כפי שהתבאר, רק מי שמבין את כל מה שהוא כן יכול להבין, רק הוא יכול לדעת האם אפשר להבין את הכל או לא. והנה, ישנם רבים וטובים שחושבים שאי אפשר לדעת את הכל. וזה בסדר גמור שהאדם יחשוב שאי אפשר לדעת את הכל ובכך ירגיע את עצמו. ולו רק משום נקודת האמת שיש במחשבה שאי אפשר לדעת את הכל.
ונקודת האמת שיש במחשבה שאי אפשר לדעת את הכל, היא שבאמת אי אפשר לדעת את הכל בצורת מחשבה רגילה. וכדי להבין את הכל, לשם כך על האדם לחשוב בצורת מחשבה קצת שונה ממה שהוא רגיל לחשוב. וכאשר האדם מנסה להבין את הכל בצורת מחשבה רגילה, אז האיזון שלו הוא על ידי המחשבה, שאי אפשר להבין את הכל. כי באמת אי אפשר להבין את הכל בצורת מחשבה רגילה.
ואם נתבונן עוד על העניין, נראה כי יש מנהיגים ומורי דרך רוחניים, שדוגלים בכך שעל האדם לעמול ולהבין כמה שיותר. ויש כאלו שדוגלים בכך שעל האדם לא לנסות להבין את הכל, כי אי אפשר להבין ולדעת את הכל.
ואם נתבונן היטב על העניין הזה נראה, כי אלו שמוכרים את הרעיון של אי אפשר לדעת את הכל, הם מוכרים את הרעיון הזה, רק כדי לא לאבד את השלטון שלהם. כי כאשר האדם מנהיג אנשים אחרים, על ידי זה הוא מקבל כבוד וסיפוק רגשי וכיו"ב.
והאדם מקבל את ההערכה שלו כמנהיג, רק משום שבני אדם אחרים שהם פחות חכמים ממנו, הם חושבים שהוא חכם מהם, ושהוא יכול להוביל אותם אל האושר ואל השלמות האישית שלהם.
והנה, כאשר המנהיג לא ראוי להנהיג, על ידי זה הוא מפחד לאבד את שלטונו. ואז הוא מגן על עצמו עם כל מיני שקרים שונים ומטעה את בני האדם.
כי מי שראוי להנהיג, הוא זה שכן מבין את כל המציאות בשלמות. וכל זמן שהאדם לא מבין את הכל בשלמות, הרי שהוא לא באמת ראוי להנהיג, משום שאת עצמו הוא לא יודע להנהיג אל השלמות, אז כיצד הוא ינהיג אחרים?!
וגם אם חושב האדם בדעתו שאי אפשר להבין את הכל, הרי שמנהיג אמיתי על כל פנים, אמור להיות זה שהוא כן יודע ומבין את כל מה שהוא כן יכול לדעת ולהבין לפי דעתו.
וגם אם נדמה לאדם שיש שאלות שאין עליהן תשובה, ושיש דברים שאי אפשר לדעת ולהבין, הרי שכל זמן שאין לאדם תשובה וכל זמן שהאדם לא מבין את כל הדברים שהוא חושב שכן אפשר להבין, הרי שהוא עוד לא הגיע אל השלמות של עצמו, וממילא הוא לא באמת יכול להוביל אחרים אל השלמות שלהם.
ומי שהוא לא מבין את כל המציאות, וכל שכן כאשר האדם לא מבין את כל מה שהוא יודע שהוא כן יכול להבין, הרי שהוא חי בפחד מתמיד מכך שבני האדם שמאמינים בו, יגלו שהוא לא מבין את הכל, ועל ידי זה הם יעריכו אותו פחות והוא יאבד את ההערכה שהוא מקבל מהם.
ואז, מה עושה אותו המנהיג שאינו ראוי, כדי להגן על עצמו? אז הוא ממציא בדעתו את המחשבה שאי אפשר להבין את הכל, ושלא צריך להבין את הכל, כדי למנוע מבני האדם לנסות להבין דברים מסוימים ולשאול אותו שאלות מסוימות, שיגרמו להם להבין שאין לו תשובה, ועל ידי זה הוא יאבד את המנהיגות שלו.
ומי שהוא אדם אמיתי, הרי שכל זמן שהוא לא הבין את כל מה שהוא יכול להבין, וכל זמן שהוא לא הגיע לשלמות הבנה בשלמות שאין שלמות אחריה, הרי שהוא לא יאזור אומץ לנקוט עמדה ולומר לאחרים שאי אפשר להבין את הכל. משום שזו טיפשות גמורה לנקוט עמדה, כאשר האדם לא בטוח בה.
ואם האדם עוד לא הבין את כל מה שהוא כן יכול להבין, ועוד לא הגיע אל השלמות שהוא חושב שהוא כן יכול להגיע אליה, הרי שעליו להיות בספק אישי מול עצמו, לגבי האם אפשר להבין את הכל או שלא. וממילא הוא צריך לומר את האמת, שהוא לא יודע האם יש תשובות לכל השאלות או לא. כי הרי הוא עצמו עוד לא הבין בשלמות, את כל הדברים שהוא יודע, שכן אפשר להבין אותם.
וכאשר המנהיג שאינו ראוי להנהיג, מפחד מכך שישאלו אותו שאלות שלא תהיה לו עליהן תשובה, על ידי זה הוא מקדם ומנסה למכור למאמיניו את הרעיון ואת המחשבה, שלא לכל שאלה יש תשובה. כדי שהם לא יגלו שהוא לא באמת ראוי להנהיג אותם.
ומי שהוא מחפש אמת, ומי שהאמת חשובה לו יותר מאשר הרצון שלו להנהיג אחרים, הרי שהוא יודה על האמת שהוא לא יודע את הכל. גם לא את הדברים שהוא כן יכול לדעת.
ומי שהוא איש אמת באמת, הוא יחפש את האמת עבור עצמו, ויגלה וילמד את כל מה שהוא כן יכול להבין ולדעת. עד שבסופו של דבר הוא יגיע לשלמות הידיעה ולידיעה שלמה, ואז הוא יהיה ראוי להנהיג באמת וכולי...
ונסכם: אלו שאינם יודעים, ושהם מפחדים לאבד את השלטון שלהם, הם מנסים לקדם את הרעיון של אי אפשר להבין את הכל, ויש דברים שהם מעל השכל האנושי. ולמרות שיש בכך נקודת אמת כנ"ל, הרי שלעומתם, זה שהוא כן מבין את הכל בשלמות, הוא דווקא יקדם את הרעיון של כן אפשר להבין את הכל, משום שהוא לא חושש לאבד את שלטונו וכולי.
*
תוספת: ויחד עם זאת, לא כל אחד ראוי להבין כל דבר. ולא כל אחד יכול להבין כל דבר. ומי שרוצה להבין את הכל בשלמות, עליו לנסות להבין את עצמו טוב יותר, בדברים הרגילים של היום יום. וברמה המעשית על האדם להבין טוב יותר את העבודה שלו ואת החיים הרגילים שלו, ולנסות לעשות אותם בשלמות.
ועל ידי זה שהאדם מנסה להבין טוב יותר את הדברים הפשוטים של היום יום, ועל ידי זה שהאדם שואף להגיע לשלמות בכל דבר רגיל ויום יומי, על ידי זה האדם יוצר לעצמו את האפשרות להכיל בתוכו, את ההבנה של המציאות השלמה וכולי.
ועל האדם לדעת, כי ברגע שהוא יהיה ראוי להבין את הכל, הוא יבין את הכל, וההבנה הזאת תבוא אליו מעצמה. ועל האדם להתמקד בלנסות להבין טוב יותר את החיים הרגילים, וההבנה הגדולה של המציאות, כבר תפתיע את האדם בהמשך הדרך...
ומי שהוא לא ראוי עדיין להבין את הכל, אין תועלת בכך שהוא ינסה להבין את הכל. משום שהדבר דומה לילד קטן שינסה להרים משקל כבד, שהדבר הזה רק יגרום לו לנזק. ועל האדם ללכת לפי מדרגתו, ולהתקדם במה שהוא כן יכול לעשות, ובסופו של דבר השלמות תגיע מעצמה אל האדם.
* מנהיגות - מיהו מנהיג אמיתי? ומי ראוי להנהיג?.
* השכל האנושי - האם יש דברים שאי אפשר להבין אותם?.
* אין דברים נסתרים, גם נבין גם נדע. לא נעשה דברים בלי לראות את הסיבה..
המאמר מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח
הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על שכל, סיבות, נקודת האמת, לדעת את האמת ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...