דף הבית תיירות ונופש טיולים משפחתיים מסורת חג הביכורים
מסורת חג הביכורים
SEOM 01/06/11 |  צפיות: 3880

פירות הביכורים

מצוות הביכורים חלהרק בארץ-ישראל. מביאים ביכורים משבעת המינים: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית ותמר, ורק מן המשובחים שבשבעת המינים. מצוות הביכורים הייתה נהוגה רק בזמן שבית-המקדש היה קיים. כל זמן שבית-המקדש היה קיים, היו מביאים ביכורים: מזמן שחרב בית-המקדש, אין מקיימים עוד מצוות הביכורים.

במאה השנים האחרונות מאז החל הישוב היהודי בארץ-ישראל להתרחב, נעשים ניסיונות לחדש בצורות שונות את טקסי הבאת הביכורים, כזכר לטקס הבאת הביכורים בזמן בית-המקדש

חגיגות הביכורים במושבות ארץ-ישראל

בראשית המאה, עם התחדשות הישוב היהודי בארץ-ישראל, החלו בפעילויות לשבועות במושבות, בקיבוצים ובערים את טקס הבאת הביכורים כדי לציין את הברית המחודשת בין העם ובין אדמתו. את הביכורים היו מעלים לקרן-הקיימת, שעסקה בקניית אדמות בארץ-ישראל, בהכשרת הקרקע ובייעור.

הילדים היו לובשים בגדים לבנים, ראשיהם עטורים זרי פרחים, ובידיהם סלי ביכורים. הם היו צועדים בתהלוכה גדולה בישוב בליווי תזמורת וקהל רב, כשבראש התהלוכה מוליכם שור, שקרניו צבועות בצבע זהב (זכר לציפוי הזהב על קרני השור בתהלוכת עולי הרגל לבית-המקדש). הילדים היו מניפים את הסלים ואומרים: "הנה הבאנו מראשית פרי אדמתנו מנחה לגאולת אדמת ארץ-ישראל."

גם כיום נערכים טקסי ביכורים בגני הילדים. את הפירות והירקות, שמביאים הילדים בסליהם, נותנת הגננת צדקה למוסדות שונים, כגון בתי יתומים ובתי אבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 SEOM

מיני ישראל עם אטרקציות לילדים בפסח ששוות ביקורים...

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד



 


מאמרים נוספים מאת SEOM
 
סופגניות ,לביבות ומאכלי עדות ישראל בחנוכה בגולה
21/11/11 | אטרקציות
כזכור לנס השמן אנו מרבים לאכול מטעמים מסורתיים מטוגנים בשמן , כל עדה ומנהגיה , כל עדה ומאכליה.
גם השנה במהלך ימי חנוכה 2011 נטעם בעיקר "פונצ'קאס"-סופגניות מקמח, ביצים ושמרים מטוגנות בשמן ומבוזקות סוכר. חלקנו יאכל לביבות תפוחי אדמה מגוררים, גם הן ממנהגי עדות אשכנז המכנות אותן "לאטקס".


עשרת ימי תשובה: שלושה ספרים ,סליחות ושופר
25/09/11 | אטרקציות
שלושה ספרים נפתחים בראש השנה: אחד של צדיקים גמורים, ואחד של רשעים גמורים, ואחד של בינוניים (לא רשעים ולא צדיקים). צדיקים גמורים – נכתבים ונחתמים לאלתר לחיים; רשעים גמורים – נכתבים ונחתמים למיתה; בינוניים תלויים ועומדים מראש השנה עד ליום הכיפורים, זכו – נכתבים לחיים, לא זכו – נכתבים למיתה.

מבצר נמרוד הלא הוא מצודת קלעת נמרוד
כיצד אפשר היה להגן ממרומי המבצר על דרך הנמצאת הרבה מעבר לטווח הנשק של מגניו?

מחוסר אמצעי-קשר יעילים יותר, נבחרה תמיד פסגה, השולטת בתצפית על שטח נרחב ככל האפשר.


מבצר נמרוד הלא הוא מצודת קלעת נמרוד
כיצד אפשר היה להגן ממרומי המבצר על דרך הנמצאת הרבה מעבר לטווח הנשק של מגניו?

מחוסר אמצעי-קשר יעילים יותר, נבחרה תמיד פסגה, השולטת בתצפית על שטח נרחב ככל האפשר.


מסורת חג הביכורים
מצוות הביכורים הייתה נהוגה רק בזמן שבית-המקדש היה קיים. כל זמן שבית-המקדש היה קיים, היו מביאים ביכורים: מזמן שחרב בית-המקדש, אין מקיימים עוד מצוות הביכורים.

הקהילה היהודית ע"פ בתי הכנסת העתיקים
בתי-הכנסת היו המבנים הציבוריים העיקריים של הקהילות היהודיות, ואלו השקיעו בהם ממיטב משאביהן הכלכליים, כפי שמעידים הפאר הרב של הבניינים וכתובות-ההקדשה המרובות שנקבעו בהם

הרקע להכרזת העצמאות
05/05/11 | אטרקציות
הכרזת העצמאות של עם ישראל בארץ ישראל, נעשתה בעצומה של מערכה מדינית וצבאית כבדה, שהייתה נטושה ברחבי הארץ.השלטון הבריטי, השלטון הזר האחרון בארץ ישראל – תם.

ההכנות לשבת
22/04/11 | אטרקציות
יש להתכונן לקראת השבת ולהכין את צרכיה טרם כניסתה. מכאן נגזרה האמרה הידועה: "מי שטרח בערב-שבת, יאכל בשבת; ומי שלא טרח בערב-שבת, מה יאכל בשבת?"

"מצה רגילה" ו"מצה שמורה"
רוב הציבור משתמש בחג הפסח במצות רגילות, והמהדרים מקפידים לאכול "מצה שמורה" דווקא.

מהו השוני בין השתיים?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI