דף הבית רוחניות רוחניות - אחר האמת - אמת מוחלטת - לדעת את האמת - חיפוש האמת האחת - מהי האמת? חלק 1
האמת - אמת מוחלטת - לדעת את האמת - חיפוש האמת האחת - מהי האמת? חלק 1
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 21/05/10 |  צפיות: 2461
האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1

כאשר האדם מחפש את האמת ומוסר את נפשו כדי ללכת אחרי האמת, גם אם הוא טועה בדרכו, גם זה טוב. כי האמת היא אחת, וכמות הטעויות שהן אינן אמת, היא סופית. כי יש כמות מוגבלת לכמות הטעויות שאפשר לעשות. וכאשר האדם מחפש תמיד אך ורק את האמת, אז גם אם הוא טועה, בסופו של דבר הוא יגיע אל האמת.

והדרך המהירה של האדם לדעת האם הוא כבר נמצא באמת הסופית או לא, היא על ידי זה שהוא בודק האם יש לו שאלה האם הוא כבר נמצא באמת או לא. כי כל זמן שיש לאדם אפילו את האפשרות לשאול או לחשוב שהוא עדיין לא הגיע אל האמת, הרי שהוא עדיין לא הגיע אל האמת.

כי יש בזה סוד, והוא כי כאשר האדם מגיע אל האמת, אז הוא רואה את ההשתקפות שלה בכל דבר ובכל דעה שיש בעולם. וכל זמן שהאדם יכול לחשוב אחרת מהאמת שהוא הגיע אליה, הרי שהוא לא הגיע אל האמת. כי האמת האמיתית, אין לה הפך. כי גם ההפך שלה זהה לחלוטין אליה. כי בשכל הגדול ביותר, שם כל ההפכים מתחברים.

וכאשר האדם מגיע לשכל הגדול ורואה את האמת, אז ורק אז הוא מגיע לאמת כ"כ גדולה, שגם ההפך שלה זהה לה עצמה ממש. וכל זמן שהאדם עדיין לא הגיע לאמת כ"כ גדולה עד שגם ההפך שלה זהה לה, הרי שהאמת של האדם היא עדיין מוגבלת לשכל האנושי.

כי השכל האנושי הוא מוגבל. והאדם מוגבל לתפוס את האמת עם השכל שלו ועם חוקי הלוגיקה שלו. וחוקי הלוגיקה, הם לא יותר מאשר משחק עבור מי שהוא חכם אמיתי. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע את הפגם והחיסרון שיש בשכל ובלוגיקה האנושית, והוא יכול בצורה לוגית להוכיח כל דבר מכל דבר.

ולמרות שזה נשמע מוזר, הרי שקודם כל יש להבין כי בכל דעה שיש בעולם יש בה חלק של אמת. ולכן שום דעה אחת לא יכולה להיות מוכחת כנכונה יותר מדעה אחרת, כי בכך היא בעצם מבטלת את הקיום של הדעה האחרת. והדעה האחרת קיימת בכל זאת. ובכל דבר יש אמת.

והאמת האחת של המציאות, היא לא מבטלת שום דעה אחרת, אלא היא בסך הכל מסבירה ומאירה את כל הדעות כולן. כי כל הדעות הן שיקוף של אמת אחת. וכאשר האדם מגיע לאמת האחת, הוא רואה ומבין כיצד כולם מסכימים על הכל כל הזמן, גם בלי שהם מבינים שהם מסכימים על האמת.

וכאשר האדם משתמש בשכל האנושי, אז נדמה לו שדעה אחת צודקת יתר מאשר דעה אחרת. וזה רק משום שהוא לא יודע את השורש של האמת שנמצא בכל דבר. והחכם האמיתי שיודע כיצד כל דעה בעולם מחוברת לשורש האמת של המציאות, ממילא הוא יכול לקחת כל דעה בעולם, ולהוכיח בצורה שכלית שהיא נכונה לא פחות ולא יותר מכל דעה אחרת.

ומבחינה לוגית, ניתן להוכיח דברים שמנוגדים זה לזה. ובשכל האנושי ניתן להוכיח מסקנות הפוכות זו לזו. ומצד האמת הפנימית, מכל דבר בעולם ניתן להוכיח כל דבר, גם דבר והיפוכו. וניתן לעשות זאת מתוך אותו הטיעון ממש. כי לכל טיעון יש שורש. ומהשורש של כל המציאות נוצרו כל הדעות השונות. ולכן באמצעות השורש של כל טיעון, באמצעותו ניתן להוכיח כל טענה.

והשכל האנושי הוא טוב לצורך התנהלות יום יומית, והוא טוב גם כדי לעזור לאדם לקבל שכל אמיתי, אבל הוא לא יכול להוכיח שום אמת מוחלטת כלשהי. כי השכל הוא מוגבל. וגם השכל עצמו מבין שהוא מוגבל. ובשכל מוגבל, לא ניתן להוכיח אמת אבסולוטית שהיא אמורה להיות בלתי תלויה.

כי אמת שהיא תלויה בחוקי לוגיקה, היא אמת מוגבלת. וזה שהאדם לא יודע איך להגיע למסקנה שאינה תלויה במגבלות השכל שלו, זה עדיין לא אומר שהמסקנות שאליהן האדם כן מגיע בשכל שלו, שהן אמת. כי על האדם לזכור, שיכול להיות שיש שכל אחר, שיש לו תפישה אחרת, וששם יש חוקי לוגיקה אחרת, וממילא גם אמת אחרת.

ואין שום דרך לוגית / שכלית להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה. כי האדם אומנם משתמש בלוגיקה ובשכל שלו לצורך חיי היום יום, אך מצד האמת האדם יכול להבין שתיאורטית יכול להיות שהאדם אולי בכלל צריך לעשות הפוך מהשכל שלו. ואולי בכלל הלוגיקה היא שגויה כולה, ואולי בכלל צריך לעשות את ההפך שלה?!

אלא, שלעשות את ההפך של השכל, זה טוב בדיוק כמו ללכת אחרי השכל. ולכן האדם הולך אחרי השכל, כי זה טבעו וזה בסדר גמור. אבל מכך שברירת המחדל של האדם היא ללכת אחרי השכל שלו, ועד המחשבה שאומרת שאפשר בשכל אנושי להוכיח איזו אמת אבסולוטית, מכאן כמובן יש דרך ארוכה ולא נכונה.

ובכל מקרה, מי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, על ידי זה הוא מגיע אל השכל שיש מעל השכל. כי השכל של האדם, הוא רק הקדמה אל שכל אחר גדול יותר. וכאשר האדם משתמש בשכלו עד קצה גבול היכולת שלו, על ידי זה השכל של האדם גדל, ואז הוא מקבל שכל חדש, שאין שכל אחר גדול ממנו.

כי לכאורה, גם אם האדם יקבל שכל חדש, הרי שתמיד יכול להיות שאולי יש שכל אחר גדול יותר. אבל לכל השכלים שיש בעולם, יש להם שורש אחד, שורש של שכל כ"כ גדול, עד שהוא עצמו אין לו שום שורש אחר ושום שכל אחר גדול ממנו. משום שהשכל שגדול ממנו, דהיינו השורש של השורש, הוא זהה לחלוטין לשכל עצמו.

ז"א כל דבר הוא חלק מדבר אחר יותר גדול ממנו. אבל השכל שמעל השכל הוא כ"כ גדול ואין סופי, עד שהוא זהה לחלוטין לשכל האחר שגדול עוד יותר ממנו. וההבדל בין השכל שמעל השכל לבין השכל שמעל השכל שמעל השכל, הוא רק ברמת העומק של השכל. אבל הלוגיקה שם היא זהה. כי הלוגיקה בכל השכלים שמעל השכל, היא אותה הלוגיקה עד אין סוף.

ובכל מקרה, כאשר האדם משתמש בשכלו, אז הוא מקבל שכל חדש, ואז הוא מבין את המציאות בצורה חדשה, ורואה שכולם מסכימים כל הזמן על הכל. ושכל הדעות השונות שיש בעולם, הן ביטויים שונים של אמת אחת, בדיוק כפי שכל הצבעים השונים, הם גוונים של הצבע הלבן.

ומי שרוצה להגיע אל השכל שמעל השכל, עליו להוציא את שכלו מכוח אל הפועל. והמשמעות של זה היא, שעל האדם לבחור לעצמו איזה דבר אחד בעולם, לא משנה באיזה תחום, ועל האדם להעמיק את שכלו בדבר הזה ולנסות להבין אותו עד סופו ועד תכליתו.

כי טבע האדם הוא שהוא מסתובב סביב הזנב של עצמו. וזה קורה משום שהאדם כל הזמן קופץ מנושא לנושא ולא הולך עם שום דבר עד הסוף. ומי שרוצה להגיע אל הסוף של המרוץ, לנצח את המשחק, ולהיות מאושר באמת ובשלמות, עליו לבחור דבר אחד כלשהו בעולם, לא משנה מה הדבר הזה, ועל האדם להחליט שהוא מנסה להבין את הדבר הזה, עד שהוא יבין אותו בשלמות.

ולהבין את הדבר בשלמות, פירושו שהאדם מגיע למצב שבו לא נשארת לו שום שאלה לגבי אותו הדבר. כי כל זמן שהאדם יכול לדעת עוד איזה דבר על אותו הנושא, וכל זמן שהאדם יכול להבין טוב יותר את הנושא, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לקצה גבול יכולת ההבנה שלו את הנושא.

ועל האדם לקחת נושא כלשהו בעולם, לא משנה באיזה תחום ובאיזה עניין, ועל האדם לחקור אותו ולהבין אותו, ולדעת עליו את הכל, ולהבין את המשמעות שלו, ואת כל הדברים שבהם הוא תלוי, ואת כל הדברים שתלויים בו, ואת כל הסיבות שגורמות לאותו הדבר להיות כפי מה שהוא, ואת כל התוצאות והדברים שנגרמים על ידי אותו הדבר.

והדרך המהירה ביותר לבחור נושא לעיון ולהעמקה, היא על ידי מה שהאדם אוהב / עובד. והאדם פשוט יכול לקחת את התחום המקצועי שלו, ולהחליט שהוא לוקח את זה כפרויקט ורוצה להיות האדם החכם והמומחה ביותר בעולם באותו התחום.

ועל האדם לא להיות ביישן חסר ביטחון עצמי עם ענווה פסולה, ולחשוב שהוא לא מספיק מוכשר להיות הכי חכם בעולם באותו הנושא, אלא על האדם להאמין בעצמו ולהיות עם בטחון עצמי וגאווה טובה, ולהבין שכן הוא עצמו יכול להיות הכי חכם בעולם בכל נושא שהוא ירצה, בתנאי שהוא באמת ירצה להקדיש את עצמו לאותו הנושא.

ולא רק שהאדם יכול להיות הכי חכם בעולם בכל נושא שהוא יבחר אם הוא רק יבחר בכך באמת וישקיע את כל כולו בכך, אלא שגם זה עצמו זה לא מספיק. כי לא מספיק שהאדם יהיה הכי חכם בעולם ביחס לאנשים אחרים, אלא האדם צריך להיות הכי חכם בעולם ביחס לאמת.

כי יכול להיות מצב שבו האדם מבין איזה נושא טוב יותר מכולם, אבל ביחס לעצמו הוא יכול להבין אותו עוד יותר. ועל האדם להיות האדם הכי חכם בעולם באותו הנושא, ביחס לאמת. דהיינו על האדם לבחור ולנסות להבין כל דבר עד תכליתו ועד קצה גבול היכולת של התפישה האנושית.

ועל ידי זה שהאדם בוחר לעצמו איזה דבר אחד כלשהו ומעמיק בו את מחשבתו ומנסה להבין אותו את כולו עד קצה גבול היכולת השכלית האנושית שלו, על ידי זה לבסוף האדם מקבל שכל חדש, ומגיע אל השכל שיש מעל השכל, ואז האדם רואה את האמת, ומבין את המציאות באמת.

ועוד נוסיף ונאמר, כי האמת צריכה לנבוע מהאדם עצמו. והאמת צריכה למלא את האדם עצמו בשלמות שאין שלמות גדולה ממנה. והכוונה היא שיש כאלו שהאמת שלהם נסמכת על כל מיני דברים שונים. כגון לדוגמא השכל של עצמם או שכל של אנשים אחרים, שנדמה להם שהם חכמים מהם, למרות שבאמת יכול להיות שהם טיפשים יותר מהם.

כי יכול להיות מצב שבו המשוגע יחשוב על משוגע אחר שהוא חכם יותר ממנו, למרות שבאמת אותו המשוגע האחר הוא בכלל עוד יותר משוגע. אבל מאחר שהאדם הוא משוגע, אז כאשר הוא רואה איזה משוגע, אז הוא נדמה לו לחכם גדול. וכל זמן שהאדם עצמו הוא לא חכם אמיתי, אז הוא לא באמת יכול להבדיל בין חכמה ושכל לבין שיגעון ושטות.

ולפעמים יש לאדם ענווה פסולה ורגשי נחיתות, ונדמה לאדם שהוא לא יכול להשיג את השורש של האמת בכוחות עצמו, ושהוא לא מספיק חכם להגיע אל האמת המלאה בכוחות עצמו, ואז הוא בוחר להיות תלוי בכל מיני אנשים שנדמים לו כחכמים.

ועל האדם להבין, שעצם זה שהוא בוחר לחשוב ולהאמין שאדם כלשהו הוא חכם שהוא יכול לסמוך עליו, זה עצמו החלטה שוות ערך להחלטה מהי האמת. כי לאדם נדמה שלהחליט מהי האמת, זאת החלטה גדולה מידי עבורו. ואז האדם בוחר לסמוך על כאלו שנדמה לו שהם חכמים ממנו.

אבל כמו שלהחליט מהי האמת זה דבר גדול, כך גם להחליט שאדם כלשהו הוא חכם ושאפשר לסמוך עליו, גם זאת החלטה כבדת משקל. כי מצד האמת על האדם לזכור, שיכול להיות שהוא טועה בכך שהוא חושב על משוגע כלשהו שהוא חכם גדול, למרות שבאמת הוא עצמו בכלל אולי יותר חכם אמיתי.

כי חוכמה אמיתית היא רק לפי האמת. כי מי שקרוב יותר אל האמת, הוא יותר חכם. והאמת היא קנה המידה של החוכמה. אבל כאשר אין לאדם מושג מהי האמת, ממילא גם אין לו מושג מהי החוכמה. ולפעמים יש לאדם היגיון מעגלי. ז"א הוא קודם כל מניח שמישהו הוא חכם. ואח"כ הוא מניח שהאמת של החכם המדומה היא האמת. ואח"כ הוא מניח בהיגיון מעגלי, שע"פ האמת אותו האדם הוא חכם אמיתי.

והאדם מטעה את עצמו בהטעיות שונות. והדרך היחידה לצאת מכל הטעויות, היא על ידי זה שהאדם אוזר אומץ ומפסיק לפחד, ומאמין בעצמו ומבין שהוא גם הוא יכול להבין את האמת של המציאות. והדרך לכך היא על ידי הגדלת השכל. דהיינו שהאדם כל הזמן מנסה להיות יותר ויותר חכם אמיתי עד כמה שהוא יכול.

עד שהאדם עצמו מגיע למצב שבו האמת נובעת מתוכו. שכאשר הוא אומר איזה דבר, הוא לא נשען על שום אמצעי בינו לבין האמת, אלא נשען על האמת עצמה, כי הוא עצמו השיג את האמת באופן ישיר ובלתי אמצעי. שזאת שלמות האמת, כאשר האמת נובעת מהאדם עצמו, והאדם לא תלוי בשום דבר בעולם כדי להוכיח מהי האמת, אלא האמת היא באחדות עם השכל של האדם עצמו.

והעצה היעוצה לאדם שמבין שהוא לא מספיק חכם, ולאדם שיודע שהוא לא מבין את המציאות בשלמות, היא לנסות להיות חכם בכוחות עצמו. ואם אינך חכם, פשוט תנסה להיות חכם. כי לסמוך על אחרים, זה לא הפיתרון. כי אולי גם אתה וגם הם טועים. ואין לאדם ברירה, אלא להיות חכם בכוחות עצמו.

ועוד על האדם לזכור, שכל זמן שהוא מבין שהוא אינו חכם מספיק, הרי שממילא עליו להבין שהוא גם לא יכול לדעת בוודאות מיהו חכם אמיתי. כי אולי דווקא ההפך הוא הנכון, ואולי דווקא זה שנדמה למשוגע, אולי הוא החכם האמיתי וכולי. וכל זמן שהאדם מבין שהוא לא מספיק חכם לדעת את האמת, הרי שהוא גם לא מספיק חכם להחליט מיהו חכם שיודע את האמת. ולכן על האדם עצמו להיות חכם כפי יכולתו, עד שהוא יהפוך להיות חכם אמיתי באמת...

ועוד נוסיף כי כאשר האדם רוצה להבין איזה דבר, עליו לנסות להבין את השורש של הדבר. כי לכל דבר יש שורש. וכדי להבין את הדבר, צריך להבין את השורש שלו. לדוגמא, מי שרוצה להבין מהי התכלית של החיים שלו, לשם כך עליו להבין מהי התכלית של כל המציאות כולה. ומי שרוצה להבין מה הסיבה שבגללה קרה לו משהו, הוא צריך להבין מה הסיבה שבגללה המציאות היא כפי מה שהיא וכיו"ב. ועל האדם ללכת תמיד לשורש של הדברים.

ומי שרוצה לדעת את האמת, עליו להבין כי כל זמן שהוא רואה סביבו אנשים טיפשים ואנשים שטועים בצורת המחשבה שלהם, הרי שזה אך ורק השתקפות של האדם עצמו, שהוא עצמו טיפש וטועה במחשבה שלו. וכל זמן שהאדם לא מסוגל להסביר מדוע כולם צודקים, וכיצד כל הדעות כולן הן רק חלקים שונים של האמת האחת, הרי שהאדם עצמו חי בשקר ועוד לא הגיע אל האמת.

ואחת הדרכים המהירות ביותר לזהות שקרנים, היא על ידי זה שרואים שהם נאבקים להגן על הדעה של עצמם מתוך פחד ולחץ. כי השקר יוצר פחד. וכאשר האדם משקר את עצמו וחי בשקר, על ידי זה הוא מפחד מכל אחד שחושב אחרת ממנו. כי מי שהוא איש אמת ויודע את האמת, הוא יודע שכולם כל הזמן מסכימים איתו. כי על האמת כולם מסכימים.

אבל כאשר האדם חי בשקר, אז הוא מרגיש סוג של לחץ מכך שאנשים אחרים חושבים בצורה שונה ממנו. כי בכל פעם שהאדם רואה מישהו שחושב אחרת ממנו, השקר של האדם מרגיש איום מכך שמישהו אחר לא מסכים איתו. כי השקר של האדם מפחד ליפול, ואז האדם מרגיש תחושה של חוסר נוחות מכך שמישהו לא מסכים איתו.

כי כאשר האדם נמצא באמת האמיתית, הוא מרגיש בנוח עם כל הדעות השונות שיש בעולם, כי הוא מבין מה נקודת האמת שיש בכל הדעות שיש בעולם. אבל השקרנים, בפרט מנהיגי השקר, הם חיים בפחד מתמיד, פחד לאבד את המלוכה והשלטון שלהם, ששורשו בשקרים שלהם שהם משקרים את עצמם ואת אלו שהולכים אחריהם.

ומי שיתבונן היטב עליהם, יראה כי כאשר הם נתקלים באיזו דעה של מישהו שחושב שונה מדעתם בפרט מי שחושב את ההפך של מה שהם אומרים, הוא יראה כי הם מיד נזעקים להגן על האמת של עצמם. וזה נובע מתוך הפחד של השקר שלהם. כי רק השקר מפחד. כי הוא שקר, והוא מפחד מאוד שיגלו שהוא שקר. אז הוא נזעק להגן על עצמו בשקרים שונים.

ומי שהוא איש אמת, הוא לא צריך להתווכח עם אף אחד אף פעם. כי הוא יכול להראות לכל אחד שהוא מסכים איתו ממש, גם בלי לשלול את הדעה של האדם האחר. כי החכם האמיתי יכול להראות לאדם את האמת האחת, באמצעות צורת החשיבה של האדם עצמו ובלי לשנות אותה.

ואלו שמנסים לשנות את האדם, זה רק משום שהם חיים בשקר, ונדמה להם שהאמת נמצאת אצלם ולא אצל האדם שמולם, והם לא מבינים שהאמת נמצאת בכל דבר. והחכם האמיתי מקרב את האדם אל האמת ואל הטוב, באמצעות דרך המחשבה של האדם עצמו, בלי לשנות אותה. כי אפשר להשיג את השלמות, בכל דרך שהיא. אבל מנהיגי השקר שלא יודעים זאת, הם מנסים כל הזמן לגרום לאדם להתקרב אל האמת שלהם, וזה רק משום שהם לא הגיעו אל האמת האמיתית שהיא קרובה לכל אחד בצורה שווה.

והפחד הכי גדול של מנהיגי השקר, הוא שיום אחד יתגלה שכל הלוגיקה שלהם מוטעית. כי האדם יודע בתוך תוכו שהשכל שלו מוגבל. והוא יודע ומבין שכל האמת שלו נשענת על חוקים לוגיים שהם לא ממש יכולים להוכיח אמת אבסולוטית כלשהי.

ומנהיגי השקר שמנסים להוכיח לאדם את האמת בהוכחות לוגיות כאלו ואחרות, הם חיים בפחד מתמיד שאולי יבוא מישהו חכם יותר מהם, ויראה להם שהם טועים. כי הם יודעים שכל האמת שלהם היא מבוססת על השכל הרעוע והמוגבל של האדם.

המשך: * האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים על על האדם ל ..., טעויות / שגיאות, שום דבר, הכחשה עצמית, שקר ועוד ...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI