דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר שוקולד הפרה המתוקה
שוקולד הפרה המתוקה
מו דוידי 22/02/12 |  צפיות: 3559

כל אחד מאיתנו מכיר את שוקולד פרה. זהו מותג שקיים על מדפי החנויות כבר שנים רבות. רבות מכפי שרובנו יכולים לזכור. אילו שוקולד הפרה היה דמות אמיתית הרי קרוב לוודאי שהוא היה מבלה כרגע בדיור מוגן כלשהו ומעביר את ימיו בשלווה ובנחת. אכן המותג שוקולד פרה כבר לא צעיר וחוגג את שנתו השבעים ושמונה.

שוקולד פרה של עלית נולד בשנת 1934 במפעל שוקולד עלית ברמת גן. הוא נולד לבעל המפעל אליהו פרומנצ'קו ולעוד אנשי הון שייבא מר פרומנצ'קו ארצה. מר פרומנצ'קו עצמו עשה עלייה מלטבייה ששם כבר היה לו מפעל שוקולד. מפעל השוקולד שלו קיים דרך אגב עד היום.

אז מה מיוחד בה בפרה המתוקה שאנחנו כל כך נאמנים לה?

שוקולד פרה הוא עבור רובנו טעם ילדות, וילדות כמו שאנחנו יודעים יכולה להיות טובה יותר או פחות , אבל היא תמיד בלתי נשכחת. בילדותנו במאה שחלפה לא היה בארץ היצע ממתקים רב כל כך כמו היום. מסיבה זו שוקולד פרה הפכה לשם נרדף לשוקולד, כמו שפריג'ידר הפך שם נרדף למקרר.

שוקולד פרה הווה חידוש בארץ. מפעל ממתקים בסדר גודל כזה לא הוכר בישוב הארצישראלי טרום הקמת המדינה. בזמן שכולם בנו את המדינה נחשבו הממתקים כמותרות יקרות. שוקולד הפרה היה מוצר שאכן נחשב כמותרות בימי טרום הקמת המדינה הצנועים, אבל עדיין היה מוצר שאפשר לרכוש אותו ללא הוצאה מוגזמת.

גם בימי הצנע שאחרי קום המדינה הוכנס שוקולד הפרה לסל המוצרים שניתן היה לקנות בתלושים. המורל הלאומי היה לא פחות חשוב מחסכון, ומי כמו שוקולד הפרה יכול לעזור בתחום המורל.

שוקולד פרה של עלית הוא קודם כל שוקולד החלב הידוע לנו. הוא הגיע באריזה אדומה והכיל חפיסת שוקולד מחולקת לקוביות. אבל לא רק שוקולד חלב , גם שוקולד מריר ייצרה חברת עלית ומאוחר יותר את השוקולד הלבן. שלושת סוגי השוקולד הם למעשה טעמי הבסיס בכל מוצרי השוקולד.

מאז תחילת שנות האלפיים חלו שינויים מרחיקי לכת בחברת עלית. מרחיקי לכת קודם כל עד נצרת עילית לשם עבר מפעל השוקולד המיתולוגי שעמד בלב רמת גן. אל בעלי המפעל הצטרפו בעלי חברת החלב שטראוס. השינויים לא פסחו גם על שוקולד הפרה. כמובן שטעמי ואריזות הבסיס של השוקולד קיימים עדיין אבל החברה יצאה בתנופה מחודשת של המותג החביב . ההנחה הייתה לשמר את המותג שכולם אוהבים אך להגדיל את המוצרים ומספר הצרכנים שהמוצר יגיע אליהם.

נתוני המכירה של שוקולד פרה הם אכן מדהימים ומוכיחים כי השינויים שנעשו במותג הצעידו אותו קדימה . מעל  880.000 חפיסות שוקולד פרה נמכרות בישראל בשנה, זאת אומרת שבערך אחת לשתי שניות נמכרת חפיסה נוספת.

שוקולד פרה שינה את פניו במהלך שנות ייצורו שש פעמים . השינויים מרחיקי הלכת בשנים האחרונות הן פרי פיתוח מתקדם של חברת שטראוס עלית. השינויים נוגעים באיכות השוקולד על טעמיו המרובים, התוספות והמילויים המיוחדים והרבגוניים , בהגדלת מספר המוצרים הנוספים לחפיסות המוכרות כמו ממרחי שוקולד פרה, חטיפים, אצבעות שוקולד וגם במראה החיצוני מלבב העין ושובה הלב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מו דוידי


 


מאמרים נוספים מאת מו דוידי
 
ביטוח חובה לרכב שלכם המוצר הכי בסיסי שיש
עכשיו אתם חושבים לעצמכם וודאי על מה מתבססים המרווחים האלו של עלויות ביטוח החובה, למה אחד משלם אלף פלוס והשני אלפיים פלוס כשלא מדובר בעצם על שום עלות הקשורה ישירות לעלות הרכב. הסיבה היא מאוד פשוטה, ביטוח חובה לרכב משתנה בהתאם לפרופיל של הנהג.

כמה מושגים הקשורים בביטוח הרכב שלכם
05/03/12 | ביטוח רכב
אז איך בעצם זה שאתם משלמים מחיר אחד על הביטוח שלכם ואחרים משלמים מחיר שונה על הביטוח שלהם

ביטוח נסיעות לחול כמה עובדות ממש חשובות
על מוצר חינמי. כפי שאתם וודאי יודעים אין באמת ארוחות חינם וגם לא במקרה הזה. מדובר על ביטוח שמספק ביטוח חלקי בלבד

ביטוח רכב אתם עושים עוד לפני שהתחלתם לנהוג
04/03/12 | ביטוח רכב
אין סיכוי שתצליחו להעביר את הרכב, קטנוע או אופנוע שלכם טסט שנתי במידה ולא תוכיחו כי יש לכם לכל הפחות ביטוח רכב חובה בר תוקף – כאשר אתם ניגשים לטסט השנתי, ביטוח רכב בר

ביטוח נסיעות חול- לטוס בלב רגוע
מצב בריאותי הוא גם קריטריון לעלות ובחירת הביטוח. אישה בהריון למשל דינה שונה ויש צורך בהרחבת הביטוח בהתאם. קיים סיכון של סיבוכי הריון או לידה מוקדמת שיש לקחת אותם בחשבון.

ייצור שוקולד
מתי ואיך חל המעבר מאבקת הקקאו המרה המשמשת למטרות ריפוי והמרצה לממתק נפוץ ונגיש לכל? להליך אחראים מספר אישים

ביטוח נסיעות לחול - המגן שלך בחול
ישנם סעיפים שחייבים להופיע בכל ביטוח נסיעות, ללא הבדל מהו יעד נסיעתכם כמו כיסוי במקרה של אובדן או גניבה וכן במקרים של ביטולי או קיצור נסיעה. גם ביטוח רפואי חייב להיות בכל פוליסה

שוקולד הפרה המתוקה
מאז תחילת שנות האלפיים חלו שינויים מרחיקי לכת בחברת עלית. מרחיקי לכת קודם כל עד נצרת עילית לשם עבר מפעל השוקולד המיתולוגי שעמד בלב רמת גן.

בית זה לא רק קירות – חשיבות ביטוח משכנתא
קניית בית היא הוצאה כלכלית עצומה , ביחס להכנסות של משפחה ממוצעת. החשיבה, הזמן והממון המושקעים בקניית בית הם רבים. אחרי ההחלטה איזה בית לקנות יש צורך במשהו שיגן על הרכוש יקר הערך שלנו.

נסיעה לחול בראש שקט
במסע קניות אנחנו עלולים להיתקל בנושא של פגיעה ברכוש כמו אבידה או גניבה. מספר הפעמים שנשלוף את הארנק בקניות יכול לצוד את עינו של מישהו שיחמוד את ארנקנו. ביטוח נסיעות לחול ידאג לנו לפיצויי כספי במקרה של אובדן או גניבה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI