דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה אלרגיה
אלרגיה
אי מדיה בניית אתרים 22/02/11 |  צפיות: 3236

אלרגיה היא תגובה בלתי רצויה של מערכת החיסון כלפי חומרים שאינם מזיקים לגוף. מקור המילה אלרגיה היא מהשפה היוונית, ופירוש המילה היא תגובה אחרת.

המערכת החיסונית מגנה על הגוף מפני מיקרואורגניזם המזיקים לגוף כגון חיידקים, וירוסים, פיטריות וכדומה. מערכת החיסונית המזהה חומר או מיקרואורגניזם המזיק לגוף יוצרת נוגדנים  הנקשרים אל החומר הזר וגורמים לסילוקו. במצב של אלרגיה המערכת החיסונית מגיבה בהתאם לתגובה של חדירת מזיק לגוף, אך שבמצב של אלרגיה המערכת החיסונית מפתחת רגישות כלפי חומרים שאינם מזיקים לגוף הנקראים אלרגן.

אלרגנים יכולים להיות מזונות כגון מוצרי חלב, בוטנים, דגים, תרופות, ארס של דבורים, אבקני צמחים וקרדית האבק ועוד.

כיום האלרגיה היא אחת המחלות הנפוצות ביותר ומעריכים שיותר משליש האוכלוסייה סובל מבעיית אלרגיה, כמו כן מספר האנשים הסובלים מאלרגיה עולה כל שנה.

הסימפטומים לאלרגיה יכולים לכלול סימפטומים גופניים קלים כגון נזלת, דמעות, כאבי בטן, הקאות, כאבי ראש ועד קוצר נשימה, בצקות וחנק שעלולים להסתיים במוות. לרוב הופעת אלרגיה גורמת לחוסר איזון של הגוף ופגיעה באיכות החיים.

הגורמים להופעת אלרגיה קשורים בגורמים סביבתיים, גנטיים, זיהומים כרוניים, זיהומים של חיידקיים דוגמת הליקובקטר פילורי וטפילים דוגמת קנדידה  ויש הקושרים זאת גם לאורח החיים המודרני והמתועש.

הטיפול היעיל ביותר כנגד אלרגיה הוא הימנעות מהאלרגן, אך לא תמיד הדבר ניתן.

בדיקת אלרגיה מתבצעת בעזרת טסטים - מבחנים על העור, שבהם חושדים את התגובה של האלרגן על העור. במקרים שלא ניתן לעשות בדיקה זו יעשה בדיקת דם הבודקת את רמת הנוגדנים IgE שנכחותם מעידה על תגובה אלרגית של הגוף.

טיפול באלרגיה

טיפול באלרגיה מתחיל בזיהוי הגורם לאלרגיה והימנעות מאותו גורם, לא תמיד ניתן להימנע מאותו גורם ולכן במקרה זה הטיפול יהיה באמצעות תרופות אנטי- היסט מיניות, שתפקידן לנטרל את פעילות ההיסטמין.  בחירת הטיפול נעשה בהתאם לחומרת האלרגיה ותדירותה. טיפול תרופתי מטפל בסימפטומים של המחלה ואינו פותר את לעומק את האלרגיה. הטיפול התרופתי כמו כן לאורך זמן עלול לגרום לפגיעה במערכת החיסונית

טיפול טבעי באלרגיה מנסה להבין מהו הגורם להופעת האלרגיה וכולל טיפול של צמחי מרפא המטפלים בזיהום, מסייעים בנטרול האלרגיה,שאינם מזיקים למערכת החיסון ואינם גורמים לתופעות לוואי. בניית תפריט תזונה נכונה העשיר במרכיבים תזונתיים חיוניים והעשרת הגוף בתופסי תזונה כגון אומגה 3 ויטמין B ואבץ.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אי מדיה בניית אתרים

אי מדיה בניית אתרים מתמחה בתחום בניית אתרים תדמייתיים, בניית אתרים שיווקים, קידום אתרים, עיצוב אתרים ועוד. בין האתרים שאנו מקדמים, הום פלוס פורטל לבית, המרכז לרפואה טבעית המתמחה בטיפולים במגוון מחלות ובעיות רפואיות.



 


מאמרים נוספים מאת אי מדיה בניית אתרים
 
אלרגיה
אלרגיה היא תגובה בלתי רצויה של מערכת החיסון כלפי חומרים שאינם מזיקים לגוף. אלרגיה יכול להיות מוצרי חלב, בוטנים, דגים, תרופות, ארס של דבורים, אבקני צמחים, קרדית האבק ועוד.

החשיבות של ביטוח חיים
ביטוח חיים מהווה ביטחון כלכלי במקרה של אסון, ביטוח חיים יכול להיות ביטוח ריסק או ביטוח חיים הכולל חסכון. המאמר עוסק ביתרונות הביטוח, מהם סוגי הביטוחים הקיימים.

לימודי רפואה משלימה
בחירת תחום לימוד אינו פשוט, האם ללמוד לימדוים אקדמאיים או מקצוע שנוכל לעסוק בו עם סיום הלימודים. לימודי רפואה משלימה הינו תחום הכולל לימודי עיסוי, לימודי רפואה סינית, לימודי רפלקסולוגיה ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI