דף הבית רפואה ובריאות רפואה טיפול במחלת חניכיים
טיפול במחלת חניכיים
דורון אבניאלי 08/08/11 |  צפיות: 3542

אם גם אתה שותה קפה ומיד מעוות את פניך, אם אתה סובל מדימומים בחניכיים בזמן צחצוח השיניים, מנפיחויות או חוסר יכולת לתת ביס הגון בתפוח עץ רענן, ככל הנראה גם אתה זקוק לטיפולי חניכיים.

הסיבות הן בדרך כלל דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים ועוד. אין צורך להיבהל. רוב האוכלוסייה, ליתר דיוק, שבעים וחמישה אחוזים ממנה, סובלים מבעיות הקשורות לחניכיים וזקוקים לטיפול במחלת חניכיים.

הגורמים למחלה הם רבים, וקשורים לסיבות רבות. למשל גיל (מעל גיל שלושים וחמש נוטים לסבול מיותר בעיות חניכיים), מחלות כרוניות כמו לחץ דם או סוכרת, הרגלים מזיקים כגון עישון או צריכה מוגברת של אלכוהול.

אם גם אתה מוצא את עצמך חלק מהסטטיסטיקות וסובל מבעיות של דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים ועוד, עליך לגשת בהקדם לטיפול אצל רופא שיניים מומחה. רוב מחלות החניכיים, כשהן מטופלות כראוי, לא מידרדרות למצבים חמורים יותר כמו נסיגת חניכיים, מצב המצריך התערבות כירורגית.

נסיגת חניכיים היא תוצאה של דלקת חניכיים, שלא טופלה כראוי, והיא גורמת לשפת החניכיים להתקצר ולחשוף את השיניים עד לשורשיהן כמעט. מצב זה יוצר שיניים מתנדנדות, שעלולות ליפול. במקרה שהשיניים נושרות צריך להתחיל טיפול של שיקום הפה, וזה כבר תהליך מורכב שאפשר להימנע ממנו באמצעים פשוטים.

אז איך נשמור על בריאות שינינו, כדי שלא נסבול מאיבוד שיניים, מחלות חניכיים וסיבוכים שעלולים להגיע כתוצאה מכל אלה? אפשר וכדאי למנוע מראש מחלות חניכיים באמצעים הבאים:

ביקורים קבועים אצל השיננית. אם מידי שלושה עד ארבעה חודשים תעבור ניקוי אבן והסרת פלאק, לא תיווצר עששת חריפה, ולא תידרדר למחלת חניכיים ממנה קשה יותר להירפא באמצעים פשוטים כמו ניקוי ושמירה אלא תצטרך לעבור טיפולים מסובכים ומורכבים יותר - שלא לומר יקרים יותר.

שמירה על הרגלי הגיינה גבוהים. אין זה מספיק לצחצח שיניים. יש לצחצח בדיוק כפי שרופאי השיניים תמיד מלמדים אותנו, ובנוסף להעביר חוט דנטלי בין השיניים. אם ניתן, לאחר כל ארוחה מומלץ להעביר בין השיניים קיסם דנטלי להוצאת שאריות מזון התקועות בין השיניים. מי שמטפח הרגלי ניקיון אלה מגלה עד מהרה שלא רק ששיניו בריאות יותר, אלה גם שהן יפות יותר - ושפיו מדיף תמיד ריח נעים - בונוס חביב.

הימנעות מהרגלים מזיקים כמו עישון ושתייה מופרזת של אלכוהול וקפה. בנוסף לעובדה שעשן וקפה מחממים את איזור החניכיים, הם גם צובעים את השיניים בצבעים כהים ומכתימים אותם באופן מכוער. נציין שהימנעות מהרגלים אלה עדיפה גם למען הבריאות הכללית של הגוף.

במידה ובכל זאת התפתחה דלקת חניכיים חריפה שהובילה לנסיגת חניכיים, במרפאת שיניים מומחית יש מגוון פתרונות כמו הסרת אבנית מכיס החניכיים, ניקוי אבנית עמוק שנקרא הקצעת שורשים, התערבות כירורגית של השתלת חניכיים ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון אבניאלי

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות שיניים. ברור כי לרופא המטפל, ניסיונו, מקצועיותו ורמת מרפאת השיניים בה הוא מבצע את טיפול השיניים. לכל אלה השפעה מרכזית על הצלחת השתלת שיניים. כאן אין מקום לפשרות!!! ולכן אני מזמין אותך ליצור איתי קשר ולבוא אלי לבדיקה ראשונית ואיבחון מקצועי הנסמך על יותר מ-25 שנות ניסיון בתחום השתלת שיניים ושיקום הפה.

צלצלו עכשיו 03-6050889 ותתחילו לחייך



 


מאמרים נוספים מאת דורון אבניאלי
 
הרמת הסינוס סגורה ופתוחה, בעד ונגד
הרמת סינוס נעשת במקרה בו צריך לעבות את עצם הלס כהכנה לטיפול שיוקם פה אחר כמו השתלת שיניים או טיפול שיקומי אחר הנוסע מאיבוד עצם בלסת/

מחיר ניתוח הרמת סינוס והטכניקות השונות של ההליך
מחיר ניתוח הרמת סינוס יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים, ובמיוחד כשמדובר בהליך מורכב יותר, הכולל גם שתלים דנטלים. אם אתם נדרשים לעבור הליך מסוג זה, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה על מה כולל ניתוח הרמת סינוס, כיצד נקבע מחיר הניתוח ועוד.

ניתוח הרמת סינוס
ניתוח הרמת סינוס, המוצע על ידי רופאי שיניים בעלי ידע וניסיון בתחום, מתאים במקרים מסוימים, בהם יש צורך בשתלים דנטלים. מהו ניתוח הרמת סינוס וכיצד הוא מתבצע? על כך, במאמר הבא.

הקצעת שורשים - טיפול מונע
07/11/11 | רפואה
הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת חניכיים.

השתלת חניכיים
29/10/11 | רפואה
הטכנולוגיה בתחום רפואה השיניים נמצאת בעליה מתמדת, ומעמידה פתרונות טובים למגוון בעיות; החל בפתרונות לבעיות שכיחות, וכלה בשתל שיניים או השתלת עצם בלסת.

ניתוחי חניכיים כאמצעי טיפול יעיל
19/10/11 | רפואה
רבים סובלים מבעיות חניכיים שונות מגיל צעיר. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת קיימים פתרונות חדשניים להתמודדות מול בעיות אלו.

ניתוחי חניכיים בגיל השלישי
08/10/11 | רפואה
הגיל השלישי מביא איתו שינויים פיזיים ונפשיים רבים. אחד השינויים המשמעותיים בא לידי ביטוי בשיניים, הנחשפות בגיל זה, למחלות חדשות, העלולות לגרום לפגיעה משמעותית בשן ואף לאובדן השיניים.

טיפול במחלת חניכיים
08/08/11 | רפואה
אם גם אתה שותה קפה ומיד מעוות את פניך, אם אתה סובל מדימומים בחניכיים בזמן צחצוח השיניים, מנפיחויות או חוסר יכולת לתת ביס הגון בתפוח עץ רענן, ככל הנראה גם אתה זקוק לטיפול במחלת חניכיים.

שיקום פה ולסת
08/08/11 | רפואה
אז במה שונה שיקום פה ולסת משיקום הפה? אם שיקום פה כולל תחת הגדרתו בעיקר פתרונות לבעיות שיניים, שיקום פה ולסת הוא לעיתים קרובות מתן פתרונות לבעיות שאינן קשורות דווקא לטיפולי שיניים שגרתיים אלא יותר לשיקום של "מה שמסביב" - החך, הפנים והלחיים.

טיפול במחלת חניכיים - מחלת המאה העשרים ואחת
21/04/11 | רפואה
הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת חניכיים. ללא טיפול במחלת חניכיים, לא ניתן לשמור על היבטים אחרים של בריאות חלל הפה, והמחלה עלולה להביא לתופעות דוגמת נסיגת חניכיים ובהמשך גם אובדן שיניים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI