דף הבית תיירות ונופש בתי מלון קלאב מד חגיגה גם בעיצוב
קלאב מד חגיגה גם בעיצוב
galit levy 14/10/11 |  צפיות: 3059

רשת כפרי הנופש הצרפתית קלאב מד מפורסמת בעיקר בזכות הפעלתנות הרבה שמאפיינת את החופשות בה, שמחת החיים המדבקת של אנשי הצוות שלה, השיזוף הצוהל של אורחיה ושפע האוכל המוגש בה בשיטת ההכל כלול. אבל יש בה, בקלאב מד, מרכיב נוסף, משמעותי לא פחות ואולי אף יוצר: עיצוב שהוא שילוב בין חגיגה לעיניים לנוחות מענגת.

ההשקעה הניכרת לעין של רשת קלאב מד בעיצוב הופכת כל כפר נופש לדוגמן צמרת המככב במגזינים לעיצוב ואדריכלות. כמובן שהעיצוב אינו מסתפק ביצירת מראה מרתק ומעורר השראה אלא גם זוכר כל העת את המטרה: אירוח נופשים, כך שגם התכנון וגם כל פריטי הריהוט מציגים פרקטיות ונוחות.

על מנת לשמור כל העת על רעננות, ולנסות להמציא את עצמה מחדש אחת לזמן מה, דוגלת קלאב מד בשילוב כוחות צעירים שיעניקו לכפרי הנופש מראה עדכני. קלאב מד מגייסת כישרונות בולטים מבית הספר הנודע בול (Ecole Boulle) שבפאריז, אחד ממוסדות החינוך הטובים ביותר בתחום האמנות והעיצוב, ובפרט אומנות שימושית. בית הספר פועל מאז 1886 וחלק לא מבוטל מהיופי שיש בעולם נברא בראשם של בוגרי בית הספר בול.

אחד מבוגרי בית הספר הנ"ל הוא מארק הרטריך, שביחד עם ניקולאס אדנט, תכננו כמה מהמלונות והמסעדות המפוארות ביותר בעולם. השניים גם אחראים לעיצוב המופלא של קלאב מד מאוריציוס, קלאב מד קנקון שבמכסיקו, קלאב מד באלי אינדונזיה ואחרים. בקלאב מד מאוריציוס לדוגמה, העיצוב של השניים ממזג בתבונה וברגישות אלמנטים מהתרבות האפריקאית, אלמנטים מהתרבות האסייתית ואלמנטים מהתרבות ההודית, כשמעל התערובת נמסך בעדינות רוטב של מודרניות עדכנית.

מעצבת אחרת שתרמה את כישוריה ודמיונה לרשת קלאב מד היא סופי ז'קמן, שמומחיותה העיקרית היא עיצוב אווירה. סופי עיצבה את אוניית הנופש של קלאב מד בהשראת סיפורי ים מפורסמים ("מובי דיק", לדוגמה), את מתחם הצעירים החדשני Club Med Passworld שמתאפיין במרחבים פתוחים וגמישות רבה ואת מלון קליפסו בכפר הנופש קלאב מד ג'רבה שבתוניסיה, שבו באה לידי ביטוי חיבור התרבויות המזרחית והמערבית שמאפיין את תוניסיה של ימינו.

דידייה גומז הביא לקלאב מד את הביוגרפיה הייחודית שלו: שורשים ים תיכוניים, חיבה עזה למוזיקה, טיולים רבים ברחבי העולם, נגיעות של באוהאוס ועיצוב שמבוסס על מפגשים לא שגרתיים. בקלאב מד דה באיה (Da Balaia), כפר נופש השוכן על צוק מרהיב בפורטוגל ומשקיף אל האוקיינוס, עיצב גומז את הבר בבריכת השחייה ומסעדת ארט דקו שמשכילה להציע אזורים אינטימיים להפליא לצד אזורי משפחות תוססים.

ז'ק גרסיה החל את קריירת העיצוב שלו כילד בן 8 כשהתארח אצל סבא וסבתא שלו ובנה שם בקתה. הניסיון העשיר שלו לצד חוסר הפחד מהעזה הפכו אותו למעצב האידיאלי של קלאב מד שאמוני, אתר ותיק שזכה למתיחת פנים מרנינה בסגנון ניאו-בארוקי עם ניגודים מדויקים בין חום לקור ובין קלאסיקה לקלילות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 galit levy


 


מאמרים נוספים מאת galit levy
 
קלאב מד חגיגה גם בעיצוב
14/10/11 | בתי מלון
רשת כפרי הנופש הצרפתית קלאב מד מפורסמת בעיקר בזכות הפעלתנות הרבה שמאפיינת את החופשות בה, שמחת החיים המדבקת של אנשי הצוות שלה, השיזוף הצוהל של אורחיה ושפע האוכל המוגש בה בשיטת ההכל כלול

בית אבות לתשושי נפש - מקום בטוח לחולי האלצהיימר
אלצהיימר היא אחת המחלות הקשות ביותר הפוגעות בבני האדם. זוהי מחלה חשוכת מרפא, התוקפת בעיקר קשישים, כאשר ההסתברות ללקות באלצהיימר עולה עם הגיל. בקרב בני התשעים, גיל לא מאוד מופלג בהתחשב בעליית תוחלת החיים, הסיכוי הוא של אחד לשתיים ללקות באלצהיימר.

נישואים אזרחיים- איפה ולמה?
16/08/11 | נישואין
לעיתים אין ברירה ויש זוגות שבכל זאת רוצים להתחתן, אך מה לעשות והחיים לא זימנו להם את האפשרות להנשא כדת וכדין. אחת הדרכים הנפוצות להינשא ולהקים בית בישראל בצורה שתהיה קבילה גם מבחינת משרד הפנים היא על ידי נישואים אזרחיים.

להתרגש מהקסם של יוון
בתקופה האחרונה יוון הפכה להיות יעד מועדף בקרב ישראלים מסיבות רבות. גם לאור העובדה שהמצב עם טורקיה אינו מאפשר תיירות כמו שהייתה פעם וגם משום שיוון הייתה ונשארה אחד היעדים המדהימים ביותר לאורך חופיו של הים התיכון. הקסם הזה הוא מה שגורם לישראלים רבים לחשוב על חופשה ביוון בכל שנה

דק איפאה- תוספת קטנה להשקעה, רווח גדול במראה
17/07/11 | גינון
דק עץ, שבעבר היה נחלתם של מעטים בלבד, ממש רק האלפיון העליון, הופך יותר ויותר מקובל – גם בגלל עליית רמת החיים וגם בגלל שמחירם של דקים מעץ טבעי כמו גם דקים סינטטיים כבר אינו בשמיים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI