דף הבית בית משפחה וזוגיות נישואין נישואים אזרחיים- איפה ולמה?
נישואים אזרחיים- איפה ולמה?
galit levy 16/08/11 |  צפיות: 2936

לעיתים אין ברירה ויש זוגות שבכל זאת רוצים להתחתן, אך מה לעשות והחיים לא זימנו להם את האפשרות להנשא כדת וכדין. אחת הדרכים הנפוצות להינשא ולהקים בית בישראל בצורה שתהיה קבילה גם מבחינת משרד הפנים היא על ידי נישואים אזרחיים.

רגע לפני שאתם אורזים את המזוודות, שולפים טבעות, חותמים על הסכם נישואים אזרחי ומתחתנים הנה כמה פרטים שחשוב מאוד שתדעו. במאמר זה ננסה לשפוך אור על נושא הנישואים האזרחיים, יתרונותיהם ומקומות לעריכתם.

למי מתאימים נישואים אזרחיים?

האלטרנטיבה של נישואים אזרחיים מתאימה לכל מי שמעוניין להינשא ואינו יכול מסיבות כלשהן או עבור מי שאינו רוצה להתמודד מול הביורוקרטיה הכרוכה בנישואים כדת וכדין הצריכים להיות מנוהלים על ידי הרבנות. בכדי שזוג יהיה נשוי על פי ההלכה, קיים צורך לעבור סדרה של אישורים ובדיקות הכולל בדיקה היסטורית של בני הזוג באמצעות תעודות לידה של ההורים ושני עדים המכירים את בני הזוג.

בנוסף לכך, נדרשים גם שיעורים עם רבנים עבור החתן ושיעורי רבניות עבור הכלה וכמו כן גם טבילה במקווה.

במקרים רבים בני הזוג אינם מעוניינים לעבור את כל התהליך הזה או שמסיבות כאלו ואחרות הם אינם עומדים בקריטריונים של נישואים כדת וכדין. במקרה זה האלטרנטיבה היא נישואים אזרחיים.

מה זה בכלל נישואים אזרחיים?

נישואים אזרחיים הם הנישואים המקובלים בעולם כולו. במסגרת זו הנישואים אינם תלויי דת, והם צמודים לחוק של אותה מדינה. מכיוון שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, מי שמחליט להינשא באמצעות נישואים אזרחיים מחוץ לגבולות המדינה, נישואיו תקפים גם בגבולות מדינת ישראל.

דווקא מסיבה זו אפשרות של נישואין מסוג זה הינה פתרון טוב גם עבור בני זוג אשר אחד הצדדים ביניהם הוא אינו יהודי על פי ההלכה היהודית, או בני זוג בעלי אותו מין, הומוסקסואלים או לסביות, המעוניינים לבוא בברית הנישואין.

איפה ניתן להינשא?

הפתרון הנפוץ ביותר לערוך נישואים אזרחיים בקרב ישראלים היום הוא קפריסין. אחרי הכל מדובר במדינה קרובה מאוד, מרחק שעה טיסה מישראל. השהות בקפריסין היא זולה יחסית ובני הזוג יכולים לסיים את טקס הנישואין בתוך שעות בודדות. יחד עם זאת יש עוד מדינות רבות בעולם המאפשרות להינשא בדרך זו.

לאס וגאס למשל נחשבת לפתרון מהיר עבור מי שרוצה להתחתן ובמהירות וטורונטו נחשבת לבירת הנשואים האזרחיים עבור בני זוג חד מיניים. אם אתם מעוניינים להינשא באמצעות נישואים אזרחיים וגם לעבור חוויה זוגית יוצאת דופן ובלתי נשכחת, נישואי פרגוואי אלו הם בדיוק הנישואים אותם אתם מחפשים.

איך ניתן להתיר את הנישואים הללו?

במקרים בהם בני הזוג היו יכולים לבוא בברית הנישואין כדת וכדין, הדרך היחידה להתיר את הנישואין היא אך ורק באמצעות הרבנות. במקרים אלו התרת הנישואין תעשה בצורה זהה לכלל הזוגות שבאו בברית הנישואין ומעוניינים להתיר את הברית הזו לאלתר.

במקרים בהם בני הזוג לא יכלו להינשא כדת וכדין, הדרך להתיר את ברית הנישואין היא משפטית ובני הזוג יוכלו להפסיק את הנישואים ללא התערבות של הרבנות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 galit levy


 


מאמרים נוספים מאת galit levy
 
קלאב מד חגיגה גם בעיצוב
14/10/11 | בתי מלון
רשת כפרי הנופש הצרפתית קלאב מד מפורסמת בעיקר בזכות הפעלתנות הרבה שמאפיינת את החופשות בה, שמחת החיים המדבקת של אנשי הצוות שלה, השיזוף הצוהל של אורחיה ושפע האוכל המוגש בה בשיטת ההכל כלול

בית אבות לתשושי נפש - מקום בטוח לחולי האלצהיימר
אלצהיימר היא אחת המחלות הקשות ביותר הפוגעות בבני האדם. זוהי מחלה חשוכת מרפא, התוקפת בעיקר קשישים, כאשר ההסתברות ללקות באלצהיימר עולה עם הגיל. בקרב בני התשעים, גיל לא מאוד מופלג בהתחשב בעליית תוחלת החיים, הסיכוי הוא של אחד לשתיים ללקות באלצהיימר.

נישואים אזרחיים- איפה ולמה?
16/08/11 | נישואין
לעיתים אין ברירה ויש זוגות שבכל זאת רוצים להתחתן, אך מה לעשות והחיים לא זימנו להם את האפשרות להנשא כדת וכדין. אחת הדרכים הנפוצות להינשא ולהקים בית בישראל בצורה שתהיה קבילה גם מבחינת משרד הפנים היא על ידי נישואים אזרחיים.

להתרגש מהקסם של יוון
בתקופה האחרונה יוון הפכה להיות יעד מועדף בקרב ישראלים מסיבות רבות. גם לאור העובדה שהמצב עם טורקיה אינו מאפשר תיירות כמו שהייתה פעם וגם משום שיוון הייתה ונשארה אחד היעדים המדהימים ביותר לאורך חופיו של הים התיכון. הקסם הזה הוא מה שגורם לישראלים רבים לחשוב על חופשה ביוון בכל שנה

דק איפאה- תוספת קטנה להשקעה, רווח גדול במראה
17/07/11 | גינון
דק עץ, שבעבר היה נחלתם של מעטים בלבד, ממש רק האלפיון העליון, הופך יותר ויותר מקובל – גם בגלל עליית רמת החיים וגם בגלל שמחירם של דקים מעץ טבעי כמו גם דקים סינטטיים כבר אינו בשמיים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI