דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר הרמת הסינוס סגורה ופתוחה, בעד ונגד
הרמת הסינוס סגורה ופתוחה, בעד ונגד
דורון אבניאלי 14/11/12 |  צפיות: 3093

תהליך ביצוע השתלת שיניים מחייב כי תהיה כמות עצם מספקת על מנת להחדיר לתוכה את השתלים. במקרים לא מעטים לא קיימת כמות מספקת של עצם ונדרשת פעולה כירורגית בשם הרמת סינוס. מטרת הרמת הסינוס הינה חשיפת או הוספת שטח עצם על מנת שהשתלים יוכלו לחדור היטב ולהיות יציבים לאורך זמן. קיימות שתי שיטות להרמת סינוס: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה. במאמר זה נסקור את ההבדלים בין שתי שיטות הרמות הסינוס הללו ומתי מומלץ להעדיף שיטה אחת על פני השנייה.

מהי הרמת סינוס סגורה ?

הרמת סינוס סגורה הינה תהליך בו מנקבים את רצפת הסינוס בלסת ומרימים מעט את הממברנה. הממברנה הינה חומר קרומי המקיף את אזור הסינוס. הרמת הממברנה מאפשרת החדרת תחליף עצם אשר מתווסף לשטח הפנים של העצם הטבעית הקיימת. ברוב המקרים, תחליף העצם נוצר על ידי אבקה המתגבשת לכדי חומר דמוי עצם. במקרים נדירים יותר מוחדרת עצם אמתית מתרומת אדם זר. בעבר, היה נהוג להשתמש בחתיכת עצם מגופו של המטופל עצמו אך כיום כמעט ולא עושים זאת יותר. לאחר שהעצם המלאכותית מתמקמת ניתן להחדיר אליה את השתל או השתלים. חשוב לציין כי בהרמת סינוס סגורה, השתל מוחדר תוך כדי ההרמה עצמה.

מתי מומלץ / לא מומלץ לבצע הרמת סינוס סגורה ?

האמת סינוס סגורה מומלצת כאשר קיים שטח עצם טבעי אך חסרה לו תוספת קטנה מבחינת מימד הגובה. אם למשל העצם האמתית הינה בגובה 6 מ"מ והשתל באורך 8 מ"מ, יש לבצע השתלת סינוס סגורה ולהחדיר עצם או אבקה בגובה של 2 מ"מ נוספים. אולם, באם מדובר במקרה מסובך יותר, הרמת סינוס סגורה אינה מומלצת ויש לבצע הרמת סינוס פתוחה. החלטה זו הינה כמובן לשיקולו של אחד מרופאי מרכז להשתלות שיניים אשר יעשה הכל על מנת להימנע מהרמת סינוס פתוחה.

מהי הרמת סינוס פתוחה ?

בניגוד להרמת סינוס סגורה, הרמת סינוס פתוחה כוללת תהליך בו מבוצע חיתוך החניכיים עד אשר נגלית לעין הממברנה. לאחר מכן מרימים את ממברנה ומחדירים לחלל עצם מלאכותית או אבקה בדומה למתבצע בהרמת הסינוס הסגורה.

מתי מומלץ / לא מומלץ לבצע הרמת סינוס פתוחה ?

הרמת סינוס פתוחה הינה תהליך מורכב יותר ומומלץ כאשר העצם שחוקה לחלוטין וחייבים לבצע חיתוך על מנת לחשוף אותה ולהוסיף לה את העצם המלאכותית. רק לאחר חשיפת העצם ותוספת החלק המלאכותי ניתן יהיה לבצע את החדרת השתל.

לסיכום, ביצוע תהליך הרמת סינוס סגורה או פתוחה אינו נתון לשיקול דעתו של המטופל כי אם למצב העצם ועד כמה היא גלויה, אם בכלל. שיקול הדעת לבחירת אחד מבין שני התהליכים חייב להתבצע על ידי הרופא המבצע את טיפול הרמת הסינוס והשתלת השיניים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון אבניאלי

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות שיניים. ברור כי לרופא המטפל, ניסיונו, מקצועיותו ורמת מרפאת השיניים בה הוא מבצע את טיפול השיניים. לכל אלה השפעה מרכזית על הצלחת השתלת שיניים. כאן אין מקום לפשרות!!! ולכן אני מזמין אותך ליצור איתי קשר ולבוא אלי לבדיקה ראשונית ואיבחון מקצועי הנסמך על יותר מ-25 שנות ניסיון בתחום השתלת שיניים ושיקום הפה.

צלצלו עכשיו 03-6050889 ותתחילו לחייך



 


מאמרים נוספים מאת דורון אבניאלי
 
הרמת הסינוס סגורה ופתוחה, בעד ונגד
הרמת סינוס נעשת במקרה בו צריך לעבות את עצם הלס כהכנה לטיפול שיוקם פה אחר כמו השתלת שיניים או טיפול שיקומי אחר הנוסע מאיבוד עצם בלסת/

מחיר ניתוח הרמת סינוס והטכניקות השונות של ההליך
מחיר ניתוח הרמת סינוס יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים, ובמיוחד כשמדובר בהליך מורכב יותר, הכולל גם שתלים דנטלים. אם אתם נדרשים לעבור הליך מסוג זה, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה על מה כולל ניתוח הרמת סינוס, כיצד נקבע מחיר הניתוח ועוד.

ניתוח הרמת סינוס
ניתוח הרמת סינוס, המוצע על ידי רופאי שיניים בעלי ידע וניסיון בתחום, מתאים במקרים מסוימים, בהם יש צורך בשתלים דנטלים. מהו ניתוח הרמת סינוס וכיצד הוא מתבצע? על כך, במאמר הבא.

הקצעת שורשים - טיפול מונע
07/11/11 | רפואה
הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת חניכיים.

השתלת חניכיים
29/10/11 | רפואה
הטכנולוגיה בתחום רפואה השיניים נמצאת בעליה מתמדת, ומעמידה פתרונות טובים למגוון בעיות; החל בפתרונות לבעיות שכיחות, וכלה בשתל שיניים או השתלת עצם בלסת.

ניתוחי חניכיים כאמצעי טיפול יעיל
19/10/11 | רפואה
רבים סובלים מבעיות חניכיים שונות מגיל צעיר. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת קיימים פתרונות חדשניים להתמודדות מול בעיות אלו.

ניתוחי חניכיים בגיל השלישי
08/10/11 | רפואה
הגיל השלישי מביא איתו שינויים פיזיים ונפשיים רבים. אחד השינויים המשמעותיים בא לידי ביטוי בשיניים, הנחשפות בגיל זה, למחלות חדשות, העלולות לגרום לפגיעה משמעותית בשן ואף לאובדן השיניים.

טיפול במחלת חניכיים
08/08/11 | רפואה
אם גם אתה שותה קפה ומיד מעוות את פניך, אם אתה סובל מדימומים בחניכיים בזמן צחצוח השיניים, מנפיחויות או חוסר יכולת לתת ביס הגון בתפוח עץ רענן, ככל הנראה גם אתה זקוק לטיפול במחלת חניכיים.

שיקום פה ולסת
08/08/11 | רפואה
אז במה שונה שיקום פה ולסת משיקום הפה? אם שיקום פה כולל תחת הגדרתו בעיקר פתרונות לבעיות שיניים, שיקום פה ולסת הוא לעיתים קרובות מתן פתרונות לבעיות שאינן קשורות דווקא לטיפולי שיניים שגרתיים אלא יותר לשיקום של "מה שמסביב" - החך, הפנים והלחיים.

טיפול במחלת חניכיים - מחלת המאה העשרים ואחת
21/04/11 | רפואה
הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת חניכיים. ללא טיפול במחלת חניכיים, לא ניתן לשמור על היבטים אחרים של בריאות חלל הפה, והמחלה עלולה להביא לתופעות דוגמת נסיגת חניכיים ובהמשך גם אובדן שיניים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI