומנטית, במפגש עם שוטר תנועה או בכל סיטואציה שבה אנו מבקשים ליצור קשר מוצלח ולהבטיח רושם ראשוני טוב. והכל ב-90 שניות בלבד.

נושאי סרטים נוספים:

פיתוח הדרכה - ערכות הדרכה לבטיחות –

ערכות הבטיחות הן מוצר חדש ל פיתוח הדרכה, המסייע להעביר הדרכות חוויתיות, מקצועיות ואינטראקטיביות. כל ערכה מכילה סרט מקצועי להדרכת בטיחות, מצגת הדרכה הכוללת הסברים למדריך, הפעלה אינטגרטיבית ומבזק ידע.

פרזנטציה - הבמה לרשותך

דרמה משעשעת המציגה עובד צעיר, שעומד להגיש פרזנטציה לראשונה בחייו. במהלך הסרט הוא לומד את הכללים שיעזרו לו לעבור את שלבי ההכנה, להתגבר על הפחדים ולהגיש פרזנטציה יעילה, מעניינת ומשכנעת.

שפת גוף - ליצור קשר ב- 90 שניות -

סרט משעשע המתמקד בחשיבותן של השניות הראשונות באינטראקציה עם הלקוח. ניקולס בות'מן, מומחה בעל שם עולמי, מספק דרכים מומלצות שיסייעו לנצל את הזמן הקצר הזה כדי לבנות במהירות קשר של אמון וקירבה, באמצעות גישה נכונה, שפת גוף מתאימה ויכולת לנהל שיחה.

פיתוח מנהלים - המנהל הבלתי מאורגן - הקללה

דרמה משעשעת בכיכובו של ג'ון קליז כסנט פיטר, שלא מאפשר לריצ'רד לואיס להיכנס לגן-העדן עד אשר ילמד לנהל. הפרק הראשון מוכיח, בליווי הדגמות, כיצד לא ניצל המנהל נכון זמנו,לא האציל סמכויות ולא הדריך את עובדיו. סרט פיתוח מנהלים מצויין.

משוב - המנהל כחונך

דרמה המלמדת מנהלים בכל הדרגים כיצד לתת משוב שוטף לעובדיהם, כיצד להגיב על עבודה טובה ואיך להעיר על עבודה גרועה ולתקן טעויות. הסרט גם מספק דרך יעילה להתמודדות עם איחורים ומסביר למנהלים כיצד להשפיע בצורה משמעותית על עולמם של הכפופים להם.

תרבות ארגונית – שוק הדגים בסיאטל

הסרט מתאר את שוק הדגים המפורסם בסיאטל, ומציג את עובדיו המפגינים גאווה, מחוייבות ונאמנות לעבודתם. הסרט מביא את "פילוסופיית הפיש" הניתנת ליישום בכל מקום עבודה, כשעובדים יווכחו שהם יכולים ליצור מקום עבודה מעניין, בעל תרבות ארגונית מהנה ואנרגטית יותר.

קבלת החלטות - המטרה

דרמה המבוססת על רב המכר של אלי גולדרט ומלווה את נסיונותיו של אלכס רוגו להציל את המפעל שלו מפני סגירה. הסרט מתמקד בדרכי קבלת החלטות ובשיפור הפריון באמצעות הבנת מטרות הארגון, זיהוי צווארי בקבוק ועבודת צוות

בטיחות בעבודה – ציוד מגן אישי

בדרכו החדשנית והמשעשעת, מסביר טים רייט את חשיבות השימוש בציוד מגן אישי כדי להימנע מפגיעות בעבודה. הסרט סורק את אמצעי המגן השונים כמו משקפי מגן, מסיכת מגן, מגיני אזניים, קסדה, כפפות ונעלי בטיחות בעבודה, מסביר כיצד לבחור את הציוד המתאים וכיצד לנקותו ולאחסנו על מנת להימנע מבלאי.

ועוד.

מולטידע, קיבוץ שפיים
אתר: http://www.multiyeda.co.il/

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נורית נחום

נורית נחום היא יועצת סרטים ומנהלת השיווק במולטידע.

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל.

הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון:

פיתוח מנהלים, ניהול אפקטיבי, תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, בטיחות בעבודה, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, תקשורת בין אישית, שפת גוף, מוטיבציה והנעת עובדים, הטרדה מינית  ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת נורית נחום
 
למה כדאי להכיר את דור ה-Y ?
פוטנציאל אדיר גלום בבני דור ה-Y, המציפים כיום את שוק העבודה. ארגונים שיטיבו להכיר את מאפייניהם ואת מה שמניע אותם ירוויחו בגדול. המאמר הבא מהווה כעין "מדריך נבוכים" עבור מי שמנהלים את החבר'ה הצעירים ההלו, ופורט את ה"לחצנים" שמפעילים אותם בצורה האפקטיבית ביותר

שפת גוף, תקשורת בין אישית: ליצור קשר ב-90 שניות
כולנו מודעים לחשיבותה של תקשורת בין-אישית מוצלחת בינינו לבין לקוחותינו, אך לא תמיד יודעים כיצד ליצור אותה. סרט ההדרכה "ליצור קשר ב-90 שניות" מספק כמה עצות שימושיות ליצירת קשר טוב כבר בשניות הראשונות של המפגש.

הסודות שסחפו את אובמה לנשיאות – שפת גוף, מסר חד, ביטול מחיצות
10/01/10 | ניהול
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

פיתוח מנהלים - הארגון רוחש שמועות ?? דברו עם העובדים !
13/04/09 | ניהול
העצה הכי חשובה שיש לסרט-ההדרכה "תופעת הגפן" לתת למנהלים, שארגונם שרוי בחוסר ודאות ובמסדרונותיו רוחשות שמועות רבות - היא לדבר עם העובדים באופן מתואם ואחיד. זה לא סוד שבתקופת מיתון אנשים מאבדים את משרותיהם. גם דיווחי המדיה מחזקים את השמועות ואינם מקלים על המצב. כל זה מלווה בתחושת חוסר וודאות ואובדן שליטה ועלול לגרום ללחץ ומתח בקרב העובדים, ואין זה פלא שהם מוטרדים מעתידם בארגון. מה יתרום לניהול אפקטיבי של המשבר ?

שפת גוף לנותני שירות לקוחות
13/04/09 | ניהול
שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות. סרט ההדרכה "שפת גוף לנותני שירות" מספק תשובות רבות בנושא.

ניהול זמן ושליטה בלחץ
13/04/09 | ניהול
"אני מרגיש שהקירות סוגרים עלי", "איבדתי שליטה", "איני מספיק שום דבר", "דברים לא מסתדרים" – המשפטים הללו נשמעים לכם מייאשים וחסרי תקווה? איך לא?! אלו הם סימנים לאדם הנתון בלחץ. תחושת לחץ היא טבעית ונחלת הכל, אך בימים אלו של מיתון, חוסר ודאות והסלמה בדרום היא עלולה אף להתגבר. הבשורה הטובה היא שישנם כלים שיכולים להקל על התחושה הזו בעבודה. סרט ההדרכה של מולטידע "שליטה בלחץ" מציג 7 טכניקות להתמודד עם המצב.

מוטיבציה והנעת עובדים – שוק הדגים בסיאטל
העובדים בדוכן הדגים בשוק בסיאטל אינם עובדים, אלא משחקים. הם "משתגעים" ועושים שטויות, מתלוצצים עם הלקוחות וזורקים את הדגים ביניהם ואל הלקוחות.

פיתוח מנהלים - ניהול נכון בשעת משבר
בעת משבר ארגונים אשר נקלעים לחובות נאלצים לקצץ בכוח אדם כדי לא לשקוע. זה מגדיל את מעגל האבטלה ומשמעות הדבר - פחות לקוחות ופחות רווחים. כל זה גורם לכך שהתחרות הופכת אינטנסיבית יותר והלקוחות תובעניים יותר. תקופה זו מגדישה את החשיבות שבהתייעלות ובאיכות. מי שלא יבין זאת, לא יעמוד בתחרות וייבלע.

מולטידע – סרטי הדרכה בנושא הטרדה מינית
הטרדה מינית אינה תופעה חדשה, אולם שכיחותה ותשומת הלב אליה גדלו עם השתלבותן של נשים בשוק העבודה. ממחקרים שנערכו בישראל ובמדינות אחרות בעולם מתברר כי כל אישה שלישית נתקלת או תיתקל בתופעה של הטרדה מינית מילולית או פיזית. על פי החוק חייב מעסיק לנקוט באמצעים סבירים כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה. חברת מולטידע מספקת סרטי הדרכה בנושאי הטרדה מינית.

מולטידע – סרטי הדרכה למקומות עבודה, ניהול, הטרדה מינית, פיתוח הדרכה
חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל. הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון: פיתוח הדרכה, פיתוח מנהלים, ניהול זמן, ניהול אפקטיבי, הטרדה מינית, בטיחות בעבודה, שיפור שירות, שפת גוף, מנהיגות, עבודת צוות, תקשורת בין אישית, תרבות ארגונית, מוטיבציה והנעת עובדים, בטיחות, ניהול ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI