דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות בית לצאת לחופשה עם הכלב
לצאת לחופשה עם הכלב
שי מולדובן 15/02/11 |  צפיות: 3995

נופשים משפחתיים כשמם כן הם, כוללים את כל בני המשפחה- אך ישנם בני משפחה שלא נהנים מהחופשה המשפחתית - אלו הם הכלבים. פעילויות ואטרקציות רבות המותאמות לנופשים משפחתיים לרוב אינם מותאמים לכלבים עצמם, כך שחברינו הטובים ביותר נאלצים להישאר מאחור בזמן חופשות אלו. אם הינכם בעלי כלבים, בוודאי הבחנתם כי לא פעם ניתן לראות שלטים המורים על איסור הכניסה לחיות מחמד במלונות, מסעדות, מרכזי קניות, ואף בחופי רחצה רבים. ובתור בעלים גאה של כלב, נצבט הלב לא פעם לגלות כי איננו רשאים לשתף בפעילות משפחתית מסוימת את אחד מבני המשפחה היקרים ביותר. גילוי זה הופך למייגע מרגע לרגע כאשר בשארית כוחותינו אנו מחפשים בנרות אחר אטרקציות ייחודיות אשר יאפשרו לנו לשתף את כלבינו האהובים בחופשה המשפחתית. אך אל לנו להיכנס לייאוש בכל פעם, משום שישנם פתרונות רבים להעסקת הכלב במהלך החופשה המיוחלת.   
שילוב האטרקציות לכלב במהלך הנופש המשפחתי:   ישנם מקומות רבים בארץ אשר מאפשרים כניסה לכלבים. צימרים כגון: "מתאים לנו" ו-"הביקתה של אורה" שבצפון עד ל- "גינה ירוקה" ו- "גן הקקטוסים" שבדרום. מסעדות כגון: "עין כמונים" שבגליל העליון, דרך "מוזס" בת"א ועד ל- "ארומה" שבבאר שבע. מסלולי טיול משפחות החל מ- "נבי חזורי" שבגולן, דרך "יער בן שמן" ליד מודיעין ועד ל- "בורות לוץ" שבנגב. חופי רחצה המאפשרים כניסה לכלבים כמו: חוף עתלית, חוף הילטון, חוף ניצנים ועוד. ניתן למצוא פרטים נוספים על האטרקציות האלו ולמצוא אטרקציות נוספות באינטרנט.   
"רישום" הכלב לאטרקציות במקביל לנופש המשפחתי:   אז החלטנו לצאת למלון, או לחופשה קצרה בחו"ל... למקומות האלו לא ניתן לקחת את הכלב. אך כן ניתן לרשום את הכלב לנופש עצמאי משלו - לפנסיון. אף על פי הסטיגמה השלילית שנוצרה לפנסיונים בארץ, הכנסת הכלב לפנסיון הינה דרך הפתרון המושלמת ליהנות מחופשה בראש שקט. הלו"ז של רוב הפנסיונים בארץ די קבוע, הוצאת הכלבים לחצרות משחקים בבוקר, החזרת הכלבים לתאי מנוחה בצהריים, הוצאת הכלבים לחצרות משחקים אחר הצהריים, החזרת הכלבים לתאי המנוחה בערב עד לבוקר המחרת. 
מקומות בילוי עם הכלב - חצר כלביםלצערי ישנה אפליה תפיסתית גדולה מאוד בתחום פנסיוני הכלבים בארץ, אפליה הנובעת מהפחד הבעלים מהלא מוכר והאנשת הכלבים שלא במכוון. לכלב לא תהיה "חרדת נטישה", הוא לא ישכח אתכם, והוא גם לא יהיה עצוב אחרי שתלכו. רוב הסיכויים שבקושי יהיה לו זמן לחשוב אפילו, משום שרוב הזמן יהיה עסוק במשחקים עם כלבים אחרים- ושינה לאחר פעילות גופנית ממושכת. על מנת לעבור את תהליך ההכנסה לפנסיון בשלום יש "להכין את הקרקע לפני", כלומר- לבצע סיור מקדים בפנסיון, לבדוק את רמת הבטיחות, רמת התברואה והניקיון, לו"ז הפנסיון, שירותים ווטרינריים וכמובן לדבר גם עם העובדים הפשוטים שהרי הם אלו שיאכילו וידאגו לכלבכם במהלך שהותו בפנסיון. לאחר שנתתם את מבטחכם בפנסיון מסוים, נסו אותו ובדקו את השפעתו על הכלב- הכניסו את הכלב לאותו פנסיון למשך מספר שעות ביום, עדיף מהבוקר ועד הפסקת הצהריים (ונסו להיות אובייקטיבים, אם לכם יש רגש מסוים זה לא אומר שהכלב בהכרח מרגיש את אותו הדבר). אם תרגישו השפעה חיובית על הכלב, המשיכו עם אותו פנסיון, באם לא- עברו לפנסיון אחר. 
באם לא מצא חן בעינכם נושא הפנסיון או שלא מצאתם פנסיון העונה לדרישותיכם, תוכלו להכניס את הכלב ל- פנסיון בייתי. הפנסיון הבייתי הינו טרנד חדש התופס תאוצה חזקה מאוד בארץ. הפנסיון הבייתי הוא למעשה - פנסיון בתוך בית מגורים. כלומר בעלי בתים עם גינה גדולה אשר שומרים על כלביכם בביתם שלהם עם כל המשמעויות לכך. היתרונות לכך גדולים מאוד- היחס יותר אישי משום שכמות הכלבים מצומצמת מאוד והפינוקים גדולים. מצד שני לעומת זאת- המחיר בהתאם. 

הדוגי-סיטר   
אם נשללו כל הפתרונות שהוצעו עד כה, ניתן להשאיר את הכלב בבית ולהזמין "דוגי-סיטר". דוגי-סיטר עובד ממש כמו ה- בייבי-סיטר שאנו מכירים. דוגי- כלב, סיטר- שומר כלומר שומר הכלב. מתפקידו של הדוגי-סיטר הוא להיכנס לבית הלקוח ולהחליף לכלב את המים, לתת לו אוכל ולהוציא אותו לטיולי צרכים. אך לפני שמחליטים על שיטה זו יש להכיר את אותו דוגי-סיטר, שהרי הוא יכנס לבית שאף אחד לא נמצא בו, ולמצוא פתרונות המונעים שעמום לכלב, משום שברוב שעות היום הוא יהיה לבד. 

כיצד לצאת לחופשה ללא הכלב ולהישאר עם לב שלם 

הבעיה העיקרית שבגינה קשה לבעלי הכלבים לצאת לחופשה ללא כלביהם היא הגעגועים והתחושה שהם נוטשים את הכלב ובכך למעשה מענישים אותו למרות שלא עשה דבר רע. על מנת להתנער מתחושת המועקה, וליהנות מהחופשה המיוחלת יש לבצע כמה פעולות שלכאורה נראות סתמיות אך ההשפעה הפסיכולוגית שלהן עלינו גדולה לאין שיעור. יש להכניס את כלב לשגרת לו"ז החופשה בהדרגה, כלומר: אם החלטנו להכניסו לפנסיון- מספר ימים לפני החופשה מאוד מומלץ להכניס את הכלב לפנסיון למספר שעות כל יום על מנת שיתרגל למקום, ויכיר את העובדים. הכלב ירגיש הרבה יותר בטוח במקום מוכר וידוע (ממש כמונו בני האדם). ההשפעה של הפעולה הזו עלינו היא למעשה ההתנסות הטובה, ברגע שהייתה לנו התנסות טובה בסיטואציה מסוימת, נרצה לחזור לאותה סיטואציה משום שהיא כבר מוכרת וידועה לנו, בנוסף לכך במהלך החופשה לא נצטרך לדאוג האם עשינו בחירה נכונה עם הפנסיון- האם דואגים לו ומאכילים אותו... משום שכבר התנסינו בשירות של אותו הפנסיון. הפרידה מהכלב ביום השארתו בפנסיון צריכה להיות חדה ומהירה. אם נבחן את הסיטואציה שבה אנו משאירים את הילד שלנו בגן, הרי שאם נשאר מספר דקות בגן הילד תמיד יסתובב לאחור לבדוק שאנו שם, וברגע שלא יראה אותנו יתחיל לבכות. כמובן שיש ילדים הבוכים גם אם משאירים אותם והולכים, אך משך הבכי וההרגשה העצובה קצרים לאין שיעור ממשך הבכי כאשר נשארים עם הילד מספר דקות. מה עוד שאותם הורים מרגישים הרבה יותר רע במהלך היום משום שהם עזבו ילד עצוב ובוכה בגן... אותו הדבר בדיוק קורה גם עם הכלב. אם נשאר מספר דקות - הכלב לא יניח לנו ללכת משום שירצה להישאר איתנו, בנוסף לכך אנו נצא עם הרגשה שהשארנו כלב עצוב בפנסיון. לכן- כאשר משאירים כלב בפנסיון יש להיפרד ממנו מהר, ולא להפוך את הפרידה לטרגדיה. כך או כך עלינו לקחת את הטלפונים ליצירת הקשר עם הפנסיון או עם הדוגי-סיטר כך שנוכל להתעדכן במצבו של הכלב כאשר הגעגועים יתקפו אותנו...   
ניתן לתכנן חופשה משפחתית הכוללת אטרקציות לכלב, אך באם החופשה המתוכננת אינה כזו- ניתן למצוא פתרונות אחרים שיתאימו לכלב ולנו ליהנות מהחופשה ללא רגשות אשם. 

שתהיה לכולנו חופשה נעימה.
מקומות בילוי עם הכלב - מסלולי הליכה כותב המאמר: שי מולדובן - אילוף כלבים      www.dogsm.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי מולדובן

שי מולדובן - אילוף כלבים

www.dogsm.co.il

0526907773



 


מאמרים נוספים מאת שי מולדובן
 
טיפים לאילוף כלבים - אחידות ושיגרה
15/02/11 | חיות בית
לימוד הכלב התנהגויות חדשות הוא תהליך שלוקח זמן. על מנת להרגיל את הכלב להתנהגויות שאנו רוצים עלינו לבצע אותם בצורה שגרתית ובאופן אחיד.

מהי תוקפנות כלבים
15/02/11 | חיות בית
ההתנהגות התוקפנית היא למעשה תוצר של השפעות הסביבה.
מאין היא נובעת, והאם אפשר לזהות ולהמנע ממנה?


למה הכלב שלי תוקף?
15/02/11 | חיות בית
הכלב לא תוקף ללא סיבה. אם נצליח למצוא את סיבת התוקפנות, נוכל לטפל בבעיה.

כלבים ובעיות צרכים
15/02/11 | חיות בית
בטבעו הכלב שומר על עשיית צרכים במקומות המרוחקים למקורות המשאבים שלו כמו אוכל, מחסה, שינה וכו', לכן אין זה טבעי שיעשה
צרכים במקומות אלו.

אז מדוע הכלבים עושים צרכים בבית?


הקשר בין תוקפנות כלבים וסירוס
15/02/11 | חיות בית
אחת מהסברות הפופולאריות ביותר בקרב בעלי הכלבים היא כי אם יסרסו את הכלב שלהם,
ההתנהגות התוקפנית שלו תרד.

עד כמה זה באמת נכון?


לצאת לחופשה עם הכלב
15/02/11 | חיות בית
נופש משפחתי כשמו כן הוא- כולל את כל המשפחה... אז למה לא מאפשרים לנו להביא גם את הכלב? מהם מקומות הבילוי שכן ניתן להביא אליהם כלבים, ומה אפשר לעשות איתם כאשר נוסעים לבית מלון - פתרונות יצירתיים לחופשה עם וללא הכלב.

איך לבחור כלב
15/02/11 | חיות בית
התופעה שבעלים המגלים כי הכלב החדש שאימצו לא מתאים להם אינה שכיחה - ולצערינו גוברת מידי שנה. כתוצאה מכך אנו עדים לתופעה של גידול במספר הכלבים בעמותות השונות, וכלבי הרחוב המשוטטים.
להלן מספר טיפים לבחירת כלב חדש לבית - והתאמתו לצרכים ומאפייני המשפחה שלנו כך שהסיכוי שהאימוץ לא יצליח יקטן למינימום..


חוש השמיעה של הכלב
15/02/11 | חיות בית
כלבים יכולים לשמוע טווח צלילים הגבוה פי כמה מטווח הצלילים שאנו, בני האדם, מסוגלים לקלוט.
בעוד שבטבע חוש שמיעה מפותח שכזה מהווה יתרון בולט, הרי שבסביבה העירונית בה אנו חיים הוא יכול להוות גורם מפריע


כלבים ומושגים בווטרינריה ששווה לדעת
15/02/11 | חיות בית
מהו החום הנורמלי לכלב?
מהן המחלות: כלבת, שעלת, פרוו וכיצד ניתן להמנע מהן?


המיטה האידיאלית לכלב
15/02/11 | חיות בית
חנויות בעלי החיים מציעים מגוון רחב של מיטות לכלבים, כאשר מחירי המיטות יכולים לנוע מעשרות ועד למאות שקלים. אחד מהתסכולים הקשים ביותר הוא כשהבעלים חוזרים הביתה ומגלים את שרידי המיטה שקנו במיטב כספם.
במאמר זה אסביר מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג מיטה, ואיך תדעו שאתם קונים את המיטה האידאלית לכלב שלכם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI