דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה הומאופתיה- מה זה אומר, באמת?
הומאופתיה- מה זה אומר, באמת?
shimi 18/06/11 |  צפיות: 4851

הומאופתיה - מה זה אומר, באמת?
לשאלה פשוטה זו ניתן לתת תשובה פשוטה - דומה בדומה מרפא.
הומאופתיה

 = בדומה לסבל, זה הוא הפירוש המילולי לשם "הומאופתיה " במקורו הלטיני: הומאו = דומה / פתיה = סבל בדומה לסבל - כל התורה כולה, על רגל אחת.


עיקרון זה יכול להראות במחשבה ראשונית מוזר. לפעמים התחושות, המחשבות וסבל שלנו מצטיירים, גם הם, כחסרי היגיון במחשבה ראשונה. אנסה בשורות הבאות להראות את החוכמה הטבעית , את ההיגיון הצרוף של ההומאופתיה שהיא בהחלט, פשוטה להבנה.

ההיגיון שעומד כבסיס לעקרון – דומה בדומה ירפא. בשונה מעצם דומם שיכולת ההתנגדות שלו מוגבלת, כל יצור חי חייב להגיב תמיד באופן הפוך לכוח המופעל עליו. זה הוא הבסיס ליכולת שלנו להתקיים. השולחן מתקרר שמקררים אותו. האדם כאשר מקררים אותו הוא מחמם את עצמו. מסיבה זו ניתן להשפיע על החי הבריא, כשאנו פועלים באופן נגדי, רק לזמן מוגבל. מערכת דינאמית של יצור חי שואפת תמיד לבנות תשליל למציאות החיצונית.

תהליך ריפוי - שיקום הבריאות
עלינו ליצור באופן מלאכותי, תהליך זהה ככל הניתן לחולי הקיים באופן טבעי. כאשר נצליח, ולא משנה באיזה דרך, ליצור מציאות דומה לסבל, נרע לזמן קצר את מצבי הסבל. כתוצאה מהרעה ראשונית, מתעוררים כוחות הריפוי העצמי המוטבעים בכל יצור חי. כאשר כוחות הריפוי הפנימיים מתעוררים נראה תהליך אמיתי של הבראה ולה השלכות על מכלול חיו של האדם.

הרעה ראשונית בסיס לתהליך הבראה
החמרה בטווח הקצר מניעה התהליך ומאפשרת ריפוי המביא לתוצאות משמעותיות בטווח הרחוק. דוגמא: חימום חיצוני, לאדם שסובל מקור, לא מתאפשרת לסובל, בעצמו, להפוך את מציאות חיו לטובה. לאומת זאת טבילה במים קרים - בדומה לסבל, מאפשרת לכוחות פנימיים להתעורר ולהתחיל במלאכת החימום.

באופן זה האדם מצליח לחזק את מנגנון ויסות הטמפרטורה, ליצור שינוי ביכולת יצור החום, שפעל עד לאותו הזמן בהספק נמוך, כתוצאה מכך לחמם את עצמו. זו דוגמא מופשטת לאופן בו ניתן לפעול בשותפות עם כוח-החיות לפי ההיגיון של דומה בדומה מרפא.

ההרעה הראשונית ממנה יסבול החולה תשתלם לו בטווח הרחוק. באותו היגיון ניתן להבין גם, את האופן שבו יש לנהוג במצבים של חום.
דוגמא נוספת: הפעם ברמת הנפש - לספר בדיחות מצחיקות למי שעצוב, מביא תועלת רק לרגע.

כאשר אנו פועלים באופן הפוך לסימפטומים שלנו, אנו מיטיבים את מצב רק לטווח הקצר. מציאות פנימית לא משתנה כאשר משפיעים עליה מבחוץ. לדוגמא: לכאב ראש תמיד יש סיבה, כדור נגד כאב ראש מטפל רק בכאב עצמו ולא בסיבה. הסיבות לכאב הראש יכולות להיות מגוונות אבל הכדור רק מעלים את הסימפטום החיצוני, בדומה לטיפול בנורת בקרת החום ברכב.

אף אחד לא מעלה על הדעת לנפץ את נורת הבקרה או לסירוגין לחשוב שהבעיה של המחשב מיצוייה על המסך (שם היא מופיעה). שמדובר בגוף שלנו אנו מסוגלים להאמין שלטפל בכאב ראש, טחורים, פריחה, הפרעות קשב למיניהם וכ'ו... יש מאחוריה הגיון מסוים.


הרפואה המערבית אינה משקיעה מחשבה במטרה למצוא את הקשר בין הופעתם של סימפטומים בתחומי חיים שונים והיגיון בין הופעות בימים ושעות שונות. למרות שההתמחות של הרופא היא להלחם במצבי סבל כל אחד בנפרד, לא אומר שלא קיים היגיון וקשר בין הופעות שונות ברמות שונות של האדם – גוף ונפש. במלחמה... כמו בכל מלחמה, אין מנצחים.

מידע המותאם לחולה מניע תהליך החלמה
כאשר מחפשים היגיון וקשר בין הקשיים השונים של אדם אחד ניתן בדרך כלל ניתן למצוא אותו. קושי שנפתר ברמת הסיבות - יביא בסופו של תהליך להיעלמותם של הסימפטומים (בפיזיים ונפשיים) בכל תחומי החיים. אם לא נפעל כך ימצאו הקשיים את הדרך להופיע שוב במציאות החיים.

כוח-החיים (המנגנון שאחראי על הופעת הסימפטומים) של האדם "לא-פרייר" הוא יודע את המחויבות שלו – להביא קונפליקטים פנימיים להופיע באופן חיצוני על-מנת לשפר את מערכת קבלת ההחלטות של האדם.

דומה בדומה מרפא – מרכז בתוכו את ההכרה בחוכמת הבריאה והיכולת ליצור שינוי ממקום של השלמה, הבנה עמוקה שלכל תופעה חיצונית ישנה סיבה פנימית עמוקה. כאשר מפעילים כוח חיצוני מבלי לטפל בסיבה לקיומה אנו צפויים תמיד לכישלון.

בשורות אלה הסברתי רעיון פילוסופי, חוק טבע, שברמה אינטואיטיבית, כל אחד יודע. אין טעם לפעול כנגד המציאות - זו באה עלינו, תמיד, לטובה.

לסיכום
הומאופת מוסמך - אינו נלחם כנגד הסימפטומים החיצוניים של האדם.
פוטנץ הומאופתי - אינו מכיל חומר והוא מכוון לרמת הרצון וההבנה של האדם. רמדי ההומאופתית - מכילה ידע מהטבע ולה יכולת להרחיב תפיסת עולם ולמבטל מגבלות. טיפול הומאופתי - משנה את תפיסת המציאות של החולה ולכן הוא מבריא, בסופו של תהליך ייעלמו הסימפטומים בכל הרמות פיזי ונפשי חיצוני ופנימי. (גם שכנה מעצבנת או בוס שיכול להוציא אותך מהדעת ייעלמו בסופו של תהליך ההחלמה)

תמר איל

הומאופתית מוסמכת
מלווה תהליכי הבראה, לשיפור באיכות החיים.
בתינוקות, ילדים, נוער, מבוגרים ונשים בהריון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shimi


 


מאמרים נוספים מאת shimi
 
שיעורי קונטקט מה זה כולל?
10/09/11 | מדיטציה
הריקוד ידוע כדרך הטובה ביותר ליצירת איזון בין הנפש לגוף באופן בלתי אמצעי ומשחרר. לימודי קונטקט מאפשרים לכל אחד לחוות את הריקוד דרך טכניקת תנועה של מגע זוגי או קבוצתי בתנועות מיוחדות הנותנות דגש על העברת שיווי המשקל מנקודה לנקודה באופן מאולתר לחופש יצירתי וביטוי עצמי אופטימלי.

מהו דמיון מודרך?
10/09/11 | מדיטציה
דמיון מודרך היא שיטה אשר באמצעותה ניתן להביא את החלומות והרצונות הפנימיים לידי מציאות אמיתית לשינוי דפוסי המחשבה הרגילים והמקובעים על ידי שימוש בדמיון שבו ניתן לראות כתמונה חיה את הכל מתגשם תוך כדי מתן דגש ותשומת לב לכל פרט ופרט ותחושה כאילו המדובר בחוויה עצמה עד אשר היא תתגשם

כרתים – כובשים את אי היווני
נומיינד ו Yoga Travels חוגגים עשור להקמתם – ומטיסים אתכם לחגיגה שלא נראתה עד היום. פסטיבל ריקוד מדיטציה, מסיבות וסדנאות עם מיטב המורים ל 5 לילות באי הקסום כרתים. 2 מטוסים, 350 משתתפים ב 3 מתחמים עם חגיגה ענקית במפרץ הכי יפה באי כרתים יוון.

יוגה צחוק - זה לא צחוק
18/06/11 | יוגה
במאמר זה החלטתי לתת במה למוסד הזה - יוגה צחוק - שנכנס בשנים האחרונות גם לארץ, נכנס בחטף וסחף המונים. אני חייבת לציין כי ההתהדרות הזאת של כל סדנה איזוטרית במושג יוגה קצת מכעיסה אותי אבל יחד עם זה אני מודה ומתוודה, עכשיו, לאחר שקראתי קצת חומרים בעניין, כי בכל זאת יש כאן משהו.

ואם סדנאות ה יוגה צחוק מאמצות אי אילו כלים מעולם היוגה על מנת לשחרר עכבות ולעודד צחוק - לכבוד הוא לנו - אנשי היוגה.


מדיטציה ודמיון מודרך חלק ב'
18/06/11 | מדיטציה
מדיטציה, על שלל סוגיה, היא מסע. כמו לקראת כל מסע מוצלח כדאי להתכונן מראש: להכיר את המקום, לאן כדאי ללכת, איך כדאי להתלבש, מה קוד ההתנהגות המקומי. מכאן, השמים הם הגבול. לכו תדעו את מי תפגשו, לאן תתגלגלו, ואילו חוויות מדהימות תאספו בדרך.

מדיטציה ודמיון מודרך - חלק א'
18/06/11 | מדיטציה
אחר צהרים אחד, לפני כחמש שנים, אחרי תקופה של כמה חודשים בחו"ל, ללא עבודה, ללא דירה ועם תחושה של יאוש צורב ומחלחל, התפללתי אל אלוהים מכל ליבי שיעזור לי למצוא את הכח להמשיך ואת הנתיב שלי למקום טוב יותר.

סיימתי את התפילה בתחושה של הקלה, וכמה דקות אחר כך תפסו עיני את הספר "כוחו של התת מודע" של ד"ר מרפי. קניתי את הספר כשנתיים לפני כן בעקבות המלצה של ידיד ומעולם לא עיינתי בו. הפעם הרגשתי צורך לפתוח אותו מתוך תחושה שזה המענה של אלוהים לתפילה שלי.

מאז ועד היום אני עושה מדיטציה מידי יום, וחיי השתנו לבלי הכר. החוויה הקיומית של בלבול וחוסר אונים פינתה עם הזמן את מקומה לתחושה של שמח


הומאופתיה- מה זה אומר, באמת?
תמצית ההיגיון ותפיסת העולם ההומאופטית - מלווה בדוגמאות המובאות בגוף הטקסט. זהירות!!!! המידע המוגש בשורות הבאות, יכול, בקלות יחסית, לשנות את תפיסת מציאות החיים.

על הטופו לבדו
מקורו של הטופו מפולי הסויה והוא מהווה מרכיב עיקרי וחשוב בתזונת ארצות המזרח. אנחנו פוגשים אותו בחנויות הטבע ובסופר, רואים אותו מופיע ככוכב" טרנדי" בתפריטים וספרי בישול ולא תמיד מפנימים את יתרונותיו הרבים והאפשרות לשלבו במטבחנו.

היכונו היכונו ל 21 בדצמבר!!
מבחינה אסטרולוגית ה 21 בדצמבר הוא יום בעל חשיבות עילאית, בו השמש עוברת ממזל קשת אל מזל גדי, דרך נקודת רום השמיים המשמעותית. זהו זמן המעבר הרישמי בין הסתיו אל החורף. זהו הזמן, על פי מפת הלידה, שבוא אדם מגיע לבגרות.

סלט סלק עם שומר ונענע
פעמים רבות יוצא לנו להיתקל באנשים שאינם אוהבים סלק. לחלקם, בעיקר יוצאי מזרח אירופה, טראומות ילדות מסירים עמוסי סלק המתבשלים על הכיריים לצורך הכנת בורשט תוך כדי הפצת ריח דומיננטי בחלל הבית. אחרים פשוט נרתעים מהשורש הסגול הזה המשאיר את הידיים מוכתמות כאילו זה עתה סיימנו משמרת בבית מטבחיים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI